Gå til innhold

Ser ut som en tenåring !

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får stadig høre at jeg ser så ung ut. Ikke litt ung, veldig ung.

Opptil 11 år yngre enn jeg egentlig er, har jeg fått høre.

Folk gaper og nekter å tro det når jeg sier at jeg er ikke 16, jeg nærmer meg tredve.

Det er ikke noe galt med å være ung, for all del.

Men, det er noe med at når andre tror man er så mye yngre enn man er, så har det ofte litt med måten man blir snakket til på.

Jeg hverken kler eller sminker meg på en måte som skulle tilsi at jeg er veldig ung, men jeg vet jeg får gjort lite med mitt unge ansikt.

Jeg har prøvd å forandre både klesstil og frisyre flere ganger, for å se hvordan responsen forandrer seg ut ifra klærne, men det er tydelig at det er ansiktet folk får dette inntrykket ut ifra.

Jeg blir kanskje enda mer opptatt av å unngå veldig trange bukser eller annet som kan forsterke inntrykket av at jeg skulle være veldig ung, selv om folk går jo i trange klær i alle aldre.

Andre som opplever dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær du sikker!

Etter at jeg farget håret mørkt, er det lettere å bli gjenkjent som "voksen", jeg er tross alt trettifem. Men ettersom jobben min gjør at jeg går mye i treningstøy og uten sminke/lett sminket, bli jeg stort sett tatt for å være en av elevene mine.

Så om jeg skal i møte med kunder e.l. er jeg ganske nøye med bekledningen, da er det på med drakt eller buksedress. Har til og med vurdert briller uten styrke.

Det var verre da jeg var blond, kom fra jobb i treningstøy, og rett i butikken med mine tre barn. Da var det mange rare blikk, ja. Folk trodde vel at jeg hadde begynt å yngle som trettenåring... :fnise:

Men dæven som jeg drar unggutter i tyveårene! :ler:

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet

er 21, men ser ut som om jeg er 15-16. ikke så ille som deg da, men uansett irriterende!! Merker det spesielt godt når jeg må gå i uniform. Folk lurer på om jeg har sommerjobb ;)

Skrevet

Dette hørtes ikke så gøy ut!

Ei venninne av meg har det slik at bussjåførene spør om hun skal ha barnebillett. Hun blir temmelig sur da ja :tristbla:

Hos meg derrimot er det motsatt! Når jeg var 13-14 så ble jeg tatt for å være 25+, t.o.m slektninger trodde jeg var eldre enn mine søstre som var en del eldre enn meg ! :sukk:

Skrevet

Neste gang noen kommenterer det kan du si noe sånt som: "Jeg håper folk sier det samme når jeg er 50."

Skrevet
Neste gang noen kommenterer det kan du si noe sånt som: "Jeg håper folk sier det samme når jeg er 50."

SÅnn tenker jeg og. Jeg har hatt samme problem som TS hele livet. Da jeg var 20 var det ikke så gøy å bli tatt for å være 15. Men nå når jeg er over 30 tar jeg det bare som et kompliment å se yngre ut. Og min mor har opplevd det samme hele livet. Nå er hun over 60, men ser langt fra så gammel ut.

Nå skal det sies at jeg ikke like ofte opplever å bli tatt for å være yngre. Selvtillitten har kommet med åra, og det er med å definere hvor gammel man ser ut. Og jeg blir heldgivis heller dømt ut fra hva som kommer ut av munnen min enn hvordan jeg ser ut.

Så bare har tro på deg selv. Tør å ha øyekontakt med folk!

Gjest GjestTS
Skrevet

TS her. "Problemet" ligger ikke i manglende øyekontakt og holdning, selvtillitten har det bare bra, så det er nok heller det at jeg er liten, spe med et veldig ungt ansikt.

Det er jo førsteintrykket folk danner seg, og da går de automatisk ut ifra at jeg er såpass ung.

Barnebillett på bussen, spørsmål om jeg har sommerjobb og om jeg har flyttet hjemmefra er også en del av det.

Helt ok en stund, men det finnes en grense for hvor lenge man finner det artig å bli tatt for å være tenåring.

Som sagt er det helt ok å se ung ut, men det er såpass ungt at det ikke er fullt så hyggelig lengre.

Når jeg er femti ser jeg forhåpentligvis ikke ut som om jeg er 16 lengre, så selv om noen ser ut til å mene at dette kun er et kompliment kan det faktisk bli slitsomt i lengden ;)

Skrevet
TS her. "Problemet" ligger ikke i manglende øyekontakt og holdning, selvtillitten har det bare bra, så det er nok heller det at jeg er liten, spe med et veldig ungt ansikt.

Det er jo førsteintrykket folk danner seg, og da går de automatisk ut ifra at jeg er såpass ung.

Barnebillett på bussen, spørsmål om jeg har sommerjobb og om jeg har flyttet hjemmefra er også en del av det.

Helt ok en stund, men det finnes en grense for hvor lenge man finner det artig å bli tatt for å være tenåring.

Som sagt er det helt ok å se ung ut, men det er såpass ungt at det ikke er fullt så hyggelig lengre.

Når jeg er femti ser jeg forhåpentligvis ikke ut som om jeg er 16 lengre, så selv om noen ser ut til å mene at dette kun er et kompliment kan det faktisk bli slitsomt i lengden ;)

Jeg mente at du får håper folk fremdeles synes du ser elleve år yngre ut når du er 50.

Gjest TheButterfly
Skrevet

Jeg er snart 22, går som barn på bussen og betaler halv pris :)

Sparer penger, om ikke annet :erter:

Skrevet

...iallfall så lenge du ikkje blir tatt i kontroll...

Gjest Pascale
Skrevet

Jeg blir aldri tatt for være min alder. Folk tar meg for å være 10 år yngre. Gjør meg egentlig ingen verdens ting. Jeg blir tidsnok gammel.

Skrevet

Kanskje det har noe med høyden din?

Folk som er lave har en tendens til å bli sett på som yngre.

Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge ligger på 168 cm. Hvordan stemmer dettte overens med deg? :)

Skrevet

PS: Det hender at folk tror at jeg er yngre enn jeg egentlig er. Selv er jeg 176 cm, og i det mest ekstreme tilfellet har noen trodd at jeg var 16... :gjeiper:

Skrevet

Folk gjetter vel omtrent alltid rett på meg. Kunne godt tenkt meg å bli tatt for å være noen år yngre etterhvert som tiden går.. :fnise:

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Da jeg var tenåring så ble jeg alltid tatt for å være mye eldre enn jeg var og det varte inntil jeg liksom tok igjen den alderen de trodde jeg hadde (litt klønete fortalt). Som tenåring passet det meg bra egentlig, unntatt når bussjåfører ikke trodde meg når jeg skulle ha barnebillett.

Nå når jeg er 45 blir jeg hele tiden tatt for å være 38 eller 39 år så her har det snudd, til min store glede for nå hadde det ikke vært like morsomt å bli tatt for å være eldre akkurat. Man får nyte det så lenge det varer. :ler: Det har sine fordeler som nysingel å bli tatt for å være yngre i disse dager. :fnise:

Skrevet

hei,har samme "problem",ser 8-10 år yngre ut og er snart 30. Merker det på måten folk prater til meg på, de spør om jeg bor hjemme eller bare går ut i fra at jeg gjør det osv... Ofte klarer jeg å ta det pent og gi et greit svar tilbake, andre ganger blir jeg sur og lei....håper at jeg kan glede meg over mitt unge utseende i mange år til! det er nå det begynner å bli gøy :)

Skrevet

Jeg òg :fnise: Strakst 21, og "alle" tror jeg går på ungd.skola!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...