Gjest TS Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Hei! Skal gifte meg til sommeren og har ikke kommet igang med planlegging.. Altså, bør begynne nå.. Men hva må en begynne med? Ringe kirka? Hva sier en da? Hvordan er prosessen der ift. papirer osv? Setter pris på hjelp! Hilsen meg
*christine* Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Hei hei! Er mye forskjellig du kan begynne med, men begynn gjerne med det som er viktigst for deg. er det en spesiell kirke du vil gifte deg i, må du ringe presten og booke tid til ditt bryllup. Populære steder blir først opptatt. deretter bør du finne lokale som du ønsker å bruke. Der er det også som med kirken...populære lokaler går først. Et godt tips er å evt bestille bryllupsplanlggeren på nett eller gå en tur på biblioteket. Jeg har gjort begge deler. Og der står det så mye som er godt å ha med seg i planleggingen. Er mye som skal klaffe for denne dagen! Lykke til!
Honey Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Vielsessted er første prioritet og så lokale dere evt vil holde festen i. I tillegg kommer det en rekke ting som fort blir booket i de populære bryllupsmånedene som f.eks. fotograf, musikk, kjole pga lang bestillingstid på enkelte, dress til brudgom hvis dere skal leie osv.
Gjest TS Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Takk for svar. Har tenkt å bestille kirke i uka ja, men hva bør en ha på plass før en ringer? Skal de vite forlovere og sånn da? Eller kan det vente? Sender kirken ut alle papirer vi trenger? Prøvelse av ekteskapsvilkår, navneendring osv. ?
Gjest gift Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Hvis du søker litt her inne finner du mange svar Kirken trenger bare å vite navnene deres og datoen når du ringer for å bestille. Ulike skjemaer finner du på nettet, dere må skrive de ut og sende de inn selv. Men dette må dere vente med, for papirene er bare gyldige i 4 mnd. Du bør bestille lokale tidlig, slik at ikke alt er leid ut den datoen dere bstemmer dere for.
^^Belle^^ Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Den snille damen jeg snakket med når jeg ringte kirka, sendte oss alle papirer hun. Så du kan nok høre med den du snakker med om de kan sende alle papirer som trengs. Dere må også bestemme dere for hvilket klokkeslett dere vil ha...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå