perle 84 Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hei Jeg og sambo har tenkt å gifte oss i Roma. Vi vurderer å ha vielsen på ambassaden. Er det noen andre som har giftet seg på ambassaden i Roma og kan fortelle litt om hvordan det var? Har ikke bestemmt oss for om vi skal bruke bryllupsplanlegger eller ikke. Viss det er noen andre som skal gifte seg i roma så kan vi dele planene våre her. perle 84 Endret 9. desember 2008 av perle 84
pixi Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg og sambo har tenkt å gifte oss i Roma. Vi vurderer å ha vielsen på ambassaden. Er det noen andre som har giftet seg på ambassaden i Roma og kan fortelle litt om hvordan det var? Har ikke bestemmt oss for om vi skal bruke bryllupsplanlegger eller ikke. Viss det er noen andre som skal gifte seg i roma så kan vi dele planene våre her. Her er en link til en blomsterbutikk i Roma: Brudebukett Vurderer å bestille her. Venter på mail angående priser. perle 84 Så moro med flere som skal gifte seg i Roma Vi gifter oss på ambassaden i Roma til sommeren!! Har ikke vært der, men har hørt at sermonien er enkel og fin... Vi reiser faktisk til Roma om under én uke for å ha møte med stedet vi skal ha bryllupsmiddagen, smake oss gjennom bryllupsmenyen, ha møte med fotograf, besøke ambassaden og en vingård der vi skal ha vinsmaking. Det blir veldig spennende Vi bruker ikke bryllupsplanlegger etter veldig dårlig erfaring med Italienske Bryllup. Isteden ordner stedet der vi skal ha middagen alt fra brudebukett, til transport, til vinsmaking for oss!! Hun vi har kontakt med er fantastisk ryddig, og jeg er veldig trygg på at vi er i gode hender! Hvor mange skal dere ha med dere nedover? Og når skal bryllupet stå?
perle 84 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2008 Så moro med flere som skal gifte seg i Roma Vi gifter oss på ambassaden i Roma til sommeren!! Har ikke vært der, men har hørt at sermonien er enkel og fin... Vi reiser faktisk til Roma om under én uke for å ha møte med stedet vi skal ha bryllupsmiddagen, smake oss gjennom bryllupsmenyen, ha møte med fotograf, besøke ambassaden og en vingård der vi skal ha vinsmaking. Det blir veldig spennende Vi bruker ikke bryllupsplanlegger etter veldig dårlig erfaring med Italienske Bryllup. Isteden ordner stedet der vi skal ha middagen alt fra brudebukett, til transport, til vinsmaking for oss!! Hun vi har kontakt med er fantastisk ryddig, og jeg er veldig trygg på at vi er i gode hender! Hvor mange skal dere ha med dere nedover? Og når skal bryllupet stå? Hei pixi Kjekt å få svar fra noen:) Høres ut som et bra opplegg. Det er kun oss to som skal reise nedover. Vi vet ikke ennå når bryllupet skal stå. Det er ikke så mange ledige datoer på ambassaden så muligens må vi vente til 2010 viss ikke det er noen som avbestiller. Ringte dere ambassaden samme dag som datoene ble lagt ut? Hvor mange er dere? Den resturanten dere skal ha middagen på vil den passe for bare to stykker, eller er den for større selskap? Er det mulig å sitte litt for seg selv? Hva heter resturanten og hvor ligger den? Hvilken fotograf bruker dere? Fikser dere alt papirarbeidet selv? Vi har tenkt å kombinere bryllupet med 14 dagers bryllupsferie i Italia. Skal dere ta bryllupsferien der? Har dere vært i Roma tidligere? Her ble det visst mange spørsmål, dere er kommet litt lengre enn oss i planlegginga
pixi Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Hei pixi Kjekt å få svar fra noen:) Høres ut som et bra opplegg. Det er kun oss to som skal reise nedover. Vi vet ikke ennå når bryllupet skal stå. Det er ikke så mange ledige datoer på ambassaden så muligens må vi vente til 2010 viss ikke det er noen som avbestiller. Ringte dere ambassaden samme dag som datoene ble lagt ut? Hvor mange er dere? Den resturanten dere skal ha middagen på vil den passe for bare to stykker, eller er den for større selskap? Er det mulig å sitte litt for seg selv? Hva heter resturanten og hvor ligger den? Hvilken fotograf bruker dere? Fikser dere alt papirarbeidet selv? Vi har tenkt å kombinere bryllupet med 14 dagers bryllupsferie i Italia. Skal dere ta bryllupsferien der? Har dere vært i Roma tidligere? Her ble det visst mange spørsmål, dere er kommet litt lengre enn oss i planlegginga Hei Perle! Vi var nok heldige med datoen ja Det var samboeren min som snakket med ambassaden! Vi blir cirka 35 stykke inkludert oss, så det er en del planlegging som skal på plass. All planleggingen tar litt ekstra tid når det er så langt unna... Restauranten ligger et stykke utenfor Roma (ca. 30-45 min), så er kanskje ikke ideell dersom det kun er dere to som skal nedover. Vet ikke hvordan det vill vært å kun være to der, men vi får et privat rom til middagen. Tror det blir bra!! Vi har jo ikke sett det enda, så er veldig spente...heldigvis har de gode referanser fra flere hold Fotografen vi skal møte og antagelig bruke er: www.rochellecheever.com. Så lenge dere gifter dere på ambassaden er det ikke mer papirarbeid enn om dere hadde giftet dere her i Norge. Med andre ord fikser vi det selv. Vi skal ikke ha bryllupsreisen vår i Italia. Vi har vært i Roma og Italia flere ganger før, og ønsker oss noe helt annet for brylluosreisen vår. Tror kanskje det blir Thailand i tre uker, men først skal vi tilbringe helgen etter bryllupet i Roma sammen med familie og venner!! Har dere vært i Roma? Hvis ikke, er det bare å glede seg!! Det er en fantastisk by Hvis dere ikke har satt datoen enda, ville jeg ikke vært så bekymret for å ikke ha kommet så langt i planleggingen. Mye faller på plass så fort datoen er klar! Vi har nok fått unna en del, men har fortsatt mye igjen...er mye logestikk med så mange mennesker. Føler på en måte litt ekstra ansvar ovenfor gjestene våre siden vi har lokket dem med oss utenlands Lykke til videre!! Er det mer du lurer på, så si i fra...
Gjest Gjest_CC_* Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Hei! Vi skal ikke gifte oss i roma, men har bestilt brylupsreise dit... Ingen av oss har vært der før, og tar gjerne i mot tips på steder som må sees, hoteller, restauranter osv! Vi skal være en uke, men vurderer å finne en koselig og romantisk vingård hvor vi kan overnatte noen dager. Tips til det hadde også vært supert! Takk!
Gjest Roma Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Jeg skal gifte meg i Roma, sommeren 2009 . (Vi er forøvrig en av de fornøyde kundene til Italienske Bryllup, så hun har lagt opp alt slik vi vil ha det.) Prisen begynner å bli temmelig høy, men vi ønsket også "luksus".. Vi møtte Italienske bryllup i sommer for å finne det perfekte stedet (noe vi fant), og Roma er en fantastisk by!! Koselige mennesker, god mat og vin!! Kirke og restaurant ligger kjempesentralt, og vi fortsetter bryllupsreisen i Toscana som så mange andre . Gleder oss stort!!
Muffin! Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 (endret) Så gøy at det er flere som skal gifte seg i Roma! Fin tråd. Vi skal gifte oss på ambassaden 5. mars 2009. Det er bare jeg og kjære som skal reise, så da er det jo ikke så mye mer å fikse enn for en vanlig ferietur. (Selvfølgelig litt mer styr med kjole og dress osv på fly. ) Vi har tenkt å unne oss litt luksus på turen. Vi skal sove på dette hotellet, og har tenkt å ha bryllupsmiddagen pådenne restauranten. Perle 84: Den blomsterbutikken du linket til ligger nok ikke i Roma, Italia, men i Georgia, USA. Det er lett å bli forvirra. Her er en liste over noen blomsterbutikker i Roma. Og her er en liste over restauranter. Pixi: Kan du fortelle om fotografen når du vet mer? Pris osv? Vi lurer på om vi skal ta fotograferingen i Roma, eller hjemme i forbindelse med festen vi skal ha til sommeren. Tar gjerne imot tips om Roma generelt også. Åh, som jeg gleder meg! Edit: Måtte fikse en link. Endret 9. desember 2008 av Muffin!
perle 84 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2008 Hei Tusen takk for svar alle sammen. Kjekt at det er flere av oss. Roma, vi fortsatt ikke bestemt oss for om vi skal fikse bryllupet selv. Leiter litt rundt på nettet for tiden. Viss jeg finner det jeg er ute etter fikser jeg det selv, viss ikke får vi få hjelp av en bryllupsplanlegger. Roma du sier prisen er blitt høy, kan jeg spørre hva det vil si? Hvor skal dere overnatte og spise middag? Er dere mange som skal reise til Roma? Vi skal også ta bryllupsreisen i Italia, gleder meg veldig. Vi har ikke helt bestemt oss for hvor. Først blir vi i Roma noen dager så har vi tenkt å leie bil å kjøre litt rundt. Her er noen steder jeg kan tenke meg å besøke som jeg kommer på i farten. Vi rekker nok ikke alle i løpet av ferien, så jeg må nok plukke ut noen av dem så det ikke bare blir stress: Toscana (Volterra, Cartona, Siena++) Cique terre:gå den berømte kjærlighetsstien. Pompeii Hvor i Toscana skal dere Roma? Jeg kan kanskje tenke meg å bo på en agriturismo i en uke. Det er mange bondegårder i Italia som har fine leiligheter med badebassen ++Viss vi reiser midt på sommeren er basseng et must for det skal visst være veldig varmt. Vi prøver komme oss avgårde tidlig i juni. Har lagt med en link for ferie på agriturismo viss det skulle være av interesse. Her er noen liker der man kan finne overnattingssted og det står litt om de ulike stedene i Italia: initalia Venere.com tripadvisor toscana reiser azur eiendom Hotels.com Her er et utrulig fint hotell i roma som er drømmen for bryllupsnatta, men det er nok i dyreste laget for oss. Har ikke vært der selv, men det er anbefalt på nettet: Hotell i roma Pixi har du et hotell i Roma å anbefale? Vi har kjøpt oss en lonely planet reiseguide over Italia den tror jeg kommer til å bli god og ha. Denne er det lite bilder så viss dere vil ha det, ville jeg kjøpt gyldendals reiehånbok eller noe slikt. Håper noen av disse tipsene vil falle i smak for deg gjest cc. perle 84
perle 84 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2008 Så gøy at det er flere som skal gifte seg i Roma! Fin tråd. Vi skal gifte oss på ambassaden 5. mars 2009. Det er bare jeg og kjære som skal reise, så da er det jo ikke så mye mer å fikse enn for en vanlig ferietur. (Selvfølgelig litt mer styr med kjole og dress osv på fly. ) Vi har tenkt å unne oss litt luksus på turen. Vi skal sove på dette hotellet, og har tenkt å ha bryllupsmiddagen pådenne restauranten. Perle 84: Den blomsterbutikken du linket til ligger nok ikke i Roma, Italia, men i Georgia, USA. Det er lett å bli forvirra. Her er en liste over noen blomsterbutikker i Roma. Og her er en liste over restauranter. Pixi: Kan du fortelle om fotografen når du vet mer? Pris osv? Vi lurer på om vi skal ta fotograferingen i Roma, eller hjemme i forbindelse med festen vi skal ha til sommeren. Tar gjerne imot tips om Roma generelt også. Åh, som jeg gleder meg! Edit: Måtte fikse en link. Hei Muffin Skal du ha vanlig brudekjole når du gifter deg på ambassaden? Vet du hva som er vanlig? Jeg vurdere en mørkelilla gallakjole, tror du det vil passe? Artig, resturanten dere skal spise på ligger på drømmehotrellet jeg la ut link til. Vurderer middag der vi også. Har dere vært i kontakt med resturanten? Hvilket rom har dere bestillt på hotell mozart? Det var veldig fint. Det var ikke meningen å legge ut link til en amerikansk blomster butikk, den skal jeg fjerne Har du vært i kontakt med en blomsterbutikk? Jeg har sendte mail til fotografen til pixi i går og fikk svar med priser og info i dag så det kan du jo gjøre. Ho tok fine bilder synest jeg. Her er linken til siden hennes: Fotograf Her er en annen fotograf jeg har vært i kontakt med. Dette er et rimiligere alternativ, men synest ikke han tar like fine bilder: Fotograf perle 84
Muffin! Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei Muffin Skal du ha vanlig brudekjole når du gifter deg på ambassaden? Vet du hva som er vanlig? Jeg vurdere en mørkelilla gallakjole, tror du det vil passe? Artig, resturanten dere skal spise på ligger på drømmehotrellet jeg la ut link til. Vurderer middag der vi også. Har dere vært i kontakt med resturanten? Hvilket rom har dere bestillt på hotell mozart? Det var veldig fint. Det var ikke meningen å legge ut link til en amerikansk blomster butikk, den skal jeg fjerne Har du vært i kontakt med en blomsterbutikk? Jeg har sendte mail til fotografen til pixi i går og fikk svar med priser og info i dag så det kan du jo gjøre. Ho tok fine bilder synest jeg. Her er linken til siden hennes: Fotograf Her er en annen fotograf jeg har vært i kontakt med. Dette er et rimiligere alternativ, men synest ikke han tar like fine bilder: Fotograf perle 84 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vil tro det er vanlig med litt enkle kjoler. Men man kan vel gjøre akkurat som man vil. Jeg skal ha en enkel hvit kjole som går til knærne foran, men er litt lenger bak. (Det ligger bilde av den i bryllupsdagboken min, på side 8.) Jeg syns den er helt perfekt. En mørkelilla gallakjole kan nok bli veldig fint. Har ikke kontaktet restauranten ennå, men har tenkt å gjøre det snart. Vi skal ha junior suite på hotellet. Jeg har ikke kontaktet blomsterbutikken, og vet ikke om jeg skal det heller. Jeg har egentlig ikke så høye krav til buketten. Vil bare ha noe enkelt og fint, et par-tre blomster bare, så da kan jeg bare gå innom tenkte jeg. Hva er prisene du fikk på de to fotografene? Jeg er redd det blir litt dyrt for oss. Det er en vurderingssak, for det hadde jo vært veldig moro å få tatt bildene i Roma. (Vet ikke hvor mye en kan forvente av ambassadefolkene i forhold til fotografering.) Men vi får det veldig billig her hjemme. Endret 9. desember 2008 av Muffin!
perle 84 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. desember 2008 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vil tro det er vanlig med litt enkle kjoler. Men man kan vel gjøre akkurat som man vil. Jeg skal ha en enkel hvit kjole som går til knærne foran, men er litt lenger bak. (Det ligger bilde av den i bryllupsdagboken min, på side 8.) Jeg syns den er helt perfekt. En mørkelilla gallakjole kan nok bli veldig fint. Har ikke kontaktet restauranten ennå, men har tenkt å gjøre det snart. Vi skal ha junior suite på hotellet. Jeg har ikke kontaktet blomsterbutikken, og vet ikke om jeg skal det heller. Jeg har egentlig ikke så høye krav til buketten. Vil bare ha noe enkelt og fint, et par-tre blomster bare, så da kan jeg bare gå innom tenkte jeg. Hva er prisene du fikk på de to fotografene? Jeg er redd det blir litt dyrt for oss. Det er en vurderingssak, for det hadde jo vært veldig moro å få tatt bildene i Roma. (Vet ikke hvor mye en kan forvente av ambassadefolkene i forhold til fotografering.) Men vi får det veldig billig her hjemme. Hei Det hotellet var utruligfint, kan hende vi også betiller rom der Fotograf er dyrt, men det er kjekt å ha et minne fra dagen så det skal vi ha. Viss jeg får mailadressen din så kan jeg videresende mailene. Det blir så mye å legge ut her. perle 84
Muffin! Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Hei Det hotellet var utruligfint, kan hende vi også betiller rom der Fotograf er dyrt, men det er kjekt å ha et minne fra dagen så det skal vi ha. Viss jeg får mailadressen din så kan jeg videresende mailene. Det blir så mye å legge ut her. perle 84 Takk, har sendt deg PM. Ja, det hotellet ser kjempefint ut! Og det blir nok ikke dumt å ha egen balkong og jacuzzi.
pixi Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vil tro det er vanlig med litt enkle kjoler. Men man kan vel gjøre akkurat som man vil. Jeg skal ha en enkel hvit kjole som går til knærne foran, men er litt lenger bak. (Det ligger bilde av den i bryllupsdagboken min, på side 8.) Jeg syns den er helt perfekt. En mørkelilla gallakjole kan nok bli veldig fint. Har ikke kontaktet restauranten ennå, men har tenkt å gjøre det snart. Vi skal ha junior suite på hotellet. Jeg har ikke kontaktet blomsterbutikken, og vet ikke om jeg skal det heller. Jeg har egentlig ikke så høye krav til buketten. Vil bare ha noe enkelt og fint, et par-tre blomster bare, så da kan jeg bare gå innom tenkte jeg. Hva er prisene du fikk på de to fotografene? Jeg er redd det blir litt dyrt for oss. Det er en vurderingssak, for det hadde jo vært veldig moro å få tatt bildene i Roma. (Vet ikke hvor mye en kan forvente av ambassadefolkene i forhold til fotografering.) Men vi får det veldig billig her hjemme. Hei Perle og Muffin! Angående kjole så tror jeg det er helt opp til en selv. Jeg skal ha hvit brudekjole (kjolen min) og har hørt om mange andre som har hatt det samme. Hadde likevel kanskje ikke valgt det om det skulle vært bare oss tom som reiste nedover. Vi blir jo totalt 35 stk. Jeg ser du har kontaktet begge disse fotografene. Er litt skeptisk til Alex Gritti etter å ha snakket med ham. Han var utrolig stresset, og det går også litt igjen i bildene hans. Har hatt en fotograf her hjemme til å se gjennom bildene. Rochelle virker så langt veldig bra! Vi møter henne på mandag så kan gi dere en tilbakemelding etter det. Det koster en del med fotograf, men tror bildene blir fantastiske og et minne for livet. Roma bugner jo av flotte steder å ta bilder. Vi har ikke bestemt oss for hotell i Roma enda, og har egentlig inge gode tips. Men det ser jo ut som det allrede har kommet noen her For dere som skal på bryllupsreise er Firenze en fantastisk by. San Gimignano og Castellina in Chianti er to små byer som bør oppleves. I Castellina (omtrent midt mellom Firenze og Sienna) ligger det en fantastisk restaurant som heter il Gallopapa. Ellers er Elba nydelig, og havnebyen Marciana Marina er veldig hyggelig!! Sardinia er enda bedre dersom noen kunne tenke seg det!! Kalles Europas Karibien Vi drømmer oss fortsatt tilbake selv om det er 3 år siden vi var der På søndag rusler vi rundt i Roma hånd i hånd Gleder meg til å besøke Roma i førjulstiden - skal bli spennende!!
perle 84 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. desember 2008 Hei Perle og Muffin! Angående kjole så tror jeg det er helt opp til en selv. Jeg skal ha hvit brudekjole (kjolen min) og har hørt om mange andre som har hatt det samme. Hadde likevel kanskje ikke valgt det om det skulle vært bare oss tom som reiste nedover. Vi blir jo totalt 35 stk. Jeg ser du har kontaktet begge disse fotografene. Er litt skeptisk til Alex Gritti etter å ha snakket med ham. Han var utrolig stresset, og det går også litt igjen i bildene hans. Har hatt en fotograf her hjemme til å se gjennom bildene. Rochelle virker så langt veldig bra! Vi møter henne på mandag så kan gi dere en tilbakemelding etter det. Det koster en del med fotograf, men tror bildene blir fantastiske og et minne for livet. Roma bugner jo av flotte steder å ta bilder. Vi har ikke bestemt oss for hotell i Roma enda, og har egentlig inge gode tips. Men det ser jo ut som det allrede har kommet noen her For dere som skal på bryllupsreise er Firenze en fantastisk by. San Gimignano og Castellina in Chianti er to små byer som bør oppleves. I Castellina (omtrent midt mellom Firenze og Sienna) ligger det en fantastisk restaurant som heter il Gallopapa. Ellers er Elba nydelig, og havnebyen Marciana Marina er veldig hyggelig!! Sardinia er enda bedre dersom noen kunne tenke seg det!! Kalles Europas Karibien Vi drømmer oss fortsatt tilbake selv om det er 3 år siden vi var der På søndag rusler vi rundt i Roma hånd i hånd Gleder meg til å besøke Roma i førjulstiden - skal bli spennende!! Hei Kjolen din var kjempefin. Det hadde vore fint å få høre om møtet med fotografen. Takk for tips angående bryllupsreise. perle 84
Muffin! Skrevet 10. desember 2008 #15 Skrevet 10. desember 2008 Hei Perle og Muffin! Angående kjole så tror jeg det er helt opp til en selv. Jeg skal ha hvit brudekjole (kjolen min) og har hørt om mange andre som har hatt det samme. Hadde likevel kanskje ikke valgt det om det skulle vært bare oss tom som reiste nedover. Vi blir jo totalt 35 stk. Jeg ser du har kontaktet begge disse fotografene. Er litt skeptisk til Alex Gritti etter å ha snakket med ham. Han var utrolig stresset, og det går også litt igjen i bildene hans. Har hatt en fotograf her hjemme til å se gjennom bildene. Rochelle virker så langt veldig bra! Vi møter henne på mandag så kan gi dere en tilbakemelding etter det. Det koster en del med fotograf, men tror bildene blir fantastiske og et minne for livet. Roma bugner jo av flotte steder å ta bilder. Vi har ikke bestemt oss for hotell i Roma enda, og har egentlig inge gode tips. Men det ser jo ut som det allrede har kommet noen her For dere som skal på bryllupsreise er Firenze en fantastisk by. San Gimignano og Castellina in Chianti er to små byer som bør oppleves. I Castellina (omtrent midt mellom Firenze og Sienna) ligger det en fantastisk restaurant som heter il Gallopapa. Ellers er Elba nydelig, og havnebyen Marciana Marina er veldig hyggelig!! Sardinia er enda bedre dersom noen kunne tenke seg det!! Kalles Europas Karibien Vi drømmer oss fortsatt tilbake selv om det er 3 år siden vi var der På søndag rusler vi rundt i Roma hånd i hånd Gleder meg til å besøke Roma i førjulstiden - skal bli spennende!! Så fin kjole. :rødme: Og god tur til Roma! Vil gjerne høre om ting og tang når dere er hjemme igjen.
pixi Skrevet 20. desember 2008 #16 Skrevet 20. desember 2008 Så fin kjole. :rødme: Og god tur til Roma! Vil gjerne høre om ting og tang når dere er hjemme igjen. Tusen takk - er veldig fornøyd med kjolen Da er vi tilbake fra en herlig tur til Roma!! 4 dager med masse opplevelser og god mat og vin - herlig Alt ble plutselig veldig virkelig...bryllupet altså!! Startet ut med et møte med fotografen (Rochelle Cheever), som viste seg å være en fantastisk dame!! Veldig hyggelig og med masse ideer, så foreløpig kan jeg absolutt anbefale henne til andre. I tillegg besøkte vi stedet vi har tenkt å ha bryllupsmiddagen og et annet sted som vi ikke hadde vært i kontakt med tidligere, men som nå seiler opp som en god favoritt. Det er godt å ha et par alternativer!! Alt i alt var det en veldig bra tur, med stort sett bare oppturer!! Alle er utrolig hjelpsomme, så jeg tror ikke det er noe problem å planlegge bryllup i Roma uten bryllupsplanlegger. Så fort du kommer i kontakt med en fotograf, et hotell eller en restaurant, hjelper de deg videre! Si i fra dersom dere har noen konkrete spørsmål...lykke til!!
Muffin! Skrevet 21. desember 2008 #17 Skrevet 21. desember 2008 Tusen takk - er veldig fornøyd med kjolen Da er vi tilbake fra en herlig tur til Roma!! 4 dager med masse opplevelser og god mat og vin - herlig Alt ble plutselig veldig virkelig...bryllupet altså!! Startet ut med et møte med fotografen (Rochelle Cheever), som viste seg å være en fantastisk dame!! Veldig hyggelig og med masse ideer, så foreløpig kan jeg absolutt anbefale henne til andre. I tillegg besøkte vi stedet vi har tenkt å ha bryllupsmiddagen og et annet sted som vi ikke hadde vært i kontakt med tidligere, men som nå seiler opp som en god favoritt. Det er godt å ha et par alternativer!! Alt i alt var det en veldig bra tur, med stort sett bare oppturer!! Alle er utrolig hjelpsomme, så jeg tror ikke det er noe problem å planlegge bryllup i Roma uten bryllupsplanlegger. Så fort du kommer i kontakt med en fotograf, et hotell eller en restaurant, hjelper de deg videre! Si i fra dersom dere har noen konkrete spørsmål...lykke til!! Så bra dere hadde noen flotte dager i Roma, og at dere føler ting faller på plass. Jeg gleder meg veldig til å dra. Det nærmer seg nå. Perle 84 var så snill å sende meg en mail hun hadde fått fra Rochelle Cheever, og da ble jeg interessert og skrev en mail til henne jeg også, men jeg har enda ikke fått noe svar. :klø: (Det er halvannen uke siden jeg sendte den.) Hun er vel travel da.
perle 84 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 22. desember 2008 Hei Kjekt å høre at dere hadde noen fine dager i Roma. Gleder meg til vi skal avgårde selv om det ikke er før i 2010. Det er bare ledige datoer på ambassaden iom vinteren og vi ønsker å gifte oss når det er litt varmere i luften. Så bra at dere fikk et godt førsteinntrykk av fotgrafen. Synes hu tar veldig fine bilder så vi vurderer å bryke henne selv om hun er litt i dyreste laget. Har lyst til å ha fine brudebilder som minne for dagen. Muffin jeg tror jeg fikk svar på mail dagen etter jeg hadde sendt den. Kan nok hende hun har det litt travelt nå før jul. Vi kan jo ta å skrive litt her om planene våres framover. Siden dere gifter dere før meg hadde vert fint om dere kan skrive litt om hvordan bryllupet deres ble når dere kommer tilbake fra Roma. Selv om det er lenge til jeg gifter meg vil jeg også skrive litt om bryllupsdagen vår når vi er komt tilbake til Norge. Da kan jo andre som ønsker å gifte seg i Roma få litt tips fra oss. perle 84
pixi Skrevet 22. desember 2008 #19 Skrevet 22. desember 2008 Hei Kjekt å høre at dere hadde noen fine dager i Roma. Gleder meg til vi skal avgårde selv om det ikke er før i 2010. Det er bare ledige datoer på ambassaden iom vinteren og vi ønsker å gifte oss når det er litt varmere i luften. Så bra at dere fikk et godt førsteinntrykk av fotgrafen. Synes hu tar veldig fine bilder så vi vurderer å bryke henne selv om hun er litt i dyreste laget. Har lyst til å ha fine brudebilder som minne for dagen. Muffin jeg tror jeg fikk svar på mail dagen etter jeg hadde sendt den. Kan nok hende hun har det litt travelt nå før jul. Vi kan jo ta å skrive litt her om planene våres framover. Siden dere gifter dere før meg hadde vert fint om dere kan skrive litt om hvordan bryllupet deres ble når dere kommer tilbake fra Roma. Selv om det er lenge til jeg gifter meg vil jeg også skrive litt om bryllupsdagen vår når vi er komt tilbake til Norge. Da kan jo andre som ønsker å gifte seg i Roma få litt tips fra oss. perle 84 Det er ikke så lett å få den datoen man vil på ambassaden, så det er viktig å være på pletten med en gang datoene legges ut til høsten. Datoen de legges ut får dere av ambassaden. Dere har i hvert fall god tid til planlegging, og masse tid ti å glede dere Muffin: Da vi var hos fotografen snakket hun faktisk om at hun hadde fått to henvendelser fra Norge etter meg, og jeg antar at det er deg og Perle. Mulig hun er veldig opptatt nå, men hører du ikke noe snart ville jeg minnet henne på det. Alle kan jo glippe, selv om det ødelegger førsteinntrykket litt... Jeg skal oppdatere dere så fort planer faller på plass Regner med at de fleste avgjørelser må tas rett på nyåret, så fort jeg får alle priser. Må jo sende ut invitasjoner snart!! Det er en spennende tid God jul!!!
Muffin! Skrevet 23. desember 2008 #20 Skrevet 23. desember 2008 Det er ikke så lett å få den datoen man vil på ambassaden, så det er viktig å være på pletten med en gang datoene legges ut til høsten. Datoen de legges ut får dere av ambassaden. Dere har i hvert fall god tid til planlegging, og masse tid ti å glede dere Muffin: Da vi var hos fotografen snakket hun faktisk om at hun hadde fått to henvendelser fra Norge etter meg, og jeg antar at det er deg og Perle. Mulig hun er veldig opptatt nå, men hører du ikke noe snart ville jeg minnet henne på det. Alle kan jo glippe, selv om det ødelegger førsteinntrykket litt... Jeg skal oppdatere dere så fort planer faller på plass Regner med at de fleste avgjørelser må tas rett på nyåret, så fort jeg får alle priser. Må jo sende ut invitasjoner snart!! Det er en spennende tid God jul!!! Jeg ringte akkurat når de åpnet linjene, og måtte prøve i 20 minutter før jeg kom gjennom. Og samme ettermiddag var alt fra mars til oktober fullt. Så det er tydelig at det er populært. Så gøy. Du burde jo få avslag du da, som skaffer henne kunder. Jeg får sende henne en mail til på nyåret om jeg ikke hører noe. Det står endel om planlegging i bryllupsdagboka mi (i tillegg til endel fjas :gjeiper: ), men jeg kan prøve å skrive litt om det her også. God jul til dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå