Gå til innhold

Hvordan fortelle eksen at man har funnet en ny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et godt vennskapelig forhold til min eks. Vi ser hverandre ikke så veldig ofte i fritiden, men dersom en av oss skulle trenge hjelp, være seg data eller shopping, så stiller vi opp for hverandre og vi trives i hverandres selskap. I tillegg er jobbene våre i forbindelse med hverandre så hender jeg ser han der også.

Det er 2 år siden vi ble enige om å gjøre det slutt, og begge har vært single frem til nå, men nå har jeg fått ny kjæreste, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette til eksen, han vet ikke engang at jeg har datet en annen. (jeg hadde ikke kontakt med han på fritiden mens datingen pågikk, så han bare et par ganger i møter på jobben)

Synes ikke det er så lett å finne en naturlig sammenheng å få flettet det inn i. Men han bør vel få høre det fra meg før han plustselig ser endret status på meg på facebook, eller hører det fra andre... eller? Hva synes dere....

Noen som har noen råd til hvordan jeg skal håndtere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor god kontakt dere har for tiden. Men du sier at dere bare møttes et par ganger i forbindelse med jobben da du datet. Hvis det fortsatt er sånn, så er det jo greit at han ser det via facebook eller får høre det av noen andre. Dersom dere har bedre kontakt nå og snakkker sammen oftere, så burde du kunne flettet det inn i samtalen?

Gjest *Helene*
Skrevet

Hvis det er to år siden det ble slutt, forstår jeg ikke helt problemet. Etter to år pleier man sjelden å ha noe særlige kjærestefølelser igjen.:)

Er dere gode venner, er det vel normalt å si noe når man treffes - om man ikke har tett kontakt, er det vel greit at han finner det ut når han finner det ut.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er noe kjærestefølelser igjen... Men vi har jo hatt et veldig fint forhold til hverandre de siste 2 årene. Dratt på shopping sammen, spist middag sammen, ja til og med vært på tur sammen. Dette er noe begge to har trives med, og jeg regner med at dette vil ta slutt nå som jeg har funnet en ny.

Dette fordi at : Selv om vi kun fungerer som venner nå så har vi jo en fortid der mer enn bare vennefølelser var involvert, derfor tror jeg han vil føle det blir feil å treffe meg når han vet jeg "tilhører en annen" Hadde det vært motsatt, så ville iallefall jeg følt det, samt blitt litt lei meg fordi jeg ble sittende igjen alene...

Jeg føler altså at jeg tar fra han noe ved at jeg er blitt sammen med en ny mann, men herregud, kunne jo ikke vært singel for resten av livet for å ikke såre eksen liksom... men pga dette så synes jeg det er vanskelig å fortelle han dette. Men synes også det blir slemt at han skal måtte finne det ut på andre måter...

Skrevet

Jeg er også venner med en av eksene mine. Det er flere år siden det ble slutt men vi har beholdt kontakt. Møtes et par ganger i året og snakkes av og til på tlf. I fjor fikk jeg meg kjæreste og jeg valgte å ringe han selv og fortelle det. Selvom jeg har kommet over han og det ikke er noen følelser igjen, så synes jeg det var vanskelig. Jeg synes det var best at han fikk høre det fra meg. Noen måneder etterpå fikk han seg kjæreste og han tok også selv initativet til å fortelle det til meg selv. Det satte jeg pris på! Ikke noe gøy å høre det fra noen andre uansett.

Skrevet

hvordan ville du ønsket det om det var motsatt?

Ville du at han skulle sagt det til deg i en samtale face to face? hadde det vært helt greit å se det på pacebook også gratulert ham med den nye når du fant det ut?

Ville du blitt skuffet, om han datet noen uten å si ifra til deg om det? Og dersom han gjorde det, og det utviklet seg til ett forhold, ville du blitt skuffet over ham? Følt at han burde forblitt singel for at du skulle kunne ha ham som venn og kun det?

Hvordan ville du sett for deg livene deres da? Dere skulle aldri kunne møte noen, aldri kunne gifte dere, få barn, føle kjærlighet og tilhørighet til den spesielle personen i livet deres. Og hvorfor? fordi dere har ett vennskap som er fint, og som kun er vennskap fordi dere ikke passer sammen som kjærester, men likevel ikke fikser at den andre treffer noen som passer?

skjønner at det er tøfft ja, men du kan ikke tenke at det er dårlig gjort av deg. Og om han tenker slik, så sett ham litt på plass, for det er på ingen måte rettferdig ovenfor noen av dere.

Skrevet

Du har helt rett Aline, jeg må si det til han selv! Jeg hadde blitt kjempeskuffet om han ikke sa ifra til meg dersom det var motsatt!

Må altså da bare finne rette anledning og måte å si det på, ellers kan det kanskje bli oppfattet som skryt "jeg har fått kjæreste og det har ikke du" Skal ikke være lett nei...

Skrevet

Jeg ville bare sagt det rett ut som det er. Avtale å møtes en dag eller noe. Selv om dere ikke sees så ofte på fritiden. Det er jo som du sier at dere er der for hverandre fremdeles.. Min eks fikk kjæreste før meg igjen og da kom han å sa det til meg på en litt sånn søt klumsete måte :fnise: Jeg synes det var veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...