Gjest Bettine Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Har du noen gang bodd med ei god venn/vennine? Hvordan syns du det fungerte? Jeg gjør det nå, og syns det er vanskelig. Jeg bodde med typen min før, men han måtte flytte pga skole, og jeg irriterer meg faktisk mer over vennina mi enn over han. Det er liksom "greit" at han ikke tar like mye intinativ til vasking/rydding, men når vennina mi(som forøvrig er min beste!) ikke gjør det, blir jeg irritert. En annen ting jeg blir irritert over er at hun forsyner seg av produktene mine på badet, og prøver å late som hun ikke gjør det... Hun er ei kjempe god venninne, men jeg syns ikke det går så bra. Hun flytter snart ut pga hun må, og jeg kjenner jeg bare er glad for det. Jeg foretrekker altså heller å bo alene enn med ei venninne. Er jeg sinnsykt sær, eller?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Har du noen gang bodd med ei god venn/vennine? Hvordan syns du det fungerte? Jeg gjør det nå, og syns det er vanskelig. Jeg bodde med typen min før, men han måtte flytte pga skole, og jeg irriterer meg faktisk mer over vennina mi enn over han. Det er liksom "greit" at han ikke tar like mye intinativ til vasking/rydding, men når vennina mi(som forøvrig er min beste!) ikke gjør det, blir jeg irritert. En annen ting jeg blir irritert over er at hun forsyner seg av produktene mine på badet, og prøver å late som hun ikke gjør det... Hun er ei kjempe god venninne, men jeg syns ikke det går så bra. Hun flytter snart ut pga hun må, og jeg kjenner jeg bare er glad for det. Jeg foretrekker altså heller å bo alene enn med ei venninne. Er jeg sinnsykt sær, eller? Nei. Synes ikke du er sær. Ingenting er mere iriterende enn at andre forsyner seg av produkter og ting man har,har det samme på jobben,har felles kjøleskap med mine koleger,det er rett som det er at det mangler ting i hylla mi,selvfølgelig når man tar det opp er det ingen som har tatt noe. Det er liksom lettere og forholde seg til sine kjære når det gjelder sånne ting og rot.
Gjest Bettine Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Nei. Synes ikke du er sær. Ingenting er mere iriterende enn at andre forsyner seg av produkter og ting man har,har det samme på jobben,har felles kjøleskap med mine koleger,det er rett som det er at det mangler ting i hylla mi,selvfølgelig når man tar det opp er det ingen som har tatt noe. Det er liksom lettere og forholde seg til sine kjære når det gjelder sånne ting og rot. Takk! :D Er jo ikke meninga å være gnien, men hun er av typen som kjøper billigprodukter på supern liksom, og jeg kjøper veeeldig dyre produkter. Ikke snilt! Selv om jeg blir irritert når hun stjer tanntråden min også... GAH!!! Ho er inne i en spare-penger periode og syns sikkert det er greit å snylte litt.. Men tør ikke ta det opp med henne heller. Uansett flytter hun ut snart, så tenkte jeg skulle bite tenna sammen til hun drar, uten å lage noe drama ut av det nå.
Gjest WildRider Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har bodd sammen med min aller bestevenninne, bodde med henne i 7 måneder. Hun likte å vaske, jeg gjorde ikke. Hun fikk meg i gang og jeg tålte å høre at det var latskap fra min side og jeg burde bidra. Jeg hadde dyre produkter for ansiktet, hun tok litt av dem og jeg sa at hun måtte si i fra neste gang hun ville ha noe, så skulle hun få. Osv osv... Er man bestevenner så må man tåle å høre sannheter og bli satt på plass uten at det skal skrangle, mener nå jeg.
Gjest Bettine Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har bodd sammen med min aller bestevenninne, bodde med henne i 7 måneder. Hun likte å vaske, jeg gjorde ikke. Hun fikk meg i gang og jeg tålte å høre at det var latskap fra min side og jeg burde bidra. Jeg hadde dyre produkter for ansiktet, hun tok litt av dem og jeg sa at hun måtte si i fra neste gang hun ville ha noe, så skulle hun få. Osv osv... Er man bestevenner så må man tåle å høre sannheter og bli satt på plass uten at det skal skrangle, mener nå jeg. Men hvordan fant du ut at hun tok av deg? Jeg har sett mange "spor" men hvis jeg sier det, må hun jo tro at jeg er helt gal også, som går å sjekker sånt!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Takk! :D Er jo ikke meninga å være gnien, men hun er av typen som kjøper billigprodukter på supern liksom, og jeg kjøper veeeldig dyre produkter. Ikke snilt! Selv om jeg blir irritert når hun stjer tanntråden min også... GAH!!! Ho er inne i en spare-penger periode og syns sikkert det er greit å snylte litt.. Men tør ikke ta det opp med henne heller. Uansett flytter hun ut snart, så tenkte jeg skulle bite tenna sammen til hun drar, uten å lage noe drama ut av det nå. Meg over. Jeg mener at om man sier ifra at man har lånt og man erstatter det er det ingen problem. Var ilag med en jente en gang som hadde en veninne som bodde der,hun ryddet ikke etter seg og brukte ting av daværende,ikke vasket hun opp,hun brukte handklær kun en gang når hun dusjet,hun slengte tin omkring seg som om hun var den eneste som bodde der,hun ble ikke lenge i det felleskapet. Det eneste som hjelper er og si ifra. Om du mener du ovelever til hun flytter ut er det bare og bite tenna sammen,om du ikke klarer er det det beste og ta det opp med henne,be henne kjøpe nytt elle betale forbruket til deg.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har sett mange "spor" men hvis jeg sier det, må hun jo tro at jeg er helt gal også, som går å sjekker sånt! Herregud. Man merker jo at man blit tom for ting,ingenting og skamme seg over. Det er nu dyrt nok og leve i dag om man ikke må fø på andre og. Si ifra,stå på krava!
Gjest Bettine Skrevet 6. desember 2008 #8 Skrevet 6. desember 2008 Herregud. Man merker jo at man blit tom for ting,ingenting og skamme seg over. Det er nu dyrt nok og leve i dag om man ikke må fø på andre og. Si ifra,stå på krava! Jeg hadde selvsagt sagt fra om vi skulle bo sammen veldig mye lenger(IKKE at jeg hadde orket det), men hun skal bare bo her i 3 uker til, så jeg SKAL holde ut. Skal også prøve å ikke virke irritabel, men det er fryktelig vanskelig. Vil ikke ødelegge et vennskap som egentlig er så bra. Vi bare kan ikke bo sammen rett og slett..
Top Gun Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 (endret) Jeg hadde selvsagt sagt fra om vi skulle bo sammen veldig mye lenger(IKKE at jeg hadde orket det), men hun skal bare bo her i 3 uker til, så jeg SKAL holde ut. Skal også prøve å ikke virke irritabel, men det er fryktelig vanskelig. Vil ikke ødelegge et vennskap som egentlig er så bra. Vi bare kan ikke bo sammen rett og slett.. Er du redd for å ødelegge et vennskap ved å ta opp en ting hun gjør som du ikke liker? Det er vel litt å ta i. Vil tro det er best å ta opp ting med en gang og ikke vente i ukesvis. Da unngår man at man bygger opp irritasjon over tid. Endret 7. desember 2008 av Top Gun
Rosalie Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har sett mange eksempler på at vennskap har gått til helvete ved at man har bodd sammen. Selv valgte jeg å aldri bo i vennekollektiv da jeg studerte, men heller sammen med i utgangspunktet ukjente mennesker. Slitsomt å omgås vennene sine døgnet rundt, og faktisk vanskeligere å ta opp irriterende ting med venner enn med de man kun bor sammen med.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har vært gift og naturlig nok levd sammen med mannen men jeg har aldr bodd sammen med venninner. Derimot har jeg vært på ferie med to forskjellige venninnner ved to forskjellige anledninger der vi delte rom. ALDRI MER! Jeg kan aldri tenke meg at jeg hadde orket å bo sammen med en venninne ... Når man er glad i noen og deler seng så blir det noe annet enn å leve sammen med en som man bare har et økonomisk fellesskap med. Selv om man er gode venninner. Jeg vet om en som gikk til sin venninne som hun bodde sammen med etter kort tid og sa at vi må flytte hver for oss eller så ryker vennskapet for evig og alltid. Det ble ingen sure miner, og de er fortsatt gode venner. Jeg vet ikke helt hva det er med venninner som gjør at man ikke klarer å få det til å fungere som økonomisk fellesskap men det er slett ikke uvanlig at det ikke fungerer.
Lille Lea Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Jeg syns IKKE du er sær! Jeg ville heller bodd alene enn med ei venninne!! Men kjæreste er best Ingen som låner klær, sminke eller dyre kremer. Så syns jeg det er lettere å si fra ting til en kjæreste enn til ei vennene! Det høres fælt ut men jeg hadde betalt noen tusenlapper ekstra i mnd enn å bo med ei venninne!:/ Du er ikke alene
Haris Pilton Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 Argh, jeg vet akkurat hva du mener! Jeg bodde sammen med bestevenninna mi i fjor, i bare 3-4 måneder, så orket jeg ikke mer. Vi kranglet ikke, vi bare irriterte oss grenseløst over hverandre inni oss. Hun kjøpte ALDRI mat (når jeg var vekkreist en måned gikk hun ned to buksestørrelser...true story), og den økonomiske fordelingen var generelt skeiv, og det var alltid rotete fordi den ene ventet på at den andre skulle ta initiativ. Nei, fra nå av må jeg enten bo alene eller med kjæresten! Jeg er egentlig imot det å bo sammen med kjæresten før ekteskapet men når alternativet mitt er å betale dobbel husleie eller å bo med ei venninne så velger jeg å være samboer Det er mye lettere nå når jeg bor med kjæresten, for vi kan kjefte litt på hverandre for å få gang på ting uten at vi blir kjempefornærmet for det og skal begynne å baksnakke hverandre, hehe.. Dessuten liker jeg å dille, rydde og lage mat til ham. Det er en mer naturlig rolle for meg å være husmor for samboeren min enn å være moren til venninna mi.
Fortunatus Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 (endret) jeg har aldri bodd med en annen mann, men har både bodd med fremmede og venner.. Og jeg kan godt skrive under på at man irriterer seg mye fortere over venner enn fremmede.. Men samtidig har man det jo som regel mye gøyere med venner enn de fremmede.. hehe.. Hvis du ikke er interessert i å skal sladre på henne foreslår jeg at du "gjemmer" tingene dine i toalettmapper med glidelåsen igjen o.l. Er mye lettere å ta av ting som står fremme enn det som er skjult. Å bo med vennene mine (bodde med to) gikk i grunnen greit, har ikke ødelagt vennskapene våre på noen måte, men vi var alle sammen ganske late på vasking o.l... men etter to år tror jeg vi alle sammen fikk nok Endret 7. desember 2008 av trixis
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #15 Skrevet 7. desember 2008 Jeg bodde med ei venninne, og det kommer aldri til og gjenta seg. Problemet var at vi ikke så likt på ting, hun ville vi skulle vaske å støvsuge hver dag og jeg mente en gang i uka fikk holde og ellers bare rydde tingene våre på plass etter oss. Hun brukte opp alle de dyre hårkurene mine og sminken min, brydde seg ikke om det var slutten på ett produkt, da tok hun siste rest. Jeg traff han som nå er blitt min mann rett før jeg flyttet inn med venninna mi, og hun ble sur hvis jeg og han var i stua sammen med henne, men hun ble like sur om vi valgte å gå på rommet mitt slik at hun skulle få fred, uansett va vi gjorde så ble hun sur. Vi hadde rommene våre vegg i vegg og hun hadde utrolig høglytt sex med forskellige menn hver eneste helg, veldig flaut å høre på. Hun betalte ikke husleia si i tide og siden jeg sto som hovedleietaker så var det jeg som måtte fikse opp i det. Jeg holdt ut fra januar til mars/april men da orket jeg ikke mer og jeg og min mann kjøpte leilighet sammen og flyttet, men for og være grei med henne betalte jeg husleie i 3 mnd etterpå slik at hun skulle få tid til å finne seg en ny plass og bo, selv om jeg ikke hadde trenkt å betale for mer en 1 mnd, treger på at jeg gadd det for hun hater meg den dag i dag for at jeg flyttet fra henne og dette er snart 4 år siden.
Gjest Bettine Skrevet 7. desember 2008 #16 Skrevet 7. desember 2008 God å høre at flere har vært i lignende situasjoner! :D Skal ta tipset om å gjemme ting i toalettmapper.. hehe. lurt. Og bortsett fra det skal jeg bite tenna sammen fram til da. Kanskje hun tar hintet også, når jeg legger produktene mine vekk.. bare noen få uker igjen, nå. og i jule ferien skal vi jo ikke være her, så det er egentlig bare litt over en uke igjen faktisk! oi, det kom jeg ikke på før nå.. deilig. Men hvis hun spør om hun kan bo her lenger(og det er jeg kjemperedd for at hun spør om) kan jeg si nei da? At jeg helst vil bo aleine? Og hva skal jeg isåfall begrunne det med? :S
Haris Pilton Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Ja, gjem ting i toalettmapper. Hvis hun lurer på hvorfor kan du bare si at du ikke vil lage rot eller noe ved å la det stå framme
Noli Skrevet 7. desember 2008 #18 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har også bodd med ei venninne, og det var skikkelig stress. Hun lånte penger av meg, hadde fnisende venninner på besøk og var seriøst sytete. Hadde aldri lagt merke til hvor irriterende hun var, før vi flyttet sammen..
Gjest ang Skrevet 7. desember 2008 #19 Skrevet 7. desember 2008 Føler jeg har vært skikkelig heldig her! Bodde med min beste venninne lenge, og det gikk kjempebra. Vi kranglet aldri, irriterte oss aldri over hverandre eller noenting. Men så er hun min soulmate, og vi hadde et veldig avslappet forhold til penger, husarbeid og hva som tilhørte hvem osv. Vi "stjal" selvsagt ikke av hverandre, spurte om lov hvis det var noe spesielt (låne hårkur, spise grandisen i frysern) men bare av ren høflighet - svaret var selvsagt alltid ja. Ellers var det litt hippiestemning når det gjaldt smør og shampo osv, alt mitt er ditt liksom. Når den ene var blakk hadde den andre røyk og øl å by på osv. Vi var vel ganske like når det gjaldt innkjøp og spandering, slik at alt gikk opp i opp. Og hadde samme forhold til husarbeid, ikke anale på renslighet men vasket ofte nok. Var perfekt samboerskap rett og slett! Good times Forstår at det er irriterende hvis det bare går en vei, altså at den ene bare tar og aldri gir eller at bare en gjør husarbeid. Sikkert ganske skadelig for et vennskap, jeg har bodd i kollektiv med tyver og svin og hatet dem intenst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå