Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca. 1 år, og vi har det egentlig veldig fint sammen. Han sier ofte han elsker meg, vil tilbringe resten av livet sammen med meg, gir meg stadig komplimenter osv. Sexlivet er også bra. Problemet er at han tar så lite intinativ til å finne på ting. Vi er ikke samboere enda, men treffes alt i fra 3-7 ganger i uka. Noenganger kan han gå flere dagen uten å gi lyd i fra seg, selv om jeg gjerne har prøvd å fått kontakt med ham. Jeg prøver å være litt "kostbar", men for meg virker det ikke naturlig å gå flere dager uten å snakke med kjæresten sin. Dessuten er han som sagt dårlig til å finne på ting...... Eller, han finner aldri på ting vi kan gjøre. Hadde det vært opp til ham hadde vi sikkert bare truffes om kveldene, hatt sex, sovet og stått opp for å gå på skole/jobb. I løpet av året vi har vært sammen har han aldri spurt om å gå ut å spise, kino, reise, lage middag sammen...... Jeg har tatt intinativet til alt, og det er ikke slik jeg vil det skal være. Han liker ikke å reise, noe som er min store lidenskap. Jeg elsker ham over alt på jord, og jeg har ikke lyst til å gå i fram ham. Har sagt i fra om at jeg synes han burde ta mer intinativ, men ser ikke ut som om han tar det så seriøst. Hva skal til for at han skal ta det seriøst nok? Noen som har vært borti det samme? Tips til hva jeg kan gjøre? Vitner dette om at følelsene for meg ikke er sterke nok?
Kyllingwok Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Det vitner om sløvhet.. kjæresten min har lignende tendenser. Han er flink til å finne på ting med kamerater men ikke med meg. Tror dette er et ganske vanlig fenomen i manneverdenen
Ethereal Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Høres ut som et perfekt forhold i mine øyne, hehehe.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Ethereal: ? Jeg vil ikke støtte meg til at det er "et guttefenomen", for jeg kan ikke se at dette er normalt. Nå har jeg prøvd å ringe ham flere ganger, men han tar ikke telefonen. Ikke nok med at han ikke tar kontakt med meg, men han svarer jo ikke når JEG tar kontakt med HAM. Arg.
Gjest Wind Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Tar han initiativ med kompisene sine? Eller gjelder dette med alle? Jeg er slik selv at jeg ikke tar initiativ, rett og slett fordi jeg ikke har behov for å gå på restaurant, kino, feste e.l., og jeg trives best hjemme i armkroken til kjæresten min uten noe styr. Men hvis han tar initiativ med kompisene sine og ikke deg, så blir det litt annet. Kanskje bruker han opp mye av energien sin på dem?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Ethereal: ? Jeg vil ikke støtte meg til at det er "et guttefenomen", for jeg kan ikke se at dette er normalt. Nå har jeg prøvd å ringe ham flere ganger, men han tar ikke telefonen. Ikke nok med at han ikke tar kontakt med meg, men han svarer jo ikke når JEG tar kontakt med HAM. Arg. Har samme problemet. I begynnelsen av forholdet var det ikk måte på hvor mye hun vill finne på med meg,nå er det helt dødt. Foreslår jeg at vi skal gøre ting er det 1000 unnskyldninger for at det ikke går. Føle med deg!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Trådstarter her igjen. Han ligger litt på latsiden når det gjelder venner også, flere av dem "klager" pga. det, men jeg er kjæresten hans.....
Gjest Wind Skrevet 6. desember 2008 #8 Skrevet 6. desember 2008 Det kan hende han er deprimert eller at det er noe annet som plager ham. Har han alltid vært slik (med venner)? Det virker jo ikke sånn på grunnlag av det du skriver. Prøv å ta deg en alvorsprat med ham. Si hvordan det føles for deg. Du trenger ikke være "snill" så lenge du ikke begynner å kjefte osv. Har vennene hans snakket med ham om det? Hva gjør han om kveldene, da? Når dere ikke er sammen?
nerinna Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca. 1 år, og vi har det egentlig veldig fint sammen. Han sier ofte han elsker meg, vil tilbringe resten av livet sammen med meg, gir meg stadig komplimenter osv. Sexlivet er også bra. Problemet er at han tar så lite intinativ til å finne på ting. Vi er ikke samboere enda, men treffes alt i fra 3-7 ganger i uka. Noenganger kan han gå flere dagen uten å gi lyd i fra seg, selv om jeg gjerne har prøvd å fått kontakt med ham. Jeg prøver å være litt "kostbar", men for meg virker det ikke naturlig å gå flere dager uten å snakke med kjæresten sin. Dessuten er han som sagt dårlig til å finne på ting...... Eller, han finner aldri på ting vi kan gjøre. Hadde det vært opp til ham hadde vi sikkert bare truffes om kveldene, hatt sex, sovet og stått opp for å gå på skole/jobb. I løpet av året vi har vært sammen har han aldri spurt om å gå ut å spise, kino, reise, lage middag sammen...... Jeg har tatt intinativet til alt, og det er ikke slik jeg vil det skal være. Han liker ikke å reise, noe som er min store lidenskap. Jeg elsker ham over alt på jord, og jeg har ikke lyst til å gå i fram ham. Har sagt i fra om at jeg synes han burde ta mer intinativ, men ser ikke ut som om han tar det så seriøst. Hva skal til for at han skal ta det seriøst nok? Noen som har vært borti det samme? Tips til hva jeg kan gjøre? Vitner dette om at følelsene for meg ikke er sterke nok? Kjenner meg veldig igjen her. Har det sånn med min kjæreste også. Men for ca ett år siden kom det fram at han hadde litt sosial angst, så da hadde han en grunn. Men han har blitt mye bedre etterhvert. Så lenge han slepper hver dag
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca. 1 år, og vi har det egentlig veldig fint sammen. Han sier ofte han elsker meg, vil tilbringe resten av livet sammen med meg, gir meg stadig komplimenter osv. Sexlivet er også bra. Problemet er at han tar så lite intinativ til å finne på ting. Vi er ikke samboere enda, men treffes alt i fra 3-7 ganger i uka. Noenganger kan han gå flere dagen uten å gi lyd i fra seg, selv om jeg gjerne har prøvd å fått kontakt med ham. Jeg prøver å være litt "kostbar", men for meg virker det ikke naturlig å gå flere dager uten å snakke med kjæresten sin. Dessuten er han som sagt dårlig til å finne på ting...... Eller, han finner aldri på ting vi kan gjøre. Hadde det vært opp til ham hadde vi sikkert bare truffes om kveldene, hatt sex, sovet og stått opp for å gå på skole/jobb. I løpet av året vi har vært sammen har han aldri spurt om å gå ut å spise, kino, reise, lage middag sammen...... Jeg har tatt intinativet til alt, og det er ikke slik jeg vil det skal være. Han liker ikke å reise, noe som er min store lidenskap. Jeg elsker ham over alt på jord, og jeg har ikke lyst til å gå i fram ham. Har sagt i fra om at jeg synes han burde ta mer intinativ, men ser ikke ut som om han tar det så seriøst. Hva skal til for at han skal ta det seriøst nok? Noen som har vært borti det samme? Tips til hva jeg kan gjøre? Vitner dette om at følelsene for meg ikke er sterke nok? Du vil vel ikke ha det sånn? Da må du ganske enkelt gjøre noe med det. Slutt å ta kontakt med ham dersom det ikke er "din tur". Jeg hører allerede hylekoret skrike at det er for militant, men den eneste måten å unngå forhold man ikek vil være i, er å luke ut de som ganske enkelt har feil egenskaper. Det er tull å tro at man kan endre folk. Det må de gjøre selv, på eget initiativ, dersom de er interessert nok. Altså; når du slutter å ta kontakt skjer en av to: han tar mer initiativ, eller forholdet dør ut av seg selv, og du kan gå videre og finne deg en mer initiativrik mann.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Enig i at du må slutte å ta initiativ, unntatt når det er "din tur". Det er lurt hvis du finner på forskjellige ting med venninner isteden. Da ser han at du slett ikke er avhengig av han, og kan kose deg uten han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå