Gå til innhold

Hvor mye betaler du i mnd for strøm&vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere i mnd på strøm? Og på vann? Og på hvor mange kvm bor dere på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strøm varierer - på det kaldeste i overkant av 2000 i måneden. Vann ca 800 i måneden.

Vi er fire personer på ca 140 kvm.

Skrevet

Siste strømregningen (forbruk september og oktober mener jeg) kom på ca 1500,- Altså ca 750,- per mnd.

Vi bor i en leilighet på knappe 80 kvm og har varmtvann og sentralvarme inkl. i husleien. Det er vel 600,- av husleien som går til dette. Totalt altså 1350,- pr mnd i strøm. Dette er ganske gjennomsnittlig. Rimeligere om sommeren, men vintermånedene blir dyrere. Jeg synes det er dyrt!

Skrevet

Vi bor i Trøndelag, som har de dyreste prisene i landet, etter at regjeringen bestemte at det skulle være et eget prisområde. På det verste er prisene her nesten dobbelt så dyr som i resten av landet.

I snitt betaler vi ca 7000 i året, bor da i en liten leilighet på 38 kvm. Er veldig strømbevisste og bruker på det meste 1 varmeovn om vinteren. Denne brukes ikke hele døgnet.

Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Mitt hus er på ca. 140 kvm. netto. I 2008 er strømutgifter i snitt 1800,- pr. mnd. (21 562,- for hele året). Fyrer med ved i tillegg til strøm, men er nok ikke spesielt bevisst på å spare strøm.

Vann alene aner jeg ikke for det er en del av de kommunale avgiftene. Betaler i snitt 765,- pr. mnd. - dette dekker vann, renovasjon og feiegebyr. Leste imidlertid av vannmåleren her for noen dager siden og vi har brukt 135 kubikkmeter (heter det det....??) siste året ("vi" er meg og to halvvoksne unger).

Endret av Løve66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...