Nessa! Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Sliter en del med legging av min 4 mnd gammle baby. begynner 8-9 tiden! men han våkner igjen ca 1 gang i timen helt til jeg går å legger meg selv. Har han i sengen med meg. Nekter å ta smokk å bruker puppen min som en smokk slitsomt! Prøvd kluter, smukk etc. Han nekter! Prøvd å la han grine litt men det går ikke ettersom han er temmelig hissig å eser seg sånn opp at han hoster å mister pusten det kan gå 5 min med grining så er han alt på hostingen ergo HISSIG! Barn skal sove 12t og være våken 12 timer sånn ca?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Babyen din høres helt ut som min! Helt normalt iflg helsesøster. Han er kanskje sulten så han våkner og vil ha mer pupp. Om ikke så lenge kan du sikkert begynne å gi litt grøt. Ring helsestasjonen og spør
Lilith Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Det høres helt normalt ut, synes jeg. Vi har nettopp innført leggerutiner, og noen ganger sover han natten gjennom, andre ganger ikke. Vi forsøker å være så konsekvente vi kan, uansett. Og soppen her tok heller ikke smokk de fire første månedene, men plutselig fant han ut at det kanskje ikke var så dumt likevel, når jeg ble mer restriktiv med å slenge ut puppen etter siste kveldsamming
Arielle Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Hvis han våkner hver time, vil jeg tro at han er sulten. Prøv å gi mme, velling eller grøt etter pupp på kvelden og se hvor mye han spiser. Mini holdt på sånn når han var nyfødt. Han spiste, sovna og våkna igjen etter 10 min. og ville spise mer. Til slutt prøvde vi å gi mme etter at jeg hadde amma i omtrent en time i strekk. da drakk han 110 ml! Så det er tydelig at jeg ikke hadde nok melk på kveldene. På dagene var ikke dette noe problem. Jeg holder 98% sikkert på at han slutter hvis du gir mer mat før han legger seg . Men altså, å forvente at en 4 mndr gammel baby sover 12 timer, er nå litt drøyt. Mini spiste iallefall 2 ganger i løpet av natta i den alderen. Det er normalt at de spiser på natta til de får to måltid med fast føde om dagen. Da er det på en måte greit å venne dem av med pupp. En annen ting er selvfølgelig hvis de slutter av seg selv.
Balooa Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Jeg tror nok de fleste barn er en del eldre enn 4 mnd. når de legger seg for kvelden og sover tolv timer i strekk. Min var 14 mnd.! Men jeg har ammet henne lenge og hun våkna et par ganger om natta for å spise, også ble hun jo vant til kosen og. Nå sover hun hele natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå