Haris Pilton Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 I går snakket jeg med min samboers bestevenn, om løst og fast og om forholdet til meg og kjæresten min. Vi snakket om hvor forskjellige vi er, og han fortalte meg at han trodde ikke at forholdet kom til å vare i det lange løp, at han trodde det var 75% sjanse for at det kom til å bli slutt etter hvert. Han er en kjempekjekk og ærlig person, hadde det vært noen andre hadde jeg bare blåst det bort, men dette er en både jeg og kjæresten min har veldig mye tillit til, fordi han er en ekstremt ålreit og jordnær person. "Men du må ikke høre på meg, og du må ikke snakke med ham om det" sa han. Men altså, jeg blir jo ganske lei meg når jeg hører sånn, spesielt fordi jeg vet veldig godt selv hvor forskjellige vi er (blant annet pga livssyn/livsstil), og det er et forhold vi må kjempe for at det skal funke, og når jeg da hører at hans bestevenn ikke har tro på det blir jeg litt paff. Det er ikke det at han nødvendigvis har rett... det var bare litt ekkelt å høre. Ville dere bare latt det gå og ikke tenkt mer over det?
Kyllingwok Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Mulig at dette er en teit tanke fra min side, men kan det være at bestekompisen har følelser for deg? Var han edru da han sa det?
MissStiles Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Min første tanke er, hva tror du selv? tror du han har rett eller?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Da jeg ble sammen med han som i dag er mannen min, sa bestekompisen hans til meg: "lov meg en ting... NÅR det blir slutt mellom dere, og slutt blir det, IKKE kom til meg for å klage!" Han mente, som han du snakker om, at vi var alt for forskjellige til å kunne fungere sammen over lengre tid. Når har vi vært gift i 15 år, og vi har tilpasset oss hverandre på en slik måte at vi har det godt sammen til tross for ulikhetene. Din kjærestes bestevenn hvordan din kjæreste er som venn, men han aner ikke hvordan han er som kjæreste... Han kan tro at det er slik og sånn, men han kan ikke vite, for han har aldri vært kjæreste med din kjæreste... (regner jeg med) Kanskje din kjæreste setter pris på at dere er såpass forskjellige? Så derfor synes jeg ikke du skal legge så stor vekt på det du hørte.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Jeg hadde tenkt "HVA har kjæresten sagt til kameraten sin, som han IKKE har sagt til MEG!!"
Haris Pilton Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2008 (endret) Mulig at dette er en teit tanke fra min side, men kan det være at bestekompisen har følelser for deg? Var han edru da han sa det? hehe, jeg tenkte meg at noen kom til å tenke det, men det er svært, svært, svært lite sannsynlig at han har følelser for meg. jeg vil faktisk tørre å påstå at det er 100% usannsynlig. selv om vi kommer godt overens, og snakker litt sammen her og der tror jeg faktisk ikke vi kommer til å ha særlig kontakt hvisomatte det skulle bli slutt. så det er nok ikke noen skjulte motiver, han er bare litt for ærlig. Han var edru ja. Endret 6. desember 2008 av Haris Pilton
Haris Pilton Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2008 Jeg hadde tenkt "HVA har kjæresten sagt til kameraten sin, som han IKKE har sagt til MEG!!" DET tenker jeg og
Haris Pilton Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2008 Gjest: Det var veldig betryggende ord... takk Missbradshaw: Jeg tror ikke han har rett, fordi han kan ikke vite noe bedre enn meg hva som er rett heller. Men jeg tenker at jeg vet hvorfor han sier det, for jeg er jo på sett og vis enig. Ikke nødvendigvis i at det ikke kan funke, men i at vi har oddsen mot oss. Hvordan siterer jeg forresten flere brukere i et innlegg? sånn at jeg slipper å skrive et nytt innlegg for hver gang jeg skal sitere/svare?
Ethereal Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Nå er det faktisk du og kjæresten din som er i et forhold, ikke du og kompisen til kjæresten din. Selv om han kanskje er en kjernekar, så har han egentlig ikke noe han skulle ha sagt i denne situasjonen. Det er dere som er sammen, og det er bare dere som avgjør hvordan forholdet utvikler seg. Poenget mitt er at han kan ha sine meninger, men å si at det er 75% sjanse for at dere skal slå opp er bare idiotisk, for han vet ikke EGENTLIG hvordan forholdet deres er. Det vet dere jo bare selv. Det er dere som lever i det.
Haris Pilton Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2008 Jeg bør altså ikke nevne det for kjæresten min heller? Jeg vil jo ikke at det skal bli noe ungdomsskole-opplegg, "vet du hva han saaa?", hehe..
Gjest WildRider Skrevet 6. desember 2008 #11 Skrevet 6. desember 2008 Med mindre dere 3 er sammen i ett og samme forhold, ville jeg ikke brydd meg så altfor mye. Hvordan kan han vite hvordan dere er når dere er sammen? Baserer han uttalelsen sin på grunnlag at dere har ulike livsyn og livstil? Han vet vel ikke noe om hvor lite/mye innsats dere gjør for at det likevel skal holde ut. Dessuten er ikke menn de som veier ordene sine tyngst her, så hva om typen din etter en stri dag har sagt feks dette til ham "uff, skulle ønske forskjellene ikke var så store, at vi bare var mer like hverandre". Det trenger nødvendigvis ikke å bety at han er lei eller ikke er glad i deg lenger, men at han har en litt stri dag og er litt sliten. Mannfolk har vel heller aldri vært verdensmestere i å tolke uttalelser riktig, eller spør om de har forstått det rett.. Eller det kan være gud vet hva som har fått ham til å slenge så med leppa. Jeg syns likevel ikke at han skal uttale seg om slike ting, for det sår både tvil og usikkerhet, som vi ser.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 6. desember 2008 #12 Skrevet 6. desember 2008 Sommeren 85 veddet noen kompisser av min mann (da kjæreste) på at det ville være slutt mellom meg og typen innen jul (Sansynoligvis lenge før) Jeg var partyjenta med looken som hørte til. Han var sportsgutt og hadde helt andre interesser. Et helt liv og noen barn senere, ser vi at det vi trodde var viktig og som omgivelsene så bare var utsida. Egentlig var vi ganske like (Under overflaten) Kompissene fortalte om veddemålet mange år senere, og lo av det. Den kompissen som var sammen med hun som hadde helt identiske interesser (Og lik dynejakke) er også fremdeles sammen med dama fra sommeren 85. (Men det forholdet trodde visst alle på) Konklusjon: Fasitten finnes ikke!
Gjest Bond Skrevet 6. desember 2008 #13 Skrevet 6. desember 2008 Hvordan siterer jeg forresten flere brukere i et innlegg? sånn at jeg slipper å skrive et nytt innlegg for hver gang jeg skal sitere/svare? OT, men siden du spurte - trykk 'siter' knappen under innleggene, da velger du de som du vil svare til. Etterpå bruk "Skriv svar" under tråden (altså ikke hurtigsvar). Da kommer alle sitatene opp og du kan skrive mellom dem
loffen Skrevet 6. desember 2008 #14 Skrevet 6. desember 2008 Sommeren 85 veddet noen kompisser av min mann (da kjæreste) på at det ville være slutt mellom meg og typen innen jul (Sansynoligvis lenge før) Jeg var partyjenta med looken som hørte til. Han var sportsgutt og hadde helt andre interesser. Et helt liv og noen barn senere, ser vi at det vi trodde var viktig og som omgivelsene så bare var utsida. Egentlig var vi ganske like (Under overflaten) Kompissene fortalte om veddemålet mange år senere, og lo av det. Den kompissen som var sammen med hun som hadde helt identiske interesser (Og lik dynejakke) er også fremdeles sammen med dama fra sommeren 85. (Men det forholdet trodde visst alle på) Konklusjon: Fasitten finnes ikke! Det er jo sånn det er!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #15 Skrevet 7. desember 2008 Jeg syns for det første at du skal snakke med kjæresten din om det. Det burde jo ihvertfall være viktig i et forhold- at dere kan snakke om alt sammen, også ubehagelige ting du opplever. Jeg og min kjæreste er også helt forskjellige. Hvorfor skulle det ikke funke for det? Man trenger ikke å være like for å ha et forhold som er bra og som er bra. Man kan jo være glad i en person om gå godt sammen med de selv om man er forskjellige. Tenk etter-du har helt sikkert noen venninner som er veldig forskjellig fra deg, men som du alikevel er god vennine med? Også vil jeg til slutt si at jeg syns det var ganske frekt sagt av han...
Haris Pilton Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 7. desember 2008 Ulempen ved å snakke med ham om det er vel kanskje at jeg kommer til å skape problemer mellom han og kompisen. Det er vanskelig for meg å ikke snakke med kjæresten min om det, men det er jo også vanskelig for ham å ikke snakke med bestevennen sin om det, som igjen kommer til å bli skuffa over at jeg sa det videre. Haha, det er så fjortisopplegg at jeg blir stressa men fjortis eller ikke, det føles ikke så greit.
Dåsa Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Jeg tenkte også som noen andre sier her at det er mulig han har følelser for deg, men du sier jo at du ikke tror det så.. okei Men det kan jo være kanskje.. litt forsiktig med å si dette altså.. at kjæresten din har hatt en del kortvarige forhold tidligere og at kompisen dermed tror dette heller ikke kommer til å vare. Men! Han kan jo ikke vite det! Det er dere som skaper deres egen framtid. Han må ikke få påvirke den, i alle fall ikke negativt!
Lurvina Skrevet 7. desember 2008 #18 Skrevet 7. desember 2008 Vet du hva, jeg synes ikke at han hørtes ut som noen kjernekar jeg, hadde han vært så hadde han ikke sagt noe slikt.
Nabodama Skrevet 7. desember 2008 #19 Skrevet 7. desember 2008 Han lever ikke i forholdet deres, og vet ikke hvordan det fungerer innenfra. Derfor er han heller ikke den rette til å mene at det mest sannynlig tar slutt. Det er det bare dere som avgjør, og selv om dere kan synes forskjellige sett utenfra, kan det godt hende dere fungerer utmerket som par. En trenger ikke være helt like for å fungere, en kan utfylle hverandre også.
Kyllingwok Skrevet 7. desember 2008 #20 Skrevet 7. desember 2008 Det er mange kamerater av typen min som ikke trodde vi kom til å holde sammen heller, men det har vi gjort i mange år Så ikke bry deg om det du.. selvom jeg skjønner at du tenker på det og at det plager deg. Som andre skriver over meg her, kameraten vet ikke hvordan typen din er som kjæreste, og det er et godt poeng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå