Gå til innhold

Oppvaskemaskin, vaskemaskin og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja er det det? Jeg skal ut av huset i ett par timer og skulle kjørt disse mens jeg er borte... :husarbeid:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,ja hva kan man si,har jo panikk for brann men drar jo på jobb og setter på maskinene.Men så ser jeg på nyhetene ei som hadde ny tørketrommel og var nøye med å tømme filteret etter hver tørk men den tok fyr så det er jo skummelt også..Prøver å gjøre det meste mens jeg er hjemme men kjører maskiner selv om jeg går ut innimellom..

Skrevet

Ville ikke latt mine elektriske hjelpere jobbe uten tilsyn i et par timer nei. Går ikke engang over veien til butikken hvis tørketrommelen står på.

Skrevet

Jeg kommer fra et hjem der oppvaskmaskin og vaskemaskin har gått titt og ofte uten folk i huset...

Jeg og mannen lar også tørketrommelen stå på uten at vi er hjemme...

Skrevet (endret)

Jeg går kun fra disse maskinene hvis det er "krise". Kjenner ei dame, som har jobbet (og jobber) i et stort forsikringsselskap... Hun sa hun ALDRI ville gått fra oppvaskmaskin, vaskemaskin eller tørketrommel......Men som hun sa : Gå heller ifra de, enn legg deg fra de....!!! Det skjer mer enn du tror...

Min forrige oppvaskmaskin (som ikke var mange år gammel) sluttet å virke. Mannen min dro frem maskinen, for å prøve å finne feilen.. Da så vi at hele bakplaten hadde SMELTET..... Det var skikkelig ekkelt... Det var vel "håret" unna at det hadde begynt å brenne.. Det var smeltet og helt svart bak der....

Endret av Myrthel
Skrevet
Ja er det det? Jeg skal ut av huset i ett par timer og skulle kjørt disse mens jeg er borte... :husarbeid:

Vaskemaskinen: Fare for vannlekasje hvis slangen som står under trykk sprekker. Det har skjedd for mange og skadene kan bli omfattende og svært kostbare.

Tørketrommel: Hadde en nabo en gang som lot tørketrommelen stå på mens han sov. Det resulterte i brann og omfattende skader.

Oppvaskmaskin: Samme som for vaskemaskin.

Skrevet

En av de store brannfeller i huset er vaskemaskinen. Mangt et hus har brent pga den.

Verst er den når de har fått noen år på seg. Det skjer noe med programmet.

Går aldri ut av huset med vaskemaskinen på. Ikke andre maskiner heller.

Skrevet

Går ikke i fra slikt nei. Det kan skje at det tetter seg/blir lekkasje i vaskemaskinen eller avløpet.

Og det har skjedd meg at tørketrommelen ikke stoppet når den skulle. Jeg hadde satt på en vanlig bomullstørk med håndklær, satte meg ute i stua for å se på tv og etterpå en dvd. Så skulle jeg et ærend på badet og hørte at maskinen gikk ennå: fire timer etter at den skulle ha vært ferdig. Rommet var forferdelig varmt. Maskinen var glohet, og døra hadde vridd seg i toppen, slik at den ikke kunne lukkes etterpå.

Maskinen måtte byttes ut. Det kunne ha skjedd verre ting om jeg hadde dratt på langtur den gangen...så jeg vil ikke anbefale deg å gå i fra noen elektriske maskiner i hjemmet ditt i det hele tatt.

Det er kanskje noe med forsikringen også (om det skjer noe) og en ikke har vist nok aktsomhet i bruken av maskinene. Lite penger å få igjen der da.

Skrevet

Da tenker jeg meg nok om to ganger før jeg gjør det igjen. Og aldri mer når jeg sover! Pleier ofte å ha tørketrommel i gang om kvelden...Slutt på det nå.

Skrevet

Jeg får heller ikke fra huset når de står på og absolutt ikke legger jeg meg.

Jeg har opplevd brann pga en gjenglemt kaffetrakter og vannlekkasje som tol nesten et år å få i orden igjen. Ikke søren om jeg tar noen sjanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...