Lilith Skrevet 6. desember 2008 #1 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg skulle så gjerne bakt noen julekaker til faren min som er diabetiker! Jeg vet det finnes oppskrifter på nettet, men jeg er ute etter oppskrifter som noen har testet og godkjent. Har du noen å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 7. desember 2008 #2 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg skulle så gjerne bakt noen julekaker til faren min som er diabetiker! Jeg vet det finnes oppskrifter på nettet, men jeg er ute etter oppskrifter som noen har testet og godkjent. Har du noen å anbefale? Min mor har diabetes, men hun spiser ikke "spesialkaker" av den grunn Vist hun vet at det blir en del kakespising, så tar hun seg bare et skudd insulin. Men du kan jo erstatte sukkeret i deigene med kunstig sukker? Husker ikke helt hva det heter, men det er i et stort slags glass, med blå skrutopp. De selger det i alle dagligvarebutikker Mamma brukte det mye før, og det smaker like godt som vanlig sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 7. desember 2008 #3 Del Skrevet 7. desember 2008 følger nøye med her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 7. desember 2008 Takk for svar. Pappa har ikke mulighet til å sette ekstra skudd med insulin. Har forsøkt å erstatte sukkeret i noen vanlige oppskrifter med Splenda, med varierende hell ... Tar gjerne i mot flere tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kelly Skrevet 13. desember 2010 #5 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei, jeg vet det finnes noe som heter Sukrin som du får tak i på helsekoster. Mener det kan brukes i de fleste oppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 13. desember 2010 #6 Del Skrevet 13. desember 2010 Man kan få kjøp både sukrin sukker og sukrin melis på de fleste helsekost butikker som fungerer som en bar erstaning for vanlig sukker og melis i kaker og bakst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. desember 2010 #7 Del Skrevet 13. desember 2010 I kaker som det er mye sukker i, går det ikke alltid å bytte ut med "juksesukker" fordi det ikke gir samme konsistens eller kjemiske effekt på deigen. Kommer litt an på hva slags deig det er, og hva slags sukkererstatning du bruker. Sukrin er vel såvidt jeg vet det beste alternativet til deiger med mye sukker. En venninne av meg har laget flere av oppskriftene på denne siden, blant annet marsipanen og "syv slag". Har smakt de - kan så absolutt anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 18. desember 2010 #8 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Sukrin har omtrent samme konsistens som sukker og kan derfor langt på vei erstatte sukker sammenlignet med for eks. splenda. Det finnes også melis laget av sukrin som passer blant annet til kransekake og marsipan. Endret 18. desember 2010 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå