Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mattahara
Skrevet

Heisan....

Jeg har et problem som jeg vel dele med dere.. håper på å få noen gode råd med på veien..

Jeg og sammboeren min har vært sammen i 10 år.. :D Vi elsker hverandre og har to barn sammen. Føler vi har det bra på stort sett alle måter, men så er det et problem da.. å det er sex

Han fortalte meg i helgen at han syntes vi hadde sex alt for skjelden. Han er klar for å ha sex 2 til 3 ganger i uka, mens jeg kan nøye meg med 1 pr mnd. Han er veldig frustret over dette å luere på om jeg ikke tenner på han noe mer.. Dette forstår jeg veldig godt.. å joda jeg tenner på han jeg, men jeg har ikke den samme sex driften som han har.. Vi har sittet å pratet litt om dette i kveld å funnet ut av vi trenger litt råd utenifra... vet ikke rektig hva vi skal gjøre.. Der er vel hos meg problemet ligger i ogmed det er jeg som ikke har noe sexlyst.

Er det noe galt med meg ?? jeg er 28 år å sammbon min er 31..altså i vår beste alder :)

Håper noen kan komme med noen råd til oss!!

Klem fra meg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dette er ett relativt normalt problem for mange par. At den ene har mer lyst enn den andre. Syntes det er lurt av dere å prøve å oppsøke hjelp. Det viser at dere er villig til å gjøre noe med det, å jobbe hardt for forholdet. Det sliter på når det blir som dere har det, uansett om man sier i fra eller ikke.

Det var flott av samboeren din å ta det opp med deg, å lufte problemet, la deg komme med en respons og finne en løsning sammen.

Jeg tror også det er viktig at dere inngår ett kompromiss med hverandre... Om han vil to-tre ganger i uka og du en gang i mnd, så prøv deg frem.. Litt oftere, kanskje en gang i uken..

Å la en sexolog eller lignende være til god hjelp

Det er vel det eneste rådet jeg kan gi deg.. Man kan lett føle seg litt tilsidesatt når man føler man ikke får nok, men dere har kommet til en god løsning tror jeg... :D

Lykke til da!

Gjest Poirot
Skrevet

Det går ann å lage avtale med seg selv om å skjerpe seg. Eks at du skal ta initiativ neste onsdag, uansett. Og at du skal gjøre det eks 3 g på en mnd.

For oftest så er det jo godt, når man kommer igang. Eller er det ikke godt da heller?

Skrevet

Masse sex gir lyst på mer - eller ikke?

Du har to småbarn. Kanskje du må finne tid til deg selv, til å trene, ta et bad, stelle med deg selv.

Små rolige stunder i hverdagen.

Kanskje du har for mye å styre med?

Selv hadde jeg en slitsom jobb for en del år siden - mye overtid osv. - og da var jeg rett og slett for trett...

Hva med å ta en miniferie - bare du og han - ta inn på et hotell og vær unge igjen...

Gjest mattahara
Skrevet

jo klart det er godt!! :D

men hvordan skal man få opp sex lysten??

noen gode råd til det??

Gjest Poirot
Skrevet
jo klart det er godt!!  :D  

men hvordan skal man få opp sex lysten??  

noen gode råd til det??

Den kommer kanske når du er avslappet og har "tvunget deg" til å gjøre det en stund. Det hender kroppen glemmer hva den liker. Men det betyr jo ikke at dere skal ha sex så ofte som han vil, dere må nok prøve en middelvei.

Skrevet

Egentlig burde de hatt sex oftere enn han vil, for å få fart på lysta hennes.

Fem ganger på rad - ta inn på hotell, bestill champagne - ikke dumt i det hele tatt. Fortsett neste dag. Bli helst borte par dager - men en natt er bedre enn ingenting.

Da råder jeg til å ta inn på lørdag ganske tidlig og bestille champagne...

Ikke sex med en gang - men sitt og prat og ha det gøy...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er for tiden syk, noe som gjør at sexlysten absolutt ikke er på topp. Hadde vi skulle hatt sex hver gang jeg hadde hatt lyst fra starten av, så hadde det blitt lite. Han godtar at jeg har lite lyst, men har selv lyst på sex flere ganger i uka. Da jeg ble syk hadde vi kun vært kjærester noen måneder og jeg syntes det var vanskelig å si nei. Derfor kom jeg ham i møte og sa ok de fleste gangene. Og vet du hva... Han får meg kåt hver gang! Verdt å teste ut, ikke sant? :wink:

Skrevet

Hva med et kompromiss?

Om han vil ha sex tre ganger i uka og du en gang i måneden ville kanskje en gang i uka fungere som en løsning?

Det er jo dessuten slik som flere sier her - jo mer sex (og god sex) du har jo mer vil du ha. Tenk dessuten på om dere kan ha sex uten samleie enkelte dager - det øker gjerne spenningen.

Tenk på om du kan gi ham en kroppsmassasje med "nogo attåt" istedet for den tradisjonelle "på senga opplevelsen", eller noe annet spennende - det er et kjempe turn on å tenne mannen i ditt liv (syns ivertfall jeg).

Det å lage mere spenning rundt sexen kan jo skape mer lyst for deg?

Suz :wink:

Gjest Noldus
Skrevet

Det er ganske vanlig å ha sjeldnere lyst på sex enn mannen sin. Hvis du ikke klarer å gjøre noe med din egen sexlyst, så kan du f.eks. gi ham en kosestund uten at han gjør noe for deg. Bare la ham ligge på ryggen og ta imot kjærtegn fra deg, og gi ham beskjed om at denne kosestunden handler kun om ham.... hi hi dette kan gjøres både morgen og kveld:) og kanskje din egen lyst tennes av det.. Hvem vet.

Lykke til!

Gjest Lille My...
Skrevet

Tror nok også at dette er ganske vanlig problem i forhold. Men her er det viktig at man er åpen med hverandre..og det er dere jo...god start.. :)

Det der med å finne frem til lysten igjen..avhenger av så mange ting.

Men noen råd til deg:

Sørg for å få tid sammen uten barn

Vær litt aktiv i forhold til deg selv...tenk på sex.....

Vær sammen, og gi han sex....uten at det forventes at du skal delta fullt ut..kos med ham......

Prøv om det finnes ting du kan tenne på, som kan hjelpe dere igang

- en erotisk novelle

- en erotisk film

- kjøp deg noe fint undertøy som du føler deg sexy i

- la ham lage en middag til dere (barna borte vekk for anledningen)

Min erfaring er iallefall at jo mer en kvinne er uten sex, jo mindre trenger hun det.

Du vet..det der med blod på tann..eller mye vil ha mer...osv... :wink:

Lykke til.....

Gjest mattahara
Skrevet

Hei alle sammen..

Takk for gode råd... :D

Jeg skjønner tegningen he he.. Jeg må nok konsetrere meg mer om sex ja..

Kansje tenke mer på hva han trenger, jeg kommer etterhvert..Ikke missforstå meg nå..Jeg har ikke sex uten at jeg vil det selv, men kansje det hjelper å tenne han så kommer jeg etterhvert..

hmmmm å det med undertøy ja.. der trengs det å bli litt oppdatert ja he he...

Å dette er noe vi er veldig åpne om snakker mye å noe action har det jo blitt da :oops:

Takk for rådene fra oss begge...

vi skal jobbe videre... :D :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...