Gjest Gjest_kate_* Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Balsam flaska mi blir alltid tom leeenge før shampoflaska mi! Og balsamflaska er mindre i utgangaspunktet også. Skjønner ikke helt hvorfor. Jeg bruker aldri mer enn en bitteliten menge shampo, og da kun i hodebunnen, men balsam må jeg ha i hele lengda. Frisøren sa når jeg spurte, at jeg ikke trenger å bruke så mye. Men jeg føler at jeg må, for å få "dekt" hele lenga med balsam liksom. Hva gjør dere?
Saeria Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 (endret) Balsam tynger ned håret, noe som er litt av grunnen til at det ikke skal brukes i hele lengden, men i siste del av håret. Man trenger ikke balsam der hvor håret ikke er slitt. En del får faktisk fortere fett hår om de bruker for mye balsam. Har man litt lengde på håret, holder det å bruke det i tuppene. Shampo derimot bruker jeg i hele håret. Man trenger ikke nødvendigvis en stor mengde for det. Endret 7. desember 2008 av Saeria
rox Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Tror det er ganske induviduelt hvor mye folk bruker. Jeg var med noen venninner på tur i sommer, og jeg fikk helt skjokk når jeg så hvor mye hu ene brukte, det var liksom en hel håndfull! Hun sa det var fordi hun fikk så tørt hår, men da ville jeg nå heller ha brukt en god hårkur en gang i uka. Jeg har selv litt i lengdene.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Del det lange håret i to ca, ta den nederste delen og smør inn balsman, mengde på strl med en ert ca. det blir veldig tyntflytende i vann og dekker myyye mer enn du tror!
rox Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Jeg og blander i vann, holder så mye lenger da! og for meg fungerer det like bra.
LukaFrost Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Jeg bruker også mye mer balsam enn shampo. Jeg har langt hår og trenger mer enn størrelsen på en ert. Jeg er nødt til å bruke balsam i mesteparten av håret, hvis ikke har jeg ikke sjangs om å få børsta det ut.
Gjest Gitte Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Jeg er omvendt. Sjampoflaska blir mye fortere tom enn balsamen. Jeg bruker bare en liten "dert" balsam. Tar rundt håret der jeg ca har hårstrikk i vanlig hestehale og har balsam i lengen "nedenfor" strikken. Rart forklart men..
Gjest Miley Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Jeg og må bruke i hele håret for få få børstet det, så balsamen blir ofte tom litt for fort.
Tintin Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Du trenger ikke balsam i hele håret, men heller i den nederste delen av håret. Jeg bruker selv også i hele håret, men mye mye mer nederst enn oppi toppen. Dessuten kan det være lurt å investere i en skikkelig hårkur. Frisøren min anbefalte meg å sove med hårkur, på tross av at det står 5-15min på flasken, og håret mitt har blitt mye finere, det er ikke så tørt lenger. Og heller ikke så flisete tupper
Gul Nonstop Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Jeg bruker 50/50 shampo og balsam. Balsamen bruker jeg kun for at det skal bli lettere å gre. Fikk nettopp 2 X 1,3 liters flasker med shampo og balsam fra Amerika, så regner med at de varer en stund fremover... Har noen hørt om/brukt "Redken"? Skal visst være skambra...
Saeria Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Jeg kan tenke meg at det er mange her som bruker Redken, da Redken er et kjent merke som er å få tak i hos frisøren. Generelt sett merket bra. All soft serien har fått mye skryt hvertfall.
Gjest Infralove Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Eg brukar redken. Sånn scalp relief soothing balance shampoo. Brukar ikkje noko balsam til det. Det er eit par månadar sidan eg klipte meg, og håret mitt er ikkje blitt særleg slitt. Eg flasser heller aldri. Håret mitt er mjukt. Og eg har fått mindre enkelthår som står opp frå hodet, viss du skjønar kva eg meina. Så det ser ikkje så bustete ut. Den shampooen er vel berekna for dei som kan begynne å flasse med vanleg shampoo. Eg er fornøgd. Men lukta er litt .. uvanelg. Og eg trur der finst shampooar som kunne ha gjort håret enda mjukare og finare. Eg gir den 5 av 6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå