Gå til innhold

Er det ok at kjæresten avtaler å møte gamle "sengekamerater" på byen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Påsan_*
Skrevet

Kjæresten min sa han hadde møtt en gammel "sengekamerat" på byen forleden.

Jeg tenkte at det sikkert var tilfeldig, men han sa var litt gøy at de endelig fikk møtt hverandre, siden hun aldri er på byen når han er, og motsatt. Men nå hadde de jo avtalt å møte hverandre.

Hun sender mld til han hver gang hun er ute og spør om ikke han er/skal på byen.

På lørdag, da kameratene hadde gått på en annen pub, satt han igjen med henne. Jeg synes dette er søkt, de hadde ikke hatt kontakt på over 2 år før vi flyttet til nåværende bosted hvor hun også bor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det noe særlig tror jeg!

Skrevet
Kjæresten min sa han hadde møtt en gammel "sengekamerat" på byen forleden.

Jeg tenkte at det sikkert var tilfeldig, men han sa var litt gøy at de endelig fikk møtt hverandre, siden hun aldri er på byen når han er, og motsatt. Men nå hadde de jo avtalt å møte hverandre.

Hun sender mld til han hver gang hun er ute og spør om ikke han er/skal på byen.

På lørdag, da kameratene hadde gått på en annen pub, satt han igjen med henne. Jeg synes dette er søkt, de hadde ikke hatt kontakt på over 2 år før vi flyttet til nåværende bosted hvor hun også bor.

Det er så veldig veldig veldig mange forskjellige syn på dette at det orsker jeg ikke å gå inn på.

Det eneste som skal avgjøre om det er ok er hvordan DU ser på det og hvordan DERE har bygd opp forholdet. :)

Skrevet

Det er vell kanskje eit godt tegn at han forteller det til deg så åpent, men eg hadde ikkje vore komfortabel med det.

Skrevet

Sier meg enig i at det bra han er åpen om det, men jeg hadde virkelig ikke likt det om det hadde vært min egen kjæreste. Ser ikke helt vitsen med å holde på slik for å være ærlig, spesielt ikke om man vil la fortid være fortid. Også fordi det handler om hensyn til deg, at du også kan bli såra av det. Så nei, jeg hadde personlig vært meget skeptisk. Det virker helt feil i mine øyne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest_anastasia_*
Skrevet

Som en person som fremdeles har kontakt med mange av mine gamle sengekamerater, et par av dem er veldig nære venner, så ser jeg på det som en helt OK ting å gjøre. Jeg gjør det jo selv, så alt annet hadde vært hyklerisk..

Å "la fortid være fortid" blir litt feil av og til, hvis det betyr at man skal kutte ut gode venner når man får seg kjæreste bare fordi man har hatt sex med dem en gang i et annet liv.

Jeg synes heller ikke det er så søkt at de ikke har hatt kontakt på 2 år og er venner nå, jeg har hatt flere mennesker i mitt liv som gjerne ramler ut av radaren en stund pga flytting o.l. men som jeg likevel er gode venner med når jeg en dag møter dem igjen.

Men har forståelse for at andre kan synes det er kjipt, som fluksi sier så koker det jo ned til hva du føler og hvordan deres forhold er.

Skrevet

Det er enkelte som rett og slett ikke forstår at når man er i et forhold så kreves det en viss grad av anstendighet når det gjelder slike ting. Mest sannsynlig er det ikke noe mer i det - han har sikkert ikke tenkt å hoppe til køys med henne, med mindre du har grunn til å mistenke det - men å gjøre slikt er direkte ufint med mindre det er hevet over enhver tvil at slikt er greit for dere.

Skrevet

Her må du avgjøre hva som er ok for deres forhold. I vårt forhold er dette uaktuelt, begge veier.

Gjest Gjest_tussa_*
Skrevet

Nei nei og atter nei.

Dette hadde jeg da aldri tolerert. Jeg hadde spurt, hvorfor skal han ha interesse av å treffe en gammel sengekamerat? sambo vil ikke høre noe som helst slikt om fortiden min, og ditto, og jeg kan ikke tenke meg en god grunn til hvorfor man skal ha interesse av å treffes hvis det å være sengekamerater var det eneste de var . Da hadde de jo kun en ting til felles?

Aldri =)

Skrevet

Kan ikke akkurat si at jeg hadde blitt overbegeistret for noe slik.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Kommer litt an på hva slags forhold man har til denne gamle "sengekameraten". Hvis dette har vært en god venn over lengre tid, som man også tilfeldigvis har hatt et seksuelt forhold til. Så ser jeg ikke helt problemet.

Forøvrig sier jeg meg enig med gjest_anastasia.

Skrevet
Som en person som fremdeles har kontakt med mange av mine gamle sengekamerater, et par av dem er veldig nære venner, så ser jeg på det som en helt OK ting å gjøre. Jeg gjør det jo selv, så alt annet hadde vært hyklerisk..

Å "la fortid være fortid" blir litt feil av og til, hvis det betyr at man skal kutte ut gode venner når man får seg kjæreste bare fordi man har hatt sex med dem en gang i et annet liv.

Jeg synes heller ikke det er så søkt at de ikke har hatt kontakt på 2 år og er venner nå, jeg har hatt flere mennesker i mitt liv som gjerne ramler ut av radaren en stund pga flytting o.l. men som jeg likevel er gode venner med når jeg en dag møter dem igjen.

Men har forståelse for at andre kan synes det er kjipt, som fluksi sier så koker det jo ned til hva du føler og hvordan deres forhold er.

Veldig bra skrevet.

For øvrig snakker ikke jeg og samboeren min om tidligere "sengebragder". Funker fint for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...