Gå til innhold

begge jobber

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet

Jeg er ei jente i midten av 20-30år som er samboer med en som er6 eldre enn meg.

Han jobber annhver helg og har barna sine de andre helgene.

Så har det seg også,at han jobber en del kvelder i uken.

En av barna bor hos han,det er jeg som har barnet da.

Vil forholdet vårt overleve pga lite kvalitetstid sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er ei jente i midten av 20-30år som er samboer med en som er6 eldre enn meg.

Det er det nok bare du som vet!

Forventer han at det er du som tar seg av barnet hans?

Om du gjør det av egen fri vilje har du ikke mye og klage over.

Når det gjelder kvalitetstid er det bare dere som kan avgjøre dette,det er du som må ta dette opp med han,kanskje han kan jobbe mindre,kanskje han kan søke avlastning for barnet sitt så dere kan få mere tid sammen.

Om du synes det er for mye jobb og barn er det bare du som vet om du vil godta dette i lengden.

Skrevet

"kvalitetstid" er et litt forslitt begrep.

Du må kjenne etter selv hvor komfortabel du er med situasjonen. Personlig synes jeg det høres slitsomt ut aldri p ha noen helger for seg selv, uten hans barn. Men det er mye som spiller inn, hvor gamle barna er f.eks. Hva slags liv du lever, med jobb, fritid og venner. Økonomi.

Du føler vel at du og forholdet deres er litt nedprioritert, siden du skriver dette innlegget. I så fall bør du ta den følelsen alvorlig og finne ut hva du kan gjøre for å bedre situasjonen.

Skrevet

Hva tenker du rundt dette selv? Og synes du det er ok å ha hans barn så mye for at han skal jobbe? Er dette noe dere er enige om, eller har det bare blitt sånn?

Skrevet

pass bare på så du ikke blir "barnepiken" som sørger for at han kan jobbe det han vil, mens du sitter der alene..

Skrevet

Det kan jo bare du svare på :)

Vi har seks barn tilsammen... Med håndball/fotball for barna, foreldremøter, egne treninger, kamper i helgene... Vel egentid blir det lite av da. Men det var vi forberedt på. Vi vet at det blir noen år med mye slike ting, før det roer seg og de klarer seg mer selv og til slutt flytter ut. Vi nyter de timene vi har sammen alene når vi har sjansen.

Mine barn bor hos oss fulltid, mens hans annenhver uke.

Engelsk ordtak: Where there's a will - there's a way :)

Skrevet
kanskje han kan søke avlastning for barnet sitt så dere kan få mere tid sammen.

Avlastning for å være kjæreste, når han har barn 50%, og 50% av helgene? Tuller du?

Jeg hadde forventet at samboer vurderte ny jobb/endrede arbeidstider slik at både jobb, farsrolle og parforhold kan ivaretas. Men man setter ikke vekk ungene sine, og man stiller seg ikke i køen av folk som virkelig har behov for avlastning, for å pleie romantikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...