Gjest Mann42 Skrevet 10. desember 2008 #41 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har av prinsipp aldri hastverk når jeg er på handling. Ikke så mye at det er et problem dersom jeg må stå et par minutter ekstra i kø, iallfall. Så hvis det kommer en eller annen stresset person med et par varer eller en gammal krok med to wienerbrød og en pakke melk, så slipper jeg dem foran. Jeg har vanligvis iPoden på når jeg går og handler, og det gjør strengt tatt ingenting om jeg får hørt ferdig låta før kassa blir ledig og jeg må trekke ut ørepluggene.
Gjest AnneShirley Skrevet 10. desember 2008 #42 Skrevet 10. desember 2008 Så hvis det kommer en eller annen stresset person med et par varer eller en gammal krok med to wienerbrød og en pakke melk, så slipper jeg dem foran. Det er greit om du slipper dem forann bare deg. Men dersom det står mennesker bak deg i køen, så bør du huske på at du også slipper folk forbi dem. Og da mener jeg du tar avgjørelser på vegne av andre -som du ikke bør gjøre. Det kan nemlig stå mange bak deg i køen som hard det lang mer travelt enn dem du slipper forbi.
Lotten Skrevet 10. desember 2008 #43 Skrevet 10. desember 2008 Du misset poenget mitt da, det var jo nettopp det at de enten med eller uten rullator kom med akkurat de samme årsakene til at de måtte få gå foran.... ikke like troverdig alltid da. Ser jeg en gammel som tydelig sliter, får de selvsagt fortrinn. Neida, jeg tok poenget ditt jeg. Men du har jammen teft hvis du alltid kan trekke rett slutning om hvem som lyver deg opp i ansiktet etter å ha vekslet et par ord med dem i en kø. Dårlig til beins er ikke nødvendigvis lik rullator. Visste du for eksempel at mange eldre mennesker sliter veldig med svimmelhet? Det er en av de mest vanlige plagene hos eldre og kan være helt invalidiserende. Svimmelhet er ikke så lett å se på utsiden! Men spør en som lider av kronisk svimmelhet hvordan det føles å stå "innestengt" i en kø når det føles som om beina skal svikte under en når som helst. Kanskje det er en av disse som en gang har unnskyldt seg med dårlige bein overfor deg, selv om de verken hadde rullator eller krokete knær? Selv velger jeg å tro at de fleste eldre snakker sant når de ber om å komme foran meg i en kø på grunn av fysiske plager. Så får det heller være at de noen ganger skjuler seg bak "dårlige bein" selvom det kanskje er noe annet. Og, ja noen har sikkert lurt meg også, men det kan jeg leve helt fint med.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #44 Skrevet 10. desember 2008 Selv velger jeg å tro at de fleste eldre snakker sant når de ber om å komme foran meg i en kø på grunn av fysiske plager. Så får det heller være at de noen ganger skjuler seg bak "dårlige bein" selvom det kanskje er noe annet. Og, ja noen har sikkert lurt meg også, men det kan jeg leve helt fint med. Tror ikke du helt har sett poenget med diskusjonen her. Det dreier seg om gamle damer som SNIKER. Det er per definisjon å gå foran noen i køen uten at man har spurt. Det er da noe helt annet enn hvis de spør pent om å få gå før og får et ja.
Lotten Skrevet 10. desember 2008 #45 Skrevet 10. desember 2008 Tror ikke du helt har sett poenget med diskusjonen her. Det dreier seg om gamle damer som SNIKER. Det er per definisjon å gå foran noen i køen uten at man har spurt. Det er da noe helt annet enn hvis de spør pent om å få gå før og får et ja. Vel, har du lest det innlegget jeg svarte på? Gjest sier jo der at vedkommende spør. Hun tror bare ikke på forklaringen deres. Men takk for at du gjorde meg oppmerksom på at jeg ikke burde ha kommentert det innlegget, siden det er på siden av tråden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå