Gå til innhold

La meg være i fred!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjære selger som står på gaten eller i kjøpesenteret: La meg for pokker være i fred!!! Ønsker jeg informasjon om produktet ditt tar jeg kontakt med deg. Jeg er så innmari lei av å bli jaktet på når jeg er ute på mine ærender. Nei, jeg ønsker ikke informasjon om akkurat den telefonen. Nei, jeg ønsker ikke å prøve et nytt kosttilskudd. Og så videre, og så videre.

Jeg kan snart ikke bevege meg utendørs uten å få en eller annen selger på meg. Jeg svarer høflig at "nei, jeg ønsker ikke dette" og går.

La meg for helvete være i fred!!!!

-frustrert og møkk lei.

(phu, det var godt å få litt utløp..!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Helt enig med deg, det er så utrolig slitsomt. Og jeg skjønner ikke at såpass mange går på det at det kan være lønnsomt engang jeg!

Skrevet
Helt enig med deg, det er så utrolig slitsomt. Og jeg skjønner ikke at såpass mange går på det at det kan være lønnsomt engang jeg!

Godt at det ikke bare er meg som reagerer.

Om de får inntekter av det skal være meg uvisst, men jeg går ALDRI med på noe som blir presentert slik. Unntaket er at jeg gir alltid en slant til Frelserarmeens julegryte. Men det går heller ikke etter meg da, de står bare ved siden av gryten sin :)

Skrevet

Det er ikke alltid like morsomt å være selger heller :sukk: Jeg fant i alle fall fort ut at det ikke var noe for meg. Orker ikke å plage folk :fnise:

Skrevet

Det skulle vært mulig å reservere seg mot dem. :ler: Hvis vi som er møkklei kunne hatt et klistremerke eller noe hvor det står "nei, takk, jeg ønsker ikke å bli oppsøkt av en selger", så kanskje de hadde holdt seg unna?

Skrevet
Det er ikke alltid like morsomt å være selger heller :sukk: Jeg fant i alle fall fort ut at det ikke var noe for meg. Orker ikke å plage folk :fnise:

Om det er morsomt å være selger eller ikke er meg revnende likegyldig. Jeg setter ikke noe mer pris på å bli plaget overalt med det ene og det andre produktet. Jammen godt du ga deg med det yrket der ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med ts. Jeg er også utrolig lei av det. Det er skikkelig plagsomt.

Skrevet

Det der er så slitsomt. Greit nok om det hadde vært en eller to. Men de står jo overalt! De stiller seg ved foten av rulletrappa sånn at det er umulig å komme utenom. Eller ved inngangen/kassene i butikker, ja. Utendørs har de gjerne 4 selgere, en til hver gate i krysset slik at det ikke nytter å unngå dem.

Jeg sier bare nei takk og går, stort sett. Noen ganger ignorerer jeg.

Det skulle vært mulig å reservere seg mot dem. Hvis vi som er møkklei kunne hatt et klistremerke eller noe hvor det står "nei, takk, jeg ønsker ikke å bli oppsøkt av en selger", så kanskje de hadde holdt seg unna?

Ja, det hadde gjort seg! :jepp:

Men det er kanskje nettopp det at vi reserverer oss mot reklame overalt ellers som gjør at dette fenomenet bare vokser i omfang. De finner bare andre metoder å irritere oss på..

Skrevet

enda mer irreterende når du sier nei å prøver å gå videre men de følger etter så du nesten må løpe.

eller de maser både på vei inn i butikken og står og venter når du går ut igjen også.

møkkafolk, skaff dere ærlig arbeid!

Skrevet

Helt enig! Skulle vært forbudt å plage folk på den måten der.. Skjønner heller ikke at kjøpesentere vil ha selgere fykende rundt.. Kan ikke akkurat være noe særlig salgstriks for butikkene....

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke hvilke sentre det er snakk om her, men de fleste vil ikke ha selgerne løpende rundt omkring. De skal holde seg på et avgrenset område og har ikke lov til å gå i veien eller å følge etter. Hvis de allikevel gjør dette, burde dere klage til senterledelsen, slik at de kan ordne opp i det.

Skrevet

Det har kommet forbløffende mange selgere i det offentlige rom i det siste. Uansett om jeg skal på dagligvarebutikken, kjøpesenteret eller bare rusler en tur nedover Sankthanshaugen så står de der.

Forrige tur oppover hovedgaten på Sankthanshaugen ble jeg stoppet av tre forskjellige selgere. Utrolig irriterende! Og for noen uker siden sto det faktisk to selgere med en stor stand rett etter billettkontrollen for flytoget på Gardermoen! Av alle steder.

Hvorfor har det kommet så utrolig mange selgere i det siste? Og hvordan kan man få dem bort igjen? Jeg har stort sett ikke giddet å irritere meg over det, men nå er det overalt!

Skrevet

Huff!

Her har jeg sittet og ønsket meg tilbake til byen, men er det sånn det er, blir jeg værende her jeg er!

Bor på landet jeg, med kort vei til jobb, ingen køer, ingen selgere, ingen tiggere osv osv.

Men i byen har en jo alt rundt seg, mer lettvindt det....men det virker som det blir mer og mer ukoselig.

Gjest Gjest_pulverheksa_*
Skrevet

Her i vår ble jeg stoppet av samme mann to ganger på ti minutter.

Da jeg kom hjem ringte jeg kjøpesentret og klagde og så at måten selgeren henvendte seg til meg på ikke var akseptabel og at jeg syns det var et inngrep i mitt privatliv å spørre å grave om hvilke kredittkort jeg bruker.

Hun jeg snakket med tok klagen min på alvor og jeg har ikke sett det firmaet på "mitt" kjøpesenter etter det.

Konklusjon: det hjelper å klage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...