Sparrrow Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Hello folkens.. Jeg er da en ung mann/gutt på 24 år som har nylig kjøpt min første leilighet og trenger da noen råd til å kjøpe diverse hvitevarer. Har da særdeles lite kunnskap om slikt og siden det første gang så vil jeg gjerne høste av deres erfaringer. Selgerne på disse foretningene selger varer utefra fortjenesten og prøver å drasse på deg de produktene hvor dem har mest mulig avanse og nettopp derfor så stoler jeg ikke på dem. Vil gjerne ha subjektive meninger fra folk som har erfaring med disse produktene. Alle varene skal kjøpes hos elkjøp (pga service og tilgjenglighet) Trenger forslag til følgende varer (alle må være hvite) - Komfyr (induksjon) - Oppvaskmaskin - Vaskemaskin - Kjøleskap & Fryser - Mikrobølgeovn Kom gjerne med merker jeg bør unngå og merker jeg burde se mer på. Har dere noen spesifike modeller så sleng ut en link. Prismessig så tenker at vi sikter på midt i mellom, ikke de billigste produktene og heller ikke de rådyre.
Gjest Grafica Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Jeg kan i alle fall anbefale Hoover Grepa når det gjelder komfyr, men hold dere langt unna samsung-hvitevarer, hvertfall kjøleskap. Kvaliteten er så som så, og kundeservicen enda dårligere.
Haris Pilton Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Miele skal visst være vaskemaskinens Mercedes. Både kjæresten min som jobber på elprice og pappa sier i hvert fall det begge reagerte med "woah" når de kom inn på badet og så den Den fulgte med leiligheten jeg nettopp flyttet til. Tidligere har jeg hatt Ariston med både vaskemaskin og tørketrommel i ett, kjempegreit! Hadde nok beholdt den pga den tar lite plass hvis det ikke hadde vært noe her fra før av. Ikke var den særlig dyr heller.
Pjukset Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Miele er definitivt best når det gjelder vaskemaskin, men det koster også. Hvis dere vil ha kvalitet til en god pris, så har jeg alltid vært svært fornøyd med electrolux. Sørg ihvertfall for en vaskemaskin med minst 1400 omdreininger, lavenergi. Kjøleskap, jeg har vært veldig uheldig med mine kjøleskap når det gjelder støynivå, selv om de skulle være stillegående. Dette var fra Ariston og Elektrolux. Har et fra Bosch nå som jeg er svært fornøyd med. Mamma sin oppvaskmaskin er fra Bosch, den er veldig bra og ekstremt stillegående. Jeg syns tyske merker er best generellt. Egentlig så er det jo greit å gå inn på tv2 hjelper deg sine sider og søke opp, de tester jo hvitevarer støtt og stadig
Gjest Grafica Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 (endret) Ariston vask/tørk har jeg også hatt, kjempefornøyd med den! Nå har jeg Zanussi vaskemaskin, og den er også god. Zanussi er jo generelt et bra allround-merke. Endret 6. desember 2008 av Grafica
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Vi har Electrolux Inspire ERE 34400w kjøleskap. Er kjempefornøyd med det! Det er romslig og funksjonelt med mange smarte hylle- og skuffløsninger. Det har og en del tilleggsprogrammer som varsling hvis døra blir stående oppe, hurtigkjøling m.m. Anbefaler det uansett å velge kjøleskap som ikke har trådhyller. Da er det mye enklere å vaske rent dersom du søler noe. Med trådhyller renner det jo hele veien ned. Lykke til!
Oliven Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Induksjonskomfyr på elkjøp så ville jeg kjøpt gorenje sin. Bra ovnet som det er lite tull med og til god pris. Mikro: Wirlpool. Har selv det meg 6th sense og bruker den mye. Det er gode mikroer som er enkle i bruk og mange gode funksjoner. Oppvaskmaskin: Liker du bestikkurven til Miele og ser at du kommer til å stable i den ville jeg valgt den. Ellers liker jeg Siemens/Bosh sine maskiner og kommer til å velge det selv ved neste skifitng. Vaskemaskin. Her er det mange gode og er du singel og ikke har så mye vask trenger du strengt tatt ikke den råeste Mielemaskina selv om den er bra. Miele har noen maskiner til bra pris på elkjøp. Andre maskiner er Siemens/Boch og AEG. Pass bare på at de er produsert i Tyskland.... Kjøl/frys. Her er det også mange gode og mye er smak og behag. Electrolux har mange fine skap, Husquarna også. Samme konsern. Miele, Siemens/Bosch og Gorenje har også fine og bra skap. Med unntak av Gorenje som er Slovensk ville jeg bare passet på at det du velger her er produsert i Tyskland/Sverige. Merker JEG ville unngått er: Ariston Indesit Upo Asko Elto Candy Hotpoint LG Zanussi Hitachi og alle andre "no brands"
Gjest Grafica Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Indesit, Ariston, Asko og Zanussi har jeg bare gode erfaringer med, har du noen begrunnelse til at du ikke anbefaler disse?
Sparrrow Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2009 (endret) * UPO kjøleskap R3816D (Anti-bakteriell/Vifte/Display/350liter) * Bosch fryseskap GSD34N10SD (No-frost/bigbox/248liter) * Electrolux fryseboks ECM22131W (216liter/A+) * Electrolux Oppvask ESF66029 (45db/5prog/Utsatt start/restid/aktiv kondestørking) * Whirlpool mikro JT369WH (grill/crispy/6th sense) * Miele Vaskemaskin W4146NDS (1600rpm/håndvask/utsatt start/restid) * Gorenje komfyr EIT67753BW (Booster/avansert timer/60 liter ovn/ Uttrekksskinner ) Da har jeg valgt samtlige hvitevarer men jeg har fortsatt ikke lagt inn noe bestilling . Hva mener dere om dette oppsettet ? Det eneste jeg er litt usikker på er oppvaskmaskinen . Kan jo nevne at med rabatt så kommer dette på 48 000 kr inkl frakt. Endret 30. januar 2009 av Sparrrow
sixx Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 * UPO kjøleskap R3816D (Anti-bakteriell/Vifte/Display/350liter) * Bosch fryseskap GSD34N10SD (No-frost/bigbox/248liter) * Electrolux fryseboks ECM22131W (216liter/A+)* Electrolux Oppvask ESF66029 (45db/5prog/Utsatt start/restid/aktiv kondestørking) * Whirlpool mikro JT369WH (grill/crispy/6th sense) * Miele Vaskemaskin W4146NDS (1600rpm/håndvask/utsatt start/restid) * Gorenje komfyr EIT67753BW (Booster/avansert timer/60 liter ovn/ Uttrekksskinner ) Da har jeg valgt samtlige hvitevarer men jeg har fortsatt ikke lagt inn noe bestilling . Hva mener dere om dette oppsettet ? Det eneste jeg er litt usikker på er oppvaskmaskinen . Kan jo nevne at med rabatt så kommer dette på 48 000 kr inkl frakt. Bevares, skal du ha både fryser og fryseskap? Nå vet jeg ikke hvordan hvitevarene skal plasseres i forhold til hverandre hos deg, men jeg ville valgt kjøleskap/fryseskap fra samme leverandør og av samme størrelse hvis de skal stå ved siden av hverandre. Jeg har kun mieleprodukter fordi de angivelig skal vare så mye lenger enn andre, men du kommer vel kanskje til å flytte flere ganger før du er ferdigetablert med hensyn til bopel, så da hadde jeg ikke lagt så mye vekt på holdbarhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå