Gå til innhold

12 år, når er det leggetid?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente på 13
Skrevet

Jeg er 13 år

Å til mamma legger jeg meg i 22-23 tidn når d er skole..å er opp til jeg blir trøtt i helgene...

Men til pappa må jeg legge meg ca halv ni når d er skole..helt greit d..men i helgene må jeg nesten allti legge meg kl 10!!

Synes det er urettferdig å prøver å overtale han til kl 2230 men nei....

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente på 13
Skrevet

Jeg er 13 år

Å til mamma legger jeg meg i 22-23 tidn når d er skole..å er opp til jeg blir trøtt i helgene...

Men til pappa må jeg legge meg ca halv ni når d er skole..helt greit d..men i helgene må jeg nesten allti legge meg kl 10!!

Synes det er urettferdig å prøver å overtale han til kl 2230 men nei....

Gjest Sunshine23
Skrevet

Halv 8 var da fryktelig tidlig!

Jeg kan aldri huske jeg la meg før 9 da jeg var 12 år gammel

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 12 år gammel la jeg meg 22.00-22.30 et sted. Sovnet da 23.00-23.30, og jeg skulle opp rundt kl. 07.30.

Åtte er i hvert fall helt absurd. Vet at tråden er eldgammel og at TS neppe ser den, men det var jo helt hinsides.

Anonymous poster hash: c7039...df7

• Liker 1
Skrevet

Her er våre leggetider:

Jente 13: 22.30

Gutt 15: 23.00

Gutt 17: 23.30

Gutt 19: 23.30

Disse leggetidene er bare da vi syntes de skal legge seg, de kan velge å legge seg senere men da er det dems problem hvis de er super trøtte.

Minstejenta sovner aldri før 12.00-2.00 uansett men vi syntes det er viktig at hun får slappet av et rolig sted før hun legger seg:-)

Alle er morgendyr og står opp 6.30

Skrevet

Hvor lenge får 12 åringene lov til å være hos venner eller ha venner på besøk om kveldene når det er skole og helg??

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge får 12 åringene lov til å være hos venner eller ha venner på besøk om kveldene når det er skole og helg??

Nå har jeg ingen 12-åring selv ennå, men svaret vil for meg være frem til tett opptil leggetid. Ser ingen grunn til å skille særlig mellom innetid og leggetid, synes det er like greit at han er med en venn frem mot leggetid som noe annet. Det er selvsagt en forutsetning at vennen(e) må overholde egne regler gitt av deres foreldre, jeg går ikke på akkord med dét, men for min del er det helt greit om han er med venner til han skal sove.

Og som skrevet over her: Jeg la meg mellom ti og halv elleve da selv (i ukedagene), og jeg antar jeg vil legge meg på omtrent samme nivå med egen sønn. Da kan han gjerne ha eller være på besøk til ti-tiden, forutsatt at vennen har lignende tider selv.

Anonymous poster hash: c7039...df7

AnonymBruker
Skrevet

Dere snakker om 15 åringer som om de var små barn.. 15 åringer pleier å kanskje gå til senga tidlig men ligger å chatter eller spiller til de sovner. Altså en 15 åringer er ikke et barn.

De første vennene mine osv hadde sex når de var 15.. Det er helt vanlig. De aller fleste 15 åringer ligger våkne til over midnatt, snakker med venner/kjærester og har det gøy. Det er en del av livet! den beste tiden var jo den aldern. De kan ha sex men ikke bestemme når de skal legge seg?

Det er mye dere ikke vet om 15 åringene deres :D

Anonymous poster hash: 9981d...45e

Skrevet

Hos oss legger 12 åringen seg 2045-2100 i hverdagene, og 22 i helgene. Hn trenger såpass med søvn.

Og når det gjelder kommentar over her som spilling og chatting på 15åringer (eller ungdommer generelt) så er det ikke noe problem for foreldre å styre dette. Hos oss har ikke barna TV, spillmaskiner, PC eller mobiltelefon på rommet. TV/PC er aldri på rommet og mobiltelefon SKAL legges igjen i stuen ved leggetid.

Dette for at de skal få kvalitetsøvn. Slike aktiviteter kan de holde på med til andre tider på døgnet.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Vår 12-åring har egentlig leggetid halv ti, men han leser en stund på senga. Siden han fyller 13 seint på høsten - og begynner på ungdomskolen i høst blir det nok nærmere ti da. Siden han sliter med migrene når han ikke får nok søvn bør han legge seg seinest elleve i helga, om han vil være ekstra lenge oppe en kveld er det fredager siden han ikke får migrene dagen etter pga lite søvn men dagen etter igjen. Da minimeres sjansen til å få migrene på skolen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...