Gå til innhold

Juledekorasjoner av høy

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mannen min kom hjem jobbreise i Øst-Europa for noen dager siden og hadde kjøpt med et par juledekorasjoner derfra.

Jeg tror de er laget av høy, det er ganske tynne og flate grønne strå (og halm er vel mer gulaktig?) og lukter godt. Høyet er surret rundt en treform slik at det former et lite juletre som kan stå på bordet, og det er surret gulltråder rundt høyet igjen.

Jeg synes denne var så fin og har lyst til å be ham kjøpe med noen flere når han reiser om en uke, både til meg og andre i familien. Men hvor lang holdbarhet er det meningen at disse skal ha? Holder de seg i noen år eller er det kun denne julen? De er visst fryktelig dårlig i engelsk dit han skal, så det er ikke mulig å få spurt dem som selger. ;)

Har noen av dere erfaringer med liknende produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som at det er lagd av en eller annen tørket gress-type. I såfall så holder den så lenge du klarer å ta vare på den. Jeg vil tro at den er litt sjør (kan smuldre) i forhold til det å bli klemt eller skubbet mot andre ting i "julepynt-kassa" (når det ikke står fremme). Så hvis du har en god og romslig plass å lagre dette på, så vil jeg tro at det har like god holdbarhet som f.eks en julebukk av halm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Det høres ut som halvtørket høy, eller noe der. Og det kan egentlig vare i ganske mange år så lenge det blir litt i varetatt, altså ikke la det ligge og skubbe og gni mot annen julepynt, beskytt mot fuktighet og slikt :) Når man tøker på høy så kan jo det ligge på låven i mange år uten å bli ødelagt, tror ikke julepynten din dør med det første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...