Engel Skrevet 15. april 2002 #1 Del Skrevet 15. april 2002 Noen som har dårlig erfaring med å reise på uspesifisert til Hellas? har bare hørt at hoteller der generelt har litt dårligere standar enn andre steder, og da er kanskje sjansen for å få noe dårlig ganske stor? vet at man kan bytte hvis man er uheldig, men det koster jo litt. Har ellers bare gode erfaringer med å reise uspesifisert, men er litt usikker på Hellas. Vet det kan være strømsparing og masse rart der.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #2 Del Skrevet 16. april 2002 har bare gode erfaribger fra å reise uspesifisert.Og de t har alle andre jeg kjenner også.Men det spørs jo også hvor mye bo forholdene betyr for en og hvor kresen en er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stine Skrevet 17. april 2002 #3 Del Skrevet 17. april 2002 Vi har også tenkt å bestille uspesifisert tur til Hellas. Grunnen til at vi nøler litt, er at vi er to par som skal reise sammen, og reiseselskapene kan ikke garantere at vi kommer på samme hotell. Kommer nok til å velge en liten øy, slik at om vi mot alle odds skulle være så uheldige, så vil det iallefall ikke være lang avstand mellom hotellene. Sparer jo masse penger, så vi får satse på at vi har hellet med oss Dersom noen har opplevd akkurat dette hadde det vært fint om dere ville dele erfaringene deres med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #4 Del Skrevet 6. mai 2002 Reiste uspesifisert med Ving til Rohdos i Juli/august i fjor. Havnet på et lite og usjarmerende hotell midt i byen, med en byggeplass rett utenfor vinduet. I tillegg var de ansatte på hotellet direkte uvennlige og frekke. Etter diverse telefoner fikk vi etterhvert "tvunget" en representant fra Ving ned på hotellet. Hun gikk motvillig med på flytte oss. Da vi skulle forlate hotellet kom det nesten til håndgemeng da betjeningen nektet å gi oss passene tilbake før vi hadde betalt(mye) for en frokost vi aldri hadde fått. Det skal nevnes at vi etterpå fikk et fint hotell-rom, men de to første dagene var mer eller mindre spolert. Hadde vi ikke vært så pågående ovenfor Ving så tror jeg ikke vi hadde fått byttet rom i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langstrømpe Skrevet 23. mai 2002 #5 Del Skrevet 23. mai 2002 Hvorfor ikke bare bestille flybillett, og finne overnattingssted når man kommer ned? Mye billigere, og så har man jo mye større valgfrihet. Jeg har reist på denne måten til Mexico, Spania, Hellas og Thailand, og synes det er helt ideelt. Hvis man ikke trives på det første hotellet, kan man enkelt finne et nytt. Jeg tar alltid en nøye titt på rommet før jeg takker ja. Sjekker at aircon funker, at det er varmt vann i dusjen, at det er rent, at det ikke er støy... Har riktignok hatt et par netter på ganske lugubre steder, men har også overnattet på de mest fantastiske hoteller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 23. mai 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 23. mai 2002 Langstrømpe: har du aldri problemer med å finne hoteller med ledige rom til ok pris? Reiser du i eller utenfor sesongen? Sparer du mye på det tror du? Jeg ser for meg å trave rundt å lete etter ledige rom, for så å ende opp med noe dyrt.. Og transfer fra flyplass til hotellet kan jo også koste en del? Eller?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langstrømpe Skrevet 23. mai 2002 #7 Del Skrevet 23. mai 2002 Har faktisk sovet på stranda en natt i Spania, men da kom jeg til byen klokka 3 om natta. Neste gang jeg ankommer så sent, kan det være lurt å bestille rom for første natta på forhånd. Har man en god guidebok (jeg pleier å bruke Lonely Planet) finner man navn og telefonnummer så man kan ringe hjemmefra. Reiste i Hellas i juli (m.a.o. høysesong), på Kreta og Skiathos, men hadde aldri problemer med å få sted å bo. I alle havner står det folk og drar deg i armene når båtene kommer til land. Jeg ankom flyplassen i Hellas i 1-tida på natta, og fikk napp på første stedet jeg prøvde på. Er ikke alltid så kresen første natta, men bruker ofte neste formiddag til å finne det perfekte stedet. Betalte ca 50 kroner for taxi fra flyplassen til Iraklio sentrum (betalte kanskje litt overpris). Der overnattet vi en natt før vi tok buss (billig) til Rethymnon. Formiddagene er alltid den beste tiden. I Spania måtte vi alltid ankomme et sted om formiddagen for å være sikret en god plass, mens i Hellas er det litt lettere å finne sted. Veldig praktisk å hoppe inn i en taxi på flyplassen, så slipper man å vente på at charter-bussene skal bli fulle. I Hellas var det veldig billig med taxi, selv om taxisjåførene ofte prøver å lure nyankomne turister på flyplassene. Da er det også kjekt med en god og oppdatert guidebok som gir deg en cirka-pris du bør betale, og så er det bare å prute i vei. Må innrømme at jeg var litt engstelig første gang jeg reiste på denne måten, men etter hvert får man veldig gode rutiner. Blant annet så skjønner jeg nå når folk prøver å lure meg. Har spart veldig mye penger på å reise på denne måten. Selvfølgelig kan man av og til få sinnsykt gode tilbud på fly+hotell hos charterselskapene, men det gjør man sjelden om sommeren. I Hellas bodde vi på pensjonater fra 70-140 kroner for to personer. Selvfølgelig koster det mere om man vil ha veldig god standard. Vil bare si at det aldri er viktig for meg å sove på high-end hoteller. Friheten til å kunne reise rundt fra sted til sted er mye viktigere for meg. Er man veldig kresen så kan det nok være lurere å bestille hjemmefra. Ser også for meg at har man barn med, så kan det kanskje være litt slitsomt å reise på denne måten.1212[ Dette Innlegg er endret av: Langstrømpe den 2002-05-23 10:45 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. mai 2002 #8 Del Skrevet 23. mai 2002 Ei venninde og jeg reiste i Hellas i Juni i fjor. Vi hadde bestilt på forhånd vi altså, men det var flust av Hotel/overnattings-folk på flyplassen når vi ankom. Med brosjyrer og bilder av plassen de "selger". Hadde ikke vært noe problem å få overnatting ihvertfall. Nå så ikke vi på prisene siden vi allerede hadde, men det så ut fra bildene som å være alt fra dyrt-dyrt til billig. Det samme skjedde når vi tok en tredagers tur med båt rundt til forskjellige øyer, hver havn var fullpakket av hotell og overnattingsselgere. med bilder og forklaring og priser. (vi hadde bestilt via et lite byrå i hellas, så også denne gangen hadde vi rom allerede når vi kom, men det hadde visst ikke vært nødvendig.) Det som er sikkert, er at du kan risikere å få hoteller som ligger ett stykke fra sentrum og ett stykke fra nærmeste strand. Samt hoteller uten ordentlig air-condition og uten svømmebasseng. For oss var det viktigst at vi hadde ett hotell med gangavstand fra sentrum, slik at vi kunne tusle litt i gatene og ta oss en drink uten å måtte ta taxi hjem på natten. Bor dere sentralt så går det alltid busser til strender og severdigheter uansett. På rundturen fikk vi litt så som så rom, stort sett uten eller med dårlig air-condition (og det blir VARMT der nede altså!), Og ingen luxusvarianter, men absolutt ok rom, som alle lå fint til mot by og havn så vi hadde lett tilgang på båter. Opplevde generelt lite skitt, det var stort sett rent og pent, om dog litt slitt her og der. Ingen dyr heller! God tur! Hellas er deilig! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langstrømpe Skrevet 23. mai 2002 #9 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg synes beliggenheten er viktig. Besøkte noen venner en uke på Kreta. De bodde på det sinnsyke luksushotellet laaaangt ute på stranda, mens vi hadde et superkoselig rom på et familiedrevet pensjonat midt i sentrum av byen. Det endte alltid med at de tok taxi inn til oss om kvelden for å spise sammen med oss på restaurant, og så tok de taxi tilbake igjen. Selv om de bodde nær stranda, så var det mye mere action i byen. De betalte over 10 ganger så mye som oss, men allikevel så likte jeg kanskje vårt sted best. Det er som regel en grunn til at man blir bombadert av folk som vil leie ut et rom når man ankommer et sted. Veldig ofte så er rommet veldig usentralt, eller har veldig dårlig standard. Blir man med noen for å se på et rom, så er det lov å si nei takk!!! Min erfaring er at det var greiest å reise rett dit man ville bo, og å unngå å bli med disse innpåslitne personene som står ved havnene og flyplassene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå