Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har vurdert å gifte oss på color fantasy. er det da vanlig at gjestene betaler for oppholdet på båten selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror begge deler er vanlig, dog jeg hadde ikke skrevet en gaveliste dersom jeg hadde bedt gjestene betale turen selv. Ikke før mange evt. hadde bedt om en.

Skrevet (endret)

Vi gifter oss på Color Magic (gleder oss gleder oss gleder oss!). Men sånn egentlig gifter vi oss på Tinghuset og så drar vi og har middagen og festen på båten. Vi har hatt omvisning og møte med de på båten og vi er helt imponert over hvor bra opplegget er og hvor profesjonelle de er. I tillegg er jo båten helt nydelig.

Vi blir "bare" 22 stk og har valgt å betale for reisen, bryllupsmiddagen/festen, frokost og buffet på hjemreisen. Men de sa at det som var mest vanlig var at bryllupsmiddagen og evt fest ble dekket, men at resten av måltidene på båten dekket gjestene selv.

Men dersom dere ikke vil ta dere råd til å dekke selve reisen vil jeg anbefale at dere bestiller alt samlet, for da kan dere få grupperabatter. Jeg ville luftet det litt for slekt og venner som dere kan tenke dere å ha med, da vil dere nok få en tilbakemelding i forhold til hva de mener er ok.

Edit: skriveleif

Endret av LilleMy28
Skrevet

det vi tenkte var at vi betale middagen å alt som har med bryllupet å gjøre mens gjestene selv betaler oppholdet. men da jeg fortalte dette til familien min svarte de at ingen i familien kommer til å møte opp pga de synes det ble for dyrt og kjedelig

Skrevet

Jeg kan love at det ikke blir kjedelig, vi har iallefall et skikkelig bra opplegg med mye moro og ekstraordinært. Vi prøver å holde en del hemmelig slik at det blir en overraskelse for gjestene våre, og vi er ganske sikre på at de kommer til å bli skikkelig imponerte. Jeg kan sende deg en pm med litt opplegg, i tilfelle noen i slekta mi leser her, hihi

Dersom dere skulle hatt det på land så måtte kanskje noen av gjestene trengt overnatting uansett, og det koster ikke så mye mer med båten egentlig. Men dersom familien deres er negative til det ville jeg evt vurdert å dekke båtreisen.

Skrevet

ja takk for tipset og den pm en. jeg vet ikke helt hvordan vi gjør det ennå. men er ikke før slutten av 2009 da så har jo litt tid ennå. familien mente det ble så problem å ha med barn ombord osv da så får nå se. mulig vi gifter oss i kirka å bare tar en liten bryllupsreise på båten også

Skrevet

Ville bare nevne at vi har med to babyer og to tre-fireåringer (den ene babyen er vår lille pode) :) Vi valgte faktisk båten fordi det var en enkel måte å gjøre det på med tanke på barn og at barna kunne være med.

Lykke til meg planleggingen!

Jeg skal gi referat her på KG når vi har giftet oss

Skrevet
Ville bare nevne at vi har med to babyer og to tre-fireåringer (den ene babyen er vår lille pode) :) Vi valgte faktisk båten fordi det var en enkel måte å gjøre det på med tanke på barn og at barna kunne være med.

Lykke til meg planleggingen!

Jeg skal gi referat her på KG når vi har giftet oss

takk for det, fint om du gir referat. lykke til med brylluppet

Skrevet

ser dere skal gifte dere på en onsdag. ikke sikkert det er like lett for alle gjestene og ta seg fri midt i uken for å bli med i et bryllup på båt. da må gjestene ofte be seg fri mer en 1 dag.

Skrevet
ser dere skal gifte dere på en onsdag. ikke sikkert det er like lett for alle gjestene og ta seg fri midt i uken for å bli med i et bryllup på båt. da må gjestene ofte be seg fri mer en 1 dag.

er pga det vi har gitt gjestenr beskjed i god tid slik at de eventuelt kan prøve få ene ferie uken da

Skrevet
er pga det vi har gitt gjestenr beskjed i god tid slik at de eventuelt kan prøve få ene ferie uken da

da kan det bli lettere.

mange gjester?

• 2 uker senere...
Skrevet

nei, bare nærmeste familie, ca 30stk

• 1 måned senere...
Skrevet

hvordan går det med planene?

skal dere fortsatt ha det på båten eller ble det tinghuset?

når var det dere skulle gifte dere igjen?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Mack: Kan jeg få spørre deg om noe?

Hvor lang tid på forhånd sendte dere ut innbydelsene?

Vi skal også gifte oss på båt, en mnd etter dere, men vet ikke når vi skal sende ut innbydelsene.

Hvordan går det ellers med planleggingen?

Vi har bestilt båt, bestemt oss for hva vi skal spise, ordnet forlover og brudepike. Resten gjenstår.

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

tenk, snart er det bare 4 mnd igjen til bryllupet ditt.

gleder oss til å høre hvordan det går med planleggingen.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

blir det color line fantasy den 09.09.09?

Gjest Gjest
Skrevet

blir dere mange?

Når vi skal gifte oss, skal vi ikke ha tanter, onkler og søskenbarn.

Skal dere?

Skrevet
blir det color line fantasy den 09.09.09?

vi har bestemt oss for at det ikke blir båt alikevel, fant ut at vi heller tar bryllup i kirken, vi har ordnet kirke, lokaler, kjole, brudepiker og brudesvenn og forlovere,. invitasjonene blir sendt ut i slutten av denne mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...