Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Har truffet en mann på 42 som er nyseparert: hans ex brøt og nekter terapi: han ville prøve. Hans ex er pen, vellykket og har alt: de har også to barn sammen. Hun har barna, han flytter til ny by. De har kun vært separert i noen måneder. Hvordan kan jeg stole på at det er over når han sier det er over etter så kort tid?
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Forholdet er sikkert over. Men at han har kommet følelsesmessig over det er ikke sikkert. Du er nok hans "rebound-girl".
Kakee Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Virker det som om han ikke er over henne da? Kan jo hende det var lettere å komme over henne enn han trodde, og at hun er pen og vellykket betyr jo ikke at hun ikke har sine dårlige sider eller er vanskelig å komme over.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Det er veldig vanlig at menn hopper rett i ny forhold etter et brudd. Vi jenter klarer oss som regel alene etter brudd. Han du har truffet er nok av typen som ikke vil være alene. Et såkalt rebound-forhold kan man ha flaks med og det kan vare. Men statistikken tilsier at det ikke varer.
Gjest Ts Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Virker det som om han ikke er over henne da? Nei, ikke noe som tyder på det ennå. Men jeg nevnte ganske tidlig at jeg ikke var interessert i å være rebound-girl. Jeg husker ikke helt hva han svarte, om han svarte (vi var på et bråkete sted). Vet ikke om han har forstått det (?) men jeg har sagt at jeg er en forholds-jente og ikke casual sex. Enten har jeg forhold til menn eller jeg har det ikke. Ikke bare elskerinne, og ikke "venn".
Gjest Ts Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Forholdet er sikkert over. Men at han har kommet følelsesmessig over det er ikke sikkert. Du er nok hans "rebound-girl". ¨ Kanskje...han nevnte jo noe om "singellivets glade dager", samtidig nevnte han at han gjerne vil ha flere barn.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Er dere sammen-sammen - eller er du bare en jente han går ut med og har det gøy med? Altså - er dere et par?
Fallen Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Hvis det er hun som har gjort det slutt virker det ikke som det er mye som er opp til han å avgjøre!? Men siden de har barn sammen er det naturlig at de kanskje holder kontakten etc.. Det virker som om han ikke har godtatt bruddet helt siden han ønsket terapi. Jeg tror ikke han er helt over henne. Og det er mulig han vil prøve å komme tilbake til henne.. Du må spørre om han er interessert i å bli sammen med henne igjen eller ikke.. Hvor lenge har dere holdt på? Hvis dere nylig traff hverandre kan det være et tegn på at han er klar til å gå vidre. Om dere derimot har holdt på et par mnd så burde du kanskje tenke over om du er hans "rebound-girl"..
Gjest Ts Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Vi har nettopp truffet hverandre, vi har vært på noen få dates, vi har vært "inime" psykisk og fysisk. Han sier han vil treffe meg mer, og jeg er åpen for det. Vil gjerne lære ham bedre å kjenne. Vi er ikke et par. Vi er vel i fasen der vi vil finne ut av om vi kan bli et, kanskje.
Jentepusen Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Jeg ble singel for en uke siden.... I noen uker har jeg følt at noe var på vei (selv om han sa at alt var ok). Når han gjorde det slutt ble mine følelser avsluttet bare noen dager etterpå. Jeg er kvalm av han rett og slett! Sikkert fordi måten han gjorde det slutt på. Så nå er jeg i full dating modus, og ser frem til et nytt forhold. Vet ikke om menn eller andre tenker som meg, men det jeg prøver å si er at det går faktisk an å gjøre det slik
Gjest ts Skrevet 10. desember 2008 #13 Skrevet 10. desember 2008 Jeg traff ham igjen og han reklamerte (på tull antar jeg) for et par kamerater som var single og "hyggelige og noe for meg"...det er jo et klart hint. Så sa han at hans ex-kone kan ha handlet i affekt og kanskje ville angre etter at hun tok ut separasjonen. Han sa at han ikke visste helt om han ville ha hjenne tilbake uansett: det bvar trygt og han visste hva han fikk - men det hadde visst blitt sagt så mye "stygt" at han ikke visste helt om han ville gå tilbake om han kunne. Samtidig ville han gå tilbake og fortsette! Han er altså ambivalent. Uansett utfall er han nok mest ute etter å kun ha sex med meg som er slags "sex with a nice girl but nothing more"-benefit. Tror kanskje ikke det er så lurt, da jeg ikke klarer å ha sex med noen uten å få følelser for ham. Ikke gøy å være "rebound". Han ville gjerne treffes på nyåret også, men jeg tror ikke det er så lurt da. Trist, men that's life.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #14 Skrevet 11. desember 2008 Jeg skal love deg, at dersom dette bruddet er ferskt, det er barn inne i bildet og det dessuten var hun som ville ut av forholdet, så er mannen i en slags sjokktilstand. Uansett hvor avslappet og veltilpasse han må virke når dere er sammen. Jeg ville tatt det helt piano. Ikke bli for involvert i ham, etter all sannsynlighet trenger han lang tid før han er moden for et nytt forhold. Sier ikke at et slikt forhold ikke KAN fungere, men min erfaring er definitivt at man ikke er klar til å hoppe over i et nytt forhold så kort tid etter et familiebrudd.
{Wilma} Skrevet 11. desember 2008 #15 Skrevet 11. desember 2008 Jeg er stygt redd du er en rebound her. Han ville fortsette, hun ville ikke. Da er han neppe ferdig med hele ekteskapet når det i tillegg er barn inne i bildet på så kort tid.
Gjest ts Skrevet 11. desember 2008 #16 Skrevet 11. desember 2008 Jeg er stygt redd du er en rebound her. Han ville fortsette, hun ville ikke. Da er han neppe ferdig med hele ekteskapet når det i tillegg er barn inne i bildet på så kort tid. Jeg er enig med deg i det. Samtidig sier han at han neimen ikke er sikker på om han vil ha henne tilbake, dersom hun sier hun vil. Dette fordi hun har sagt så mye som han har blitt overrasket over (stygge ting sikkert). Tror også at han nevnte at hun ville at de skulle være venner og snakke sammen, mens han ikke vil det og snakker med henne gjennom deres advokat. Hun sa hun ville skilles for ca. ett år siden. Men de har kun vært separert i noen måneder, ja. Og han sier selv at det er uvisst hvordan det blir. Han savner sikkert singellivet også. Kanskje, om vi treffes om et år igjen? Men da har sikkert jeg møtt en ny en innen den tid. Håper jeg.
Gjest jah Skrevet 11. desember 2008 #17 Skrevet 11. desember 2008 Det er veldig vanlig at menn hopper rett i ny forhold etter et brudd. Vi jenter klarer oss som regel alene etter brudd. Han du har truffet er nok av typen som ikke vil være alene. Et såkalt rebound-forhold kan man ha flaks med og det kan vare. Men statistikken tilsier at det ikke varer. Litt off-topic, men jeg har da sett vel like mange jenter som hopper rett i forhold et etter brudd. Og menn som klarer seg fint alene.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #18 Skrevet 12. desember 2008 Jah, over her: Selv om du har sett det betyr jo ikke det at det du har sett er en statistik trend. Kanskje statistikk viser at menn oftere enn kvinner hopper inn i nye forhold, og atkvinner bor lengre alene enn menn?
Gjest Gjest_truls_* Skrevet 12. desember 2008 #19 Skrevet 12. desember 2008 Du kan ikke stole på noen andre enn deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå