Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Fant et papir hjemme som sier at dama har skaffet seg nytt simkort..dama sverger på at det kom med det mobile bredbåndet hun har skaffet seg.. okei, jeg slo meg til ro me dette.. men syntes det var littt rart da--- Hun fikk jo et USB-modem med mobilbredbåndet, sånn fra telenor..trenger ikke ekstra simkort da? Og nå fant jeg et nytt papir... Der står det "Fri Bruk (internett) og FriTid" (som IKKE er det abbonemanget hun bruker til vanlig...) Det står også et mobilnummer her, ikke det vanlige nummeret hennes.. Har litt lyst å prøve å ringe det nummeret en dag når hun er borte, og borte er hun...MYE! Får man simkort med mobilnummer når man bestiller mobilt bredbånd med usbmodem fra telenor????
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Ja, man får sim-kort med tilhørende tlf nr. når man skaffer seg mobilt bredbånd fra telenor. Så dama di skjuler nok ingenting. Du har tydeligvis ikke tillit til kjæresten din. Det syns jeg du må gjøre noe med!
nettvenninnen Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hff... Nå må jeg le... Alt hun sier stemmer. Bruker det samme selv. Bruker da et SIM-kort (med eget nummer) som jeg da putter inn i modemet. Fra dette nummeret kan man eksempelvis sende gratis SMS (via internett), men man kan ikke skrive tilbake til nummeret. Er bare å ringe til nummeret hennes. Du får uansett ikke noe svar Kanskje hvis du gjør sånn: Men jeg tviler... Et tips er å slutte å lese posten hennes. Da sparer du deg for usikkerhet. Endret 8. desember 2008 av nettvenninnen 1
Gjest jeje Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Får man simkort med mobilnummer når man bestiller mobilt bredbånd med usbmodem fra telenor???? Ja, mobilt bredbånd er en tjeneste man må legge på et abonnement. Og alle abonnement har et mobil nummer som er unikt og hører til et SIM kort. Uten SIM kort greier får man ikke koblet seg på ett nett, og uten nett kan man ikke surfe.. Så med andre ord er et usb modem uten simkort og abonnement veldig ubrukelig!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 I alle dager...Trådstarter, jeg blir sjokkert over deg. Hvor mange år er du egentlig? Sitter og koke ihop problemer. Ta en titt på Telenor.no så får du svar på bekymringene dine. Og prøv å ring dama di da vel. Og se om hun svarer. :rister på hodet:
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Hva er det med dere folk?? Er jo ikke rart at han lurer! Jeg visste ikke at det følger med SIM-kort på mobil bredbånd. Og jeg er IT-teknikker! Ingen selvfølge at SIM-kort skal følge med for det gjør det jo ikke på vanlig bredbånd. Teknologisk sett trenger man heller ikke SIM-kort for å få til en slik tjeneste. Synes trådstarter har helt legitime grunner for å lure jeg. Når kjæresten er masse borte og i tillegg får et SIM-kort som han ikke aner noe om. Tror kanskje har ville begynt å lure jeg også.
Gjest WildRider Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 Hva er det med dere folk?? Er jo ikke rart at han lurer! Jeg visste ikke at det følger med SIM-kort på mobil bredbånd. Og jeg er IT-teknikker! Ingen selvfølge at SIM-kort skal følge med for det gjør det jo ikke på vanlig bredbånd. Teknologisk sett trenger man heller ikke SIM-kort for å få til en slik tjeneste. Synes trådstarter har helt legitime grunner for å lure jeg. Når kjæresten er masse borte og i tillegg får et SIM-kort som han ikke aner noe om. Tror kanskje har ville begynt å lure jeg også. Hehe, ett mobilt bredbånd opererer på nettet til telefonselskapet det kom i fra. Hvis du seriøst ikke visste dette, og fortsatt kaller deg IT-Teknikker, som foresten ikke skrives slik.. Så tror jeg du har misset ett kurs eller to du skulle vært på,eventuelt er utdanningen din litt utdatert?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Hehe, ett mobilt bredbånd opererer på nettet til telefonselskapet det kom i fra. Hvis du seriøst ikke visste dette, og fortsatt kaller deg IT-Teknikker, som foresten ikke skrives slik.. Så tror jeg du har misset ett kurs eller to du skulle vært på,eventuelt er utdanningen din litt utdatert? Pssst...et , ikke ett!
Gjest Miley Skrevet 10. desember 2008 #11 Skrevet 10. desember 2008 Hehe, ett mobilt bredbånd opererer på nettet til telefonselskapet det kom i fra. Hvis du seriøst ikke visste dette, og fortsatt kaller deg IT-Teknikker, som foresten ikke skrives slik.. Så tror jeg du har misset ett kurs eller to du skulle vært på,eventuelt er utdanningen din litt utdatert? Det mobile nettet fra Ice bruker ikke sim-kort, så du bør ikke være så skråsikker i dine uttalelser
Gjest WildRider Skrevet 10. desember 2008 #13 Skrevet 10. desember 2008 Det mobile nettet fra Ice bruker ikke sim-kort, så du bør ikke være så skråsikker i dine uttalelser Det kommer frem i tråden at bredbåndet er fra telenor, var det jeg gikk ut i fra 1
Gjest Miley Skrevet 10. desember 2008 #14 Skrevet 10. desember 2008 Det kommer frem i tråden at bredbåndet er fra telenor, var det jeg gikk ut i fra Og da må alle som jobbe med IT vite hvordan alle de forskjellige mobile bredbåndene virker enda det er forskjeller mellom dem?
Gjest WildRider Skrevet 10. desember 2008 #15 Skrevet 10. desember 2008 Og da må alle som jobbe med IT vite hvordan alle de forskjellige mobile bredbåndene virker enda det er forskjeller mellom dem? Kjenner mange som jobber med IT, og de er ikke uoppdatert på noe som har fått så mye blest med reklame på TV, og tester som det mobilt bredbånd har vært gjennom. Common knowledge for dem det. Men klart, er ikke alle som velger å følge med rundt seg eller la seg oppdatere
Gjest undrer Skrevet 10. desember 2008 #16 Skrevet 10. desember 2008 Kjenner mange som jobber med IT, og de er ikke uoppdatert på noe som har fått så mye blest med reklame på TV, og tester som det mobilt bredbånd har vært gjennom. Common knowledge for dem det. Men klart, er ikke alle som velger å følge med rundt seg eller la seg oppdatere Tror neppe at man behøver å være så oppdatert heller. Er faktisk mange år siden jeg så mitt første mobile bredbånd (via firmaet jeg jobbet for). Også den gang måtte man bruke et SIM- kort. Er ikke før nå i det siste at mobilt bredbånd har blitt etablert som common knowledge for "mannen i gata". Det har i mange år vært mest vanlig å bruke SIM-kort. Blir litt sjokkert over at en IT-tekniker kan protestere på et såpass gammelt (og åpenbart) faktum.
Gjest bruker Skrevet 10. desember 2008 #17 Skrevet 10. desember 2008 Det mobile nettet fra Ice bruker ikke sim-kort, så du bør ikke være så skråsikker i dine uttalelser Du bør heller ikke være så skråsikker, for det mobile nettet fra Ice BRUKER Simkort!
Jade Skrevet 11. desember 2008 #18 Skrevet 11. desember 2008 Uansett om ICE bruker simkort eller ikke. Så burde det være ganske logisk at et mobilt bredbånd bruker simkort (ihvertfall for mannen i gata). Hvordan skulle den ellers bli koblet mot mobilnettet (for mannen i gata) med mindre man koblet mobiltelefonen sin til PCen, eller tok ut simkortet i den og satte den i bredbånds-"duppeditten"?
Gjest Miley Skrevet 11. desember 2008 #19 Skrevet 11. desember 2008 Du bør heller ikke være så skråsikker, for det mobile nettet fra Ice BRUKER Simkort! Nei, det gjør det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå