Gå til innhold

Køsnikende eldre

Gjest Redd for å bli gammel

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dere må jo skjønne at gamle mennesker har dårlig tid, de skal jo dø snart!!

( :ironi: )

Bestemoren min tenker faktisk motsatt. At når hun har så god tid som pensjonist, kan hun like godt la de travle ungdommene passere foran, sier hun. Heldigvis er eldre like forskjellige som alle andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dere må jo skjønne at gamle mennesker har dårlig tid, de skal jo dø snart!!

( :ironi: )

:hoho:

Gjest Pascale
Skrevet
Flere som irriterer seg over folk med manglende folkeskikk? :nei:

Ikke bare gamle. Alle verdens typer. :-P

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke fordra køsnikende eldre! Og det som er virkelig ille er at det kan ikke min mormor på snart 80 heller! :jepp: Hun blir rett og slett flau på vegne av hvor frekke en del av dem er, og er av den oppfatning av at dagens ungdom ikke er noe værre enn det de selv var.

Jeg irriterer meg virkelig over eldre damer til tider, spesielt i heiskøer. Jeg har en multifunksjonshemmet bror som sitter i rullestol, og som er avhengig av heis for å kunne bevege seg mellom forskjellige etasjer. Det er ikke få ganger jeg har opplevd at det kommer eldre damer og presser seg foran oss i heiskøen, og det er ikke få ganger jeg har hørt dem klage over "hvor frekke dagens ungdommer er", enda det faktisk er de som sniker i køen, og gir blanke i at det faktisk var vi som sto der først.

Gjest Wrangler
Skrevet

Har opplevd på HM på Oslo City at en dame (50?) skulle kjøpe 1 (en) liten truse, så marsjerte hun fremforbi ca fem stykker som sto i kø. Slengte trusa på disken og brukte hundre år på å finne frem kronsestykkene sine. Og nei, vi andre hadde ikke så skrekkelig mye vi heller...men oppdratt pent og sto tålmodig i kø.

På t-banen satt hun tilfeldivis rett ovenfor meg, glodde på meg som om jeg var et udyr...

Skrevet
Har opplevd på HM på Oslo City at en dame (50?) skulle kjøpe 1 (en) liten truse, så marsjerte hun fremforbi ca fem stykker som sto i kø. Slengte trusa på disken og brukte hundre år på å finne frem kronsestykkene sine. Og nei, vi andre hadde ikke så skrekkelig mye vi heller...men oppdratt pent og sto tålmodig i kø.

På t-banen satt hun tilfeldivis rett ovenfor meg, glodde på meg som om jeg var et udyr...

Glodde du tilbake?

Gjest skoeska
Skrevet
Glodde du tilbake?

Det hadde jeg gjort!

Åh, hater når de eldre tror de kan se ned på oss som er yngre, og når de ikke har noen respekt for oss. Jeg har da respekt både for de eldre og de som er yngre enn meg!

Skrevet

Åh, ja, som kassadame kan jeg med hånden på hjertet si at det er eldre damer som er verst når det kommer til køsniking. OG det faktum at, ikke bare sniker de, men de bruker hundre år på å finne frem kronestykkene også! Grr

Skrevet
Åh, ja, som kassadame kan jeg med hånden på hjertet si at det er eldre damer som er verst når det kommer til køsniking. OG det faktum at, ikke bare sniker de, men de bruker hundre år på å finne frem kronestykkene også! Grr

Ja, det med kronestykkene er helt sant. :fnise: Neste gang jeg står i kø og en gammel dame går forbi meg for å bruke et hav av tid på å bla opp kronestykkene kommer jeg til å si "kunne ikke du gjort det mens du sto i kø?"

Skrevet

Har ikke lest gjennom hele tråden, men jeg er enig med trådstarter. De siste månedene er det bare middelaldrende damer som har sneket seg foran meg. Det er enten i butikken, teaterkøen eller køen ved gaten på flyplassen. Stort sett tar de en elegant "snarvei" og later som om de ikke ser at de sniker seg forbi over halve køen. De er ikke kjempegamle, men mellom 55 og 70 år.

Det er faktisk fascinerende å observere.

Skrevet

Støtter innleggene over. Når jeg var hjemme i permisjon med førstemann, var det ikke få gamle damer med eller uten rullator som på en måte forventet å få gå før meg i kassakøen, selv om jeg sto der med dypvogn og en tung handlekurv over armen. Men, jeg hadde vel så god tid jeg som var hjemme i permsisjon... "kan jeg ikke bare få gå forbi", " jeg har så få varer", " er så dårlig til beins" etc lirte de av seg. Jeg var egentlig mest paff over hvor frekke de var, og lot de noen ganger få gå foran. Men i permisjon med nummer to hadde jeg lært. Det var bare å sperre veien til kassen med dypvognen og svare "nei, du kan ikke få gå foran meg" når de prøvde seg.

Jeg lærte jo the hard way første gangen, med de nevnte somlete damene som brukte en evighet på å finne frem småpengene sine.

Og, si meg hvem som har det mest travelt midt på dagen? En pensjonist eller en småbarnsmor med baby som har sine behov, hus og hjem som skal ivaretas, andre barn som skal følges opp etc....??

Nå lar jeg kun noen få gå forbi, og helst ved at jeg spør dem selv - ikke at de presser seg forbi som en selvfølge pga færre varer. I butikken etter jobb er jeg ikke god...

Skrevet
Ja, det med kronestykkene er helt sant. :fnise: Neste gang jeg står i kø og en gammel dame går forbi meg for å bruke et hav av tid på å bla opp kronestykkene kommer jeg til å si "kunne ikke du gjort det mens du sto i kø?"

Det er forunderlig mange som ikke skjønner at de må betale før kassadamen sier fra. "165,50." :) "åja!" *rote gjennom vesker og bager for å se om vi har med oss lommeboken i dag* :gjeiper:

Skrevet
Støtter innleggene over. Når jeg var hjemme i permisjon med førstemann, var det ikke få gamle damer med eller uten rullator som på en måte forventet å få gå før meg i kassakøen, selv om jeg sto der med dypvogn og en tung handlekurv over armen. Men, jeg hadde vel så god tid jeg som var hjemme i permsisjon... "kan jeg ikke bare få gå forbi", " jeg har så få varer", " er så dårlig til beins" etc lirte de av seg. Jeg var egentlig mest paff over hvor frekke de var, og lot de noen ganger få gå foran. Men i permisjon med nummer to hadde jeg lært. Det var bare å sperre veien til kassen med dypvognen og svare "nei, du kan ikke få gå foran meg" når de prøvde seg.

Jammen godt alle ikke er som deg. Jeg for mitt vedkommende håper at vi aldri får et så kaldt samfunn at vi ikke kan ta oss tid til å vise litt medmenneskelighet med de som sliter nok i hverdagen som det er.

Gjest Grafica
Skrevet

Hadde en herlig episode selv for en stund sida. Jeg stod i køen på matbutikken, men en flaske vann og en youghurt i hånda. Det var alt jeg skulle ha. Jeg hadde dårlig tid til bussen (skulle til frisøren), og stod og trippet litt og kikket mye på klokka (stakars jenta i kassa, håper ikke hun trodde jeg syntes hun var treig), så kommer det en dame i sånn tidlig 70-åra, med en stappfull handlekorv... Det stod flere bak meg i kø, men hun hopper inn rett foran meg idet jeg skulle legge tingene mine på båndet. "Unnskyld", sier jeg, "men det er fem stykker i kø her, du må nok stille deg bakerst og vente på din tur, akkurat som alle oss andre"... "Men jeg skal jo bare ha disse få tingene her!" sier hun, og peker på sin stappfulle handlekorv. "Ja, og jeg skal ha TO ting og rekke en buss som går om to minutter", sier jeg, ganske sint i stemmen. Damen stod på sitt, men heldigvis brøyt jenta i kassa mellom og ba damen om å putte varene sine oppi korva igjen og stille seg bakerst i køen (som forøvrig var blitt endel lenger...). Så hun plukker saaaaakte opp de varene hun hadde lagt på båndet, og gir meg stygge blikk hele tiden.

Enden på visa var jo at jeg ikke rakk bussen.

Skrevet
Jammen godt alle ikke er som deg. Jeg for mitt vedkommende håper at vi aldri får et så kaldt samfunn at vi ikke kan ta oss tid til å vise litt medmenneskelighet med de som sliter nok i hverdagen som det er.

Du misset poenget mitt da, det var jo nettopp det at de enten med eller uten rullator kom med akkurat de samme årsakene til at de måtte få gå foran....

ikke like troverdig alltid da.

Ser jeg en gammel som tydelig sliter, får de selvsagt fortrinn.

Skrevet

Det kan være greit å slippe forbi folk som spør pent eller hvis man ser gamle/syke/andre med problemer som tydelig er slitne uten å i noe.

Men hvorfor i all verden er det et kaldt samfunn fordi man ikke godtar at noen sleipe personer synes det er greit å snike seg forbi alle fordi de ikke gidder å stå i kø? Tror du har misforstått noe.

Gjest Wrangler
Skrevet
Glodde du tilbake?

Klart! :ler:

Så sa jeg til venninna min høyt: "det å glo på folk er temmelig uhøflig ale kan da ikke se prikk like ut, dessuten er det å snike på oslo city en travel lørdag, en veldig usolidarisk handling - er da like kjedelig for alle å stå i lang varm kø!"

Skrevet
Hadde en herlig episode selv for en stund sida. Jeg stod i køen på matbutikken, men en flaske vann og en youghurt i hånda. Det var alt jeg skulle ha. Jeg hadde dårlig tid til bussen (skulle til frisøren), og stod og trippet litt og kikket mye på klokka (stakars jenta i kassa, håper ikke hun trodde jeg syntes hun var treig), så kommer det en dame i sånn tidlig 70-åra, med en stappfull handlekorv... Det stod flere bak meg i kø, men hun hopper inn rett foran meg idet jeg skulle legge tingene mine på båndet. "Unnskyld", sier jeg, "men det er fem stykker i kø her, du må nok stille deg bakerst og vente på din tur, akkurat som alle oss andre"... "Men jeg skal jo bare ha disse få tingene her!" sier hun, og peker på sin stappfulle handlekorv. "Ja, og jeg skal ha TO ting og rekke en buss som går om to minutter", sier jeg, ganske sint i stemmen. Damen stod på sitt, men heldigvis brøyt jenta i kassa mellom og ba damen om å putte varene sine oppi korva igjen og stille seg bakerst i køen (som forøvrig var blitt endel lenger...). Så hun plukker saaaaakte opp de varene hun hadde lagt på båndet, og gir meg stygge blikk hele tiden.

Enden på visa var jo at jeg ikke rakk bussen.

Enkelte eier ikke folkeskikk. Jeg skulle vært der, jeg hadde skjelt henne ut.

Skrevet
Klart! :ler:

Så sa jeg til venninna min høyt: "det å glo på folk er temmelig uhøflig ale kan da ikke se prikk like ut, dessuten er det å snike på oslo city en travel lørdag, en veldig usolidarisk handling - er da like kjedelig for alle å stå i lang varm kø!"

Hvordan reagerte hun da? :fnise:

Skrevet
Enkelte eier ikke folkeskikk. Jeg skulle vært der, jeg hadde skjelt henne ut.

Ja, jeg hadde god lyst til det, men det var denne bussen jeg skulle rekke :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...