Gjest kjerringa Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 jeg har en kjøkkenbenk som det ikke egner seg å bake på, den er flislagt. Har hørt om noe som heter bakematte, kan ban kjevle ut og liksom bake på denne, altså om den legges på benken?? har så lyst til å bake litt med ungene, men jeg har ingen steder som er egnet for baking. Noen andre forslag?
Gjest kjerringa Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 åja..det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Takk for tipset
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Voksduk er greit å bake på. Tja, voksduken ligger jo ikke stabilt da. En venninne av meg har en bakematte, laget av noe silikonlignende greier. Veldig greit, kan rulles sammen, klistrer seg nærmest fast til benken og slipper deig som kjevles ut veldig greit. Vet ikke hvor hun har kjøpt den, men det finnes i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 tupperware han sånn bakematte mener jeg
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Europris og tilbords har sånn bakematte
Votten Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 tupperware han sånn bakematte mener jeg Det har de.. jeg har den, og er veldig fornøyd.. men hvis du skal bake med barn, er den kanskje litt liten. Det er også sirkler med mål på den, hvis du har en oppskrift hvor det er oppgitt hvor stor sirkel du skal kjevle ut
Brunhilde Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 Tja, voksduken ligger jo ikke stabilt da. Joda, hvis den er stor nok, så gjør den det, ser du. Ellers syns jeg ikke noe om bakematten fra Tupperware, den er vondt å arbeide på og vanskelig å rengjøre.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Joda, hvis den er stor nok, så gjør den det, ser du. Får du plass til det på en benkeplate da, Brunhilde? Jeg gjør i hvert fall ikke det, benkeplaten er ikke dyp nok.
-hild Skrevet 11. desember 2008 #10 Skrevet 11. desember 2008 kan du bruke kjøkkenbordet? Jeg pleier å legge voksduk på kjøkkenbordet når jeg skal bake med begge ungene.
Idnar Skrevet 11. desember 2008 #11 Skrevet 11. desember 2008 For at ikke voksduken eller bakematten skal være så ustabil kan du legge et fuktig (ikke så altfor vått) håndkle eller klut mellom bord/kjøkkenbenk og duk/bakematte
Gjest TS Skrevet 11. desember 2008 #12 Skrevet 11. desember 2008 Takker for mange fine svar. Jeg har ikke bord på kjøkkenet heller, vi har åpen stue/kjøkkenløsning med spisebord i stua. Orker ikke dra med meg alt dit, dessuten er bordet av glass. Var litt usikker på om bakematte var sånn underlag man legger på bakeplata når det skal inn i ovnen, eller om man baker på den på feks benken. Men det skal sjekkes ut, både matte og voksduken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå