Gjest Gjest_Nadia_* Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Hei dere.. saken min er, jeg er forlovet med han jeg elsket/elsker. jeg er en veldig god, snil, mild, omtenksom og følelsesfull kjærste for han, i tillegg er jeg veldig romantisk og villig til å gjøre masse rart for å vise han min kjærlighet på. og jeg tror han elsker meg og, han sier det i hvert fall, men det som har vært veldig tvilende for meg i 1 år nå, er at han virker mere opptatt av å dekke sine behov med meg enn det å kunne se meg å være sammen siden han bor da 6 timer herifra med bil, vi treffes 2 ganger i løpet av 3 mndr. Det føles som han vil ha sex, klining og nær kontakt, får han dekt det behovet, så føler jeg at han blir litt annerledes, jeg ser på at han er mett nå. jeg personlig er litt i tvil på måten han tenker på. Er det vanlig at gutter ikke er flinke til å være romantiske? dårlige til å vise kjærlighet på andre måter enn sex? Noen gutter som kunne svare meg på dette? eller damer som er litt mere erfarne enn meg? Er det meg som er så følsom eller han som er for kald i følelsene? Hjelp meg plzz
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Jeg ville ikke kalt det der for et forhold. Han behandler deg som en elskerinne han kan komme til for å få tømt seg. Tja, selv elskerinner har det bedre enn dette. Møtes 1 gang hver sjette uke? Det hadde ikke jeg giddet! Jeg hadde sagt takk og farvel. Det er jo tydelig at han ikke er ute etter et forhold, bare å ha deg på gress for et uforpliktende nyp. Dette er ikke normal oppførsel for en som skal være forelsket og i et forhold. Beklager å måtte si det så direkte.
Gjest Gjest_Nadia_* Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Jeg ville ikke kalt det der for et forhold. Han behandler deg som en elskerinne han kan komme til for å få tømt seg. Tja, selv elskerinner har det bedre enn dette. Møtes 1 gang hver sjette uke? Det hadde ikke jeg giddet! Jeg hadde sagt takk og farvel. Det er jo tydelig at han ikke er ute etter et forhold, bare å ha deg på gress for et uforpliktende nyp. Dette er ikke normal oppførsel for en som skal være forelsket og i et forhold. Beklager å måtte si det så direkte. Takk for at du er ærlig.. men vi er viet og ring forlova det veit familiene våre om, alt er avklaart, ikke minst er det bestemt bryllupp til juni !!!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Takk for at du er ærlig.. men vi er viet og ring forlova det veit familiene våre om, alt er avklaart, ikke minst er det bestemt bryllupp til juni !!! Beklager, men her er det noe jeg ikke forstår... mulig at jeg er veldig treig i tankegangen min så sent på kvelden, men... Du skriver at dere er viet, ringforlovet, og skal gifte dere i juni... Hvis dere er viet er dere vel allerede gift?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Jeg hadde en kjæreste som var sånn. Jeg vet at han elsket meg, jeg vet virkelig godt det, men som noen over her sa så er det ikke et forhold likevell. Jeg ønsket ikke å være sammen med en som ikke visste hva det var å faktisk ha et forhold, og som ikke ønsket å lære det med meg heller. Jeg elsket også ham, men han fikk meg til å føle meg lite elskett og lite verdt, jeg måtte konkurere om hans oppmerksomhet og fikk bare dette når vi hadde sex. Jeg er ingen som lar meg bruke for sex, og gjorde det derfor slutt. Desverre men så kipt er det. Nå er jeg gift med en som får meg til å føle meg som den mest fantastiske og mest elskede personen i hele verden. Jeg unner ingen å¨ikke få muligheten til å oppleve det samme.
Gjest Gjest_anastasia_* Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Umm... sikker på du bør gifte deg? Stusser litt på når du skriver "elsker/elsket" og virker som du synes argumentet for å bli er at dere har en avtale om giftemål som familien vet om. Jeg kan selvsagt ikke uttale meg på vegne av hele menneskeheten her, men folk flest har en evne til å vise at de elsker noen og det virker ikke som han gjør det. Som gjesten over er inne på så er jo omtrent hele poenget med et forhold den følelsen av å bli elsket høyt av en annen person. Om du ikke har den følelsen, så er det kanskje ikke det beste forholdet for deg?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Beklager, men her er det noe jeg ikke forstår... mulig at jeg er veldig treig i tankegangen min så sent på kvelden, men... Du skriver at dere er viet, ringforlovet, og skal gifte dere i juni... Hvis dere er viet er dere vel allerede gift? Det er vel ganske lett å se at ts ikke er helt stødig i norsk rettskriving. Da er det vel bedre at man gjør et ærlig forsøk på å forstå det hun skriver istedet for å henge seg opp i små detaljer som er forårsaket av språkproblemer. Til TS: Kjenn etter hva DU vil, og følg den følelsen. Det er du som skal leve sammen med denne mannen resten av livet dersom dere gifter dere. Hva familiene deres vet/ikke vet spiller vel ingen rolle. For meg høres ikke det der ut som et kjærlighetsforhold. Du fortjener bedre!
Gjest kaffedama Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Jeg anbefaler boka "Kjærlighetens fem språk" - den beskriver fem ulike måter som mennesker elsker/føler seg elsket på. Det virker som om han har et annet "språk" enn deg. Les boka selv og finn ut om ditt språk, og la ham lese om det for å skjønne mer hva du trenger. Hvis han ikke er villig til å møte deg med det du trenger ville jeg vurdert å avslutte forholdet.
Megana Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Jeg lurer veldig på hvor gamle dere er jeg, og hvorfor dere har forlovet dere/skal gifte dere? Basert på det du skriver, høres det ikke ut som om forholdet deres er klart for å gå over til ekteskap....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå