Gå til innhold

Bryllup i Roma

Anbefalte innlegg

Skrevet
Så gøy at det er flere som skal gifte seg i Roma! Fin tråd. :)

Vi skal gifte oss på ambassaden 5. mars 2009. :strix: Det er bare jeg og kjære som skal reise, så da er det jo ikke så mye mer å fikse enn for en vanlig ferietur. (Selvfølgelig litt mer styr med kjole og dress osv på fly. :fnise: ) Vi har tenkt å unne oss litt luksus på turen. ;) Vi skal sove på dette hotellet, og har tenkt å ha bryllupsmiddagen pådenne restauranten.

Perle 84: Den blomsterbutikken du linket til ligger nok ikke i Roma, Italia, men i Georgia, USA. Det er lett å bli forvirra. :Nikke:Her er en liste over noen blomsterbutikker i Roma.

Og her er en liste over restauranter.

Pixi: Kan du fortelle om fotografen når du vet mer? Pris osv? Vi lurer på om vi skal ta fotograferingen i Roma, eller hjemme i forbindelse med festen vi skal ha til sommeren. Tar gjerne imot tips om Roma generelt også. :jepp:

Åh, som jeg gleder meg! :strix:

Edit: Måtte fikse en link.

geniaaaalt med linker!! den restauranten var bare helt fantastisk...har liksom bare stått utenfor å beundret som turist:P

noen som vet noe om menyen her, pris og slikt?

Skrevet
geniaaaalt med linker!! den restauranten var bare helt fantastisk...har liksom bare stått utenfor å beundret som turist:P

Hei

Skal du også gifte deg i Roma?

Her er en link til hotellet der denne resturanten befinner seg. Kanskje du finner litt informasjon på denne siden :)Resturant

Gjest Italiajenta
Skrevet

Vi har fått priser fra restauranten. På bryllupsmenyene begynte prisene på ca 180 euro pr person og oppover for 5 retters :) . Tror det blir utrloig bra, de er ekstremt profesjonelle og vant med bryllupet, så verdt hver krone!

Skrevet

Så gøy at det er flere som skal gifte seg i Roma. :hoppe:

Nå har vi bestemt oss for fotograf. :strix: (Det viste seg at Rochelle Cheever aldri hadde fått den første mailen min, så da var det ikke så rart hun ikke hadde svart. Men vi valgte ikke henne da. Det var litt for dyrt.)

Tenk så vakre bildene blir med historiske Roma i bakgrunnen. :rødme: Åh, gleder meg til vi skal bli kjørt rundt og ta bilder på ulike steder i byen. Da er vi så nygifte vi kan få blitt! :strix:

Så du fikk svar av andre her om restauranten, hsith. :) Tror nok den skal duge som sted for bryllupsmiddagen. ;)

Skrevet (endret)
Så gøy at det er flere som skal gifte seg i Roma. :hoppe:

Nå har vi bestemt oss for fotograf. :strix: (Det viste seg at Rochelle Cheever aldri hadde fått den første mailen min, så da var det ikke så rart hun ikke hadde svart. Men vi valgte ikke henne da. Det var litt for dyrt.)

Tenk så vakre bildene blir med historiske Roma i bakgrunnen. :rødme: Åh, gleder meg til vi skal bli kjørt rundt og ta bilder på ulike steder i byen. Da er vi så nygifte vi kan få blitt! :strix:

Så du fikk svar av andre her om restauranten, hsith. :) Tror nok den skal duge som sted for bryllupsmiddagen. ;)

Hei Muffin

Hvilken fotograf skal dere bruke?

Endret av perle 84
Skrevet
Hei Muffin

Mvh

Marte Kaldestad

Det lurer jeg og på :) Hva får dere, og til hvilken pris?

Skrevet
Så gøy at det er flere som skal gifte seg i Roma! Fin tråd. :)

Vi skal gifte oss på ambassaden 5. mars 2009. :strix: Det er bare jeg og kjære som skal reise, så da er det jo ikke så mye mer å fikse enn for en vanlig ferietur. (Selvfølgelig litt mer styr med kjole og dress osv på fly. :fnise: ) Vi har tenkt å unne oss litt luksus på turen. ;) Vi skal sove på dette hotellet, og har tenkt å ha bryllupsmiddagen pådenne restauranten.

Vi giftet oss ved ambassaden i Roma i fjor, og vi bodde faktisk på hotellet det er lenket til her. Vi spanderte på oss rom med jacuzzi og egen terrasse og var kjempefornøyd. Veldig god og variert frokost der også. I tillegg var det takterrasse med bar.

Seremonien ved ambassaden er høytidelig og fin. Vi tok bilder i bakhagen ved ambassaden etterpå, hadde ikke fotograf. Man kan ha på hva slags kjole man vil ved ambassaden, men en altfor voldsom brudekjole vil nok ikke passe helt.

Vi haddde middag for ti på denne restauranten Vi hadde 7 retters middag + to som restauranten spanderte. Nydelig mat og eget avlukke, så festen ble privat.

Bare husk at Roma kan være veldig varmt i sommerhalvåret. Vi hadde over 30 grader, så mannen min svettet godt i dressen sin.

Skrevet
Hei Muffin

Det lurer jeg og på :) Hva får dere, og til hvilken pris?

Alex Gritti. Han skal ta bilder på ambassaden og etterpå på forskjellige locations i Roma. Vi blir kjørt rundt i Mercedes med sjåfør. Vi får alle bildene i farger og svart/hvitt i høyoppløsning på cd/dvd som han leverer til oss på hotellet der vi bor.

Det koster €410. Syns han virker som en flink og hyggelig fotograf. Han har fått mange gode tilbakemeldinger. :)

Vi giftet oss ved ambassaden i Roma i fjor, og vi bodde faktisk på hotellet det er lenket til her. Vi spanderte på oss rom med jacuzzi og egen terrasse og var kjempefornøyd. Veldig god og variert frokost der også. I tillegg var det takterrasse med bar.

Seremonien ved ambassaden er høytidelig og fin. Vi tok bilder i bakhagen ved ambassaden etterpå, hadde ikke fotograf. Man kan ha på hva slags kjole man vil ved ambassaden, men en altfor voldsom brudekjole vil nok ikke passe helt.

Vi haddde middag for ti på denne restauranten Vi hadde 7 retters middag + to som restauranten spanderte. Nydelig mat og eget avlukke, så festen ble privat.

Bare husk at Roma kan være veldig varmt i sommerhalvåret. Vi hadde over 30 grader, så mannen min svettet godt i dressen sin.

Så koselig at noen som har giftet seg i Roma svarer her også. :)

Da skal vi ha likt rom. ;) Så bra hotellet var så fint som det ser ut!

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Krølle_*
Skrevet

Hei dere!

Vi reiser til Roma i morgen og gifter oss på torsdag. Jeg har fikset alt selv, men sliter med å finne restauranter. Vielsen på ambassaden er kl 14 og etter det virker det som om de fleste restauranter har siesta.

Noen som vet et sted vi kan spise en litt fin lunsj i 15-16 tiden?

Vet at dette er en gammel tråd, men fant den akkurat! (-og jeg har leitet mye på nettet etter alt mulig!!)

Tusen takk, hvis noen har tid å svare :)

Skrevet
Hei dere!

Vi reiser til Roma i morgen og gifter oss på torsdag. Jeg har fikset alt selv, men sliter med å finne restauranter. Vielsen på ambassaden er kl 14 og etter det virker det som om de fleste restauranter har siesta.

Noen som vet et sted vi kan spise en litt fin lunsj i 15-16 tiden?

Vet at dette er en gammel tråd, men fant den akkurat! (-og jeg har leitet mye på nettet etter alt mulig!!)

Tusen takk, hvis noen har tid å svare :)

Åh, gratulerer så mye på forskudd! Dere kommer nok til å få det helt fantastisk! :rødme:

Vi giftet oss der på torsdag. Hadde en drømmedag!

Vi spiste bryllupsmiddagen vår på Imago på Hotel Hassler på kvelden. Helt fantastisk. Lunsj spiste vi på en koselig liten vinbar rett ved hotellet vårt. Den het Luna d'Oro og ligger i Via Dei Greci. Det var ikke et veldig fancy sted, men hyggelig.

Har skrevet om bryllupsdagen vår i bryllupsdagboken min for dere som vil lese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...