Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Hva tenker dere damer om den? Er dere obs på den, eller er dere ikke klar over at den finnes engang? Jeg krever en forklaring!
Eskild Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg må si meg noe usikker over hva som defineres som "vennefella"? Er det når to venner - en gutt og en jente - begynner å like hverandre mer enn venner? I så fall ser jeg ikke noe galt i dette - selv om det har en tendens til å ende annerledes enn man hadde trodd :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Det betyr at de menn og kvinner som stadig opplever at andre ser på dem som vennemateriale framfor sexmateriale blir skuffet over at andre ser på dem kun som venner - de ønsker jo så mye mer.
MissStiles Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Aldri noe gøy å høre noen si at en person liker deg som venn, og ikke noe mer!
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er vel egentlig ikke klar over at den finnes en gang. Har i hvertfall ikke opplevd at en gutt jeg er interessert i bare vil være venner, da forsvinner han istedenfor. Om gutter opplever det med meg det vet jeg ikke, men det er jo mange gutter jeg foretrekker å ha som kun venner.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 De har ikke det lille ekstra enkelt og greit.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Aldri noe gøy å høre noen si at en person liker deg som venn, og ikke noe mer! Har du prøvd det motsatte? Må da være mye verre, og egentlig vanligere.
Jojo Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Har du prøvd det motsatte? Må da være mye verre, og egentlig vanligere. Vil det motsatte si at en venn vil ha deg som mer enn det? Om så, så ja... og det er kjipt, for jeg er veldig glad i ham, han er nesten som bestevenn, men han er forelsket i meg....
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Vil det motsatte si at en venn vil ha deg som mer enn det? Om så, så ja... og det er kjipt, for jeg er veldig glad i ham, han er nesten som bestevenn, men han er forelsket i meg.... Det motsatte må jo være å få totalt avslag? ikke venn, ikke kjæreste, nothing! Det kan jo i enkelte tilfeller være det beste, men det kommer jo helt an på hva slags forhold man har til vedkommende. Jeg ble forelska i en gutt som jeg samtidig utviklet et vennskap med fordi vi var så mye sammen og var i samme gjeng osv osv, så når jeg fortalte han om følelsene og han ikke var like gira på å å videre med forholdet som meg, så ville han gjerne fortsette å være venn. Det ville jo jeg og, men det er vanskelig. Jeg vet ikke om man klarer å bare være venn med noen man har vært mer enn venn med tidligere..?
Jojo Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Det motsatte må jo være å få totalt avslag? ikke venn, ikke kjæreste, nothing! Det kan jo i enkelte tilfeller være det beste, men det kommer jo helt an på hva slags forhold man har til vedkommende. Jeg ble forelska i en gutt som jeg samtidig utviklet et vennskap med fordi vi var så mye sammen og var i samme gjeng osv osv, så når jeg fortalte han om følelsene og han ikke var like gira på å å videre med forholdet som meg, så ville han gjerne fortsette å være venn. Det ville jo jeg og, men det er vanskelig. Jeg vet ikke om man klarer å bare være venn med noen man har vært mer enn venn med tidligere..? Ja, det er vasnkelig å f.eks. være venner med eks kjæresten sin, men tror det er litt annerledes når man bare var betatt av noen en stund?
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Det er nok flest gutter som går i vennefella. Flere gutter enn jenter synes det er ok å være bare venn med en de er forelsket i. Smuler er visst bedre enn ingenting for noen. Hvis jeg ikke kunne få den mannen jeg var interessert i, ville jeg ihvertfall holdt meg langt unna han, og ikke seigpint meg ved å være venninnen hans.
MissStiles Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Har du prøvd det motsatte? Må da være mye verre, og egentlig vanligere. Jo jeg har prøvd det motsatte. En av mine beste venner var interessert i meg. På begynnelsen sa jeg ikke noe. Men etter hvert så skjønte jeg at jeg måtte si noe. Han synes ikke det var noe kult å bli avvist men han tok det bra. Og vi er fortsatt venner. Og han har funnet seg en jente som han nå er gift med. Glad på hans vegne!
Gjest Gjest_anastasia_* Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Det er jo en kjent sak at det bare er gutter som havner i vennefella Google "the ladder theory" for en noe uvitenskapelig men morsom teori om menn og kvinner. Poenget er vel at menn "alltid" kunne pult damer de møter, imens damer opererer med et markant skille mellom menn de ser på som venner og menn de ser på som potensielle sexpartnere. Havner du i den første kategorien er det vanskelig å hoppe over til den andre, og du er dermed stuck i vennefella. Det er jo generalisering på høyeste nivå, men jeg tror det er noe i det
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #14 Skrevet 9. desember 2008 Jeg er kvinne, og jeg merker jeg ubevisst opererer med en form for kategorier når jeg innleder nye, mannlige bekjentskaper. Kategoriene er løst definerbare, vage og ikke absolutte, men jeg kan forsøke å beskrive dem i en litt forenklet form: - I den ene havner potensielle kjærester. Dette er menn jeg føler en spesiell kjemi med, menn jeg er/kan være forelsket i. - I den andre havner venne-mennene. Sympatiske, koselige menn som jeg ønsker å beholde kontakten med fordi jeg liker dem, men som av en eller annen grunn ikke skaper den lille gnisten med meg. Venne-mennene havner i blant i potensielle kjærester-kategorien, siden forelskelse er noe som for meg kan vokse frem fra vennskap. - I den tredje kategorien havner menn som kun kan "brukes" til sex. Menn jeg ikke ønsker å bli nærmere kjent med, men som jeg tenner på. Et klassisk eksempel på menn som ofte havner i denne kategorien er såkalte bad boys. De er godt utprøvd av andre kvinner, er fysisk attraktive, som regel gode i senga, og er underholdende nok for en kveld eller to. Men de havner sjelden i venne-kategorien, og aldri i potensielle kjærester-kategorien. - Og i den fjerne kategorien havner de jeg ikke er tiltrukket av overhodet, verken sexuellt eller på dypere plan. Jeg må bare understreke at disse "kategoriene" IKKE er noe jeg har skapt ved konstruktiv, kynisk tankegang, og det er IKKE størrelsen på bicepsen, penisen eller bankkontoen som avgjør i hvilken kategori en mann havner. Det er utelukkende styrt av følelser. "Vennefellen" har jeg aldri selv gått i, da menn jeg har vært forelsket før eller siden har blitt satt i en posisjon der de må foreta seg et valg. Enten er forelskelsen gjensidig, og da innleder vi et forhold. Eller så er han ikke forelsket i meg, og da forsvinner han (enten frivillig, eller med litt hjelp fra meg) ut av livet mitt. Jeg ønsker ikke å pine meg selv ved å pleie vennskap med en jeg egentlig ønsket et forhold med. Jeg har heller ikke havnet i vennefellen med menn jeg kun ønsket sex fra, da disse mennene som regel ikke tiltrekker meg på et vennskapelig plan. Dessuten har jeg aldri opplevd å bli avvist når jeg ønsker sex med en mann.
Gjest Romantisk mann Skrevet 9. desember 2008 #15 Skrevet 9. desember 2008 - I den ene havner potensielle kjærester. Dette er menn jeg føler en spesiell kjemi med, menn jeg er/kan være forelsket i. - I den tredje kategorien havner menn som kun kan "brukes" til sex. Menn jeg ikke ønsker å bli nærmere kjent med, men som jeg tenner på. Et klassisk eksempel på menn som ofte havner i denne kategorien er såkalte bad boys. De er godt utprøvd av andre kvinner, er fysisk attraktive, som regel gode i senga, og er underholdende nok for en kveld eller to. Men de havner sjelden i venne-kategorien, og aldri i potensielle kjærester-kategorien. To korte spørsmål: Er du like sterkt seksuellt tiltrukket av den første gruppen menn som av den andre? Har du noen gang vært i et forhold til en mann av den første typen, men så møtt en av den andre, og følt deg mer tiltrukket av denne?
Gjest Gjest_Perhaps_* Skrevet 9. desember 2008 #16 Skrevet 9. desember 2008 Glad jeg ikke har møtt på menn som bare vil være venner...jeg har kun kjærlighetsforhold med venn - ikke "bare en venn". Og er glad for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå