Gå til innhold

kan man bli oppsagt når man går sykemeldt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har blitt oppsagt etter å ha vært sykemeldt i 6 måneder!!!!!!!!!!!!

går det virkelig ann? hvilke rettigheter har jeg ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o

Ikke som meg bekjent! Hva sa de som begrunning???!!! Høres merkelig ut. De kan jo ikke 'bare' si deg opp sånn helt plutselig, eller?

LEA.....?.... :o .... LEA??...hvor er du ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trodde jeg ikke var lovlig jeg....

De kan vel si deg opp når du blir friskemeldt igjen,men ikke så lenge du går på sykemelding....

Eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Jeg mener også at du ikke kan hverken bli sagt opp eller permiteres så lenge du er sykmeldt. Eller jeg er faktisk 99% sikker på det!

Stå på krava! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På min arb.plass KAN du miste jobben etter 6 mnd. Arb.kan altså si deg opp. De fleste kommer tilbake innen den tid.

En annen arb.plass kan du miste din stilling på den avd.du er. Du må takke til tilsvarende stilling i en annen avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Ikke som meg bekjent! Hva sa de som begrunning???!!! Høres merkelig ut. De kan jo ikke 'bare' si deg opp sånn helt plutselig, eller?

LEA.....?.... :o .... LEA??...hvor er du ????

Hvorfor roper du på meg? :ler:

Jeg vet faktisk ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 64. Oppsigelsesvern ved sykdom m.v.

1. Arbeidstaker som må være helt eller delvis borte fra arbeidet på grunn av ulykke eller sykdom kan ikke av den grunn sies opp i de første seks måneder etter at arbeidsuførheten inntrådte. Har arbeidstakeren vært tilsatt minst fem år sammenhengende i virksomheten, eller skyldes arbeidsuførheten legemsskade eller sykdom som arbeidstaker har pådratt seg i arbeidsgiverens tjeneste, kan arbeidstakeren ikke sies opp på grunn av slikt fravær i de første 12 måneder etter at arbeidsuførheten inntrådte.

Ovennevnte paragraf er hentet fra Arbeidsmiljøloven og, som det fremgår, kan man (desverre) sies opp etter 6 måneder.

Dette er imidlertid likevel ikke vanlig og jeg vil anbefale deg å kontakte fagforeningen din evt. en advokat for å sikre at dine interesser ivaretas på best mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...