Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen er litt vinglete noen ganger når han får tran, og da hender det at det blir litt søl... Er det noen som vet hvordan man får bort tranflekker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ungen er litt vinglete noen ganger når han får tran, og da hender det at det blir litt søl... Er det noen som vet hvordan man får bort tranflekker??

Tranflekker er rimelig håpløse, de må vel fjernes på omtrent samme måte som oljesøl...

Du kan prøve med zalo på flekken umiddelbart, og vask på høy temperatur etterpå.

Evt. fjerner gallesåpe ganske mye, om du gnir inn flekken med det.

Har aldri klart å fjerne tranflekker helt selv, og synes de lukter, selv etter flere vask.

Ble D-dråper istedenfor tran til lillegutten ble stor nok til å ikke søle.

Skrevet

Vi måtte bare gi opp tran etter et par forsøk. Hvilket resulterte i flekker og lukt på klær, som aldri forsvant. Klærne ble til slutt kastet. Heldigvis var det ikke noe spesielt pent som vi var redd for. Vi gikk også over til D-dråper.

Skrevet

Sitronsåpe!!

Sett de solgt i ulike baby/barnebutikker. Bla Babyshop.

Tar både nye og gamle tranflekker, blåbærflekker og fettflekker på spisestueduken!

Skrevet
Fra http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4485537.49#tran

"Tran

Fukt med flytende oppvaskmiddel, la det ligge noen timer. Deretter vask.

Hvis det er lettere flekker, vask ved 60ºC hvis stoffet tåler det.

White-spirit løser fett. Fukt flekken og sug opp løsingsmiddelet med en klut. Gjenta hvis det er nødvendig. Vask plagget om nødvendig etterpå.".

Det med flytende oppvaskmiddel har aldri virket for meg, selv om jeg tar det på med en gang flekken har kommet på plagget.

Skrevet
Ser nå at du foreslår flytende oppvaskmiddel selv i samme tråden.

Hvorfor gjorde du det, når du samtidig svarer meg at det ikke har virket hos deg?

Det kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg syntes det begrenset skadene.

Pluss at det kanskje kan virke for andre, selv om det ikke virker for meg?

Skrevet
Ja, det skjønte jeg, men ikke hvorfor du "korrigerte" svaret mitt, når du gir samme rådet selv + sitatet fra Forbrukerportalen gir videre råd hvis det ikke virker. ;)

Fordi jeg syntes det hadde kommet bedre råd etter mitt første, som jeg etter min mening mener trådstarter bør teste før forbrukerportalens ganske sterke lut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...