Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jeg skal pusse opp kjøkkenet og klarer ikke å finne ut hvordan gulv jeg skal ha. Kjøkkeninnredningen er hvit også tenkte jeg å ha svarte mosaikkfliser på veggene over benken og rundt viften ellers hvitmalt vegg. Jeg er så usikker på om jeg vil ha laminattregulv (men hvilken farge) eller fliselaminat. Hvis det skulle ha vært fliselaminat så hadde jeg tenkt sort, men blir det for mørkt? Jeg ønsker ikke ekte fliser, synes det er alt for hardt å gå på også må vi ha varmekabler.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg vil anbefale Gerflor texline hqr som er en av de fineste gulvbeleggene som finnes, og det har mange fine design. Du bør se prøvene i butikken, kjempefine. http://www.gerflor.no/bolig/texlineHQR.html
BmS Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei Jeg jobber som interiørkonsulent og vil gjerne tipse deg om å ikke -som du sier- legge fliser på kjøkkenet. Ikke bare er det hard, men svært, svært upraktisk og kan også bli mye knall og fall om du har barn? Velg linoleum! Du forbinder det gjerne med det kjedelige, men dette er definitivt det beste gulvet man kan ha på et kjøkken. Det finnes nå mye flott å velge mellom! Gulvet er slitesterkt, det gir varme og tyngde i rommet. Det er sikkert mht barn, gris og søl, praktisk! Lett å vedlikeholde. Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod) Endret 9. desember 2008 av Skya
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei Jeg jobber som interiørkonsulent og vil gjerne tipse deg om å ikke -som du sier- legge fliser på kjøkkenet. Ikke bare er det hard, men svært, svært upraktisk og kan også bli mye knall og fall om du har barn? Velg linoleum! Du forbinder det gjerne med det kjedelige, men dette er definitivt det beste gulvet man kan ha på et kjøkken. Det finnes nå mye flott å velge mellom! Gulvet er slitesterkt, det gir varme og tyngde i rommet. Det er sikkert mht barn, gris og søl, praktisk! Lett å vedlikeholde. Hva er så bra med linoleum? Ikke designet iallfall. Og linoleum kan vel ikke amatøren legge selv? Sitat endret. Skya (mod) Endret 9. desember 2008 av Skya
BmS Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Hva er så bra med linoleum? Ikke designet iallfall. Og linoleum kan vel ikke amatøren legge selv? Nettopp det jeg sier; det er slitesterkt, enkelt å rengjøre, praktisk og jo, faktisk: linoleum har bedret seg enormt på design de siste årene. Det finnes mye flott gulv! Minuset er at det må legges av håndverker.
Gjest Best Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Ts, hvilket gulv har du i rommet ved siden av kjøkkenet? I resten av etasjen? Jeg ville valgt like gulvflater i de forskjellige rommene ( ikke våtrom da så klart). Jeg hadde sett på utvalget av vinylbelegg, og ikke linoleum. Linoleum blir gjerne gul, der det står møbler og skygger, siden linoleum er laget av naturlige råvarer.
Utleier Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Velg linoleum! Du forbinder det gjerne med det kjedelige, men dette er definitivt det beste gulvet man kan ha på et kjøkken. Det finnes nå mye flott å velge mellom! Gulvet er slitesterkt, det gir varme og tyngde i rommet. Det er sikkert mht barn, gris og søl, praktisk! Lett å vedlikeholde. Amen. Egentlig gidder jeg sjelden diskutere dette fordi så ufattelig mange setter form og status fremfor funksjon. Men når en interiørkonsulent går foran så er det bare å si at: Linoleum er simpelthen Det Eneste Rette på kjøkkengulvet. I tillegg til det BmS skriver, så: - Linoleum kan legges selv. Marmoleum fra Forbo kommer i fliser med klikksystem, noe som er lett å legge. Vanlige linoleumsfliser går også an å lime selv. Det er om man vil sveise gulvet at man trenger fagfolk eller andre nevenyttige. Men det er ikke strengt nødvendig. - Linoleum er et naturprodukt som gir godt inneklima. Det anbefales bl. a. av Norges Astma og Allergiforbund. - Linoleum kan reparere mindre hakk av seg selv og man kan relativt enkelt reparere større hakk selv. Noen av oss synes også det som er mest funksjonelt også er det vakreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå