Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Hei jenter En liten uhøytidelig spørreundersøkelse..Har jo hørt at hos mange får forholdet seg en knekk den første tiden etter at man har blitt foreldre. Mange går fra hverandre under det første leveåret til barnet. Mitt spørsmål til dere er da følgende:tenkte du noengang på samlivsbrudd under ditt første barns 1. leveår? og evnt. hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Hei jenter En liten uhøytidelig spørreundersøkelse..Har jo hørt at hos mange får forholdet seg en knekk den første tiden etter at man har blitt foreldre. Mange går fra hverandre under det første leveåret til barnet. Mitt spørsmål til dere er da følgende:tenkte du noengang på samlivsbrudd under ditt første barns 1. leveår? og evnt. hvorfor? Ja, flere ganger. Fordi jeg var utslitt av søvnmangel og følte jeg fikk liten forståelse og støtte.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Hei jenter En liten uhøytidelig spørreundersøkelse..Har jo hørt at hos mange får forholdet seg en knekk den første tiden etter at man har blitt foreldre. Mange går fra hverandre under det første leveåret til barnet. Mitt spørsmål til dere er da følgende:tenkte du noengang på samlivsbrudd under ditt første barns 1. leveår? og evnt. hvorfor? Gjør ikke alle det? Veldig mange gjennomfører det også.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Gjør ikke alle det? Veldig mange gjennomfører det også. hvorfor: fordi mannen plutselig kommer på at han ikke er moden til å bli far, og ikke innser at det faktisk er noe man må bearbeide selv - og at det siste en sliten mor trenger er enda et masete barn som tom maser om at han ikke er moden. Djeeez. Fryktelig rart at det ikke skjer flere mord på udugelige fedre i 1. barns 1. leveår.
Umuriel Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Mange ganger ja. Hovedsakelig på grunn av søvnmangel som ofte fører til lite kontruktiv tankegang og kort lunte.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 hvorfor: fordi mannen plutselig kommer på at han ikke er moden til å bli far, og ikke innser at det faktisk er noe man må bearbeide selv - og at det siste en sliten mor trenger er enda et masete barn som tom maser om at han ikke er moden. Djeeez. Fryktelig rart at det ikke skjer flere mord på udugelige fedre i 1. barns 1. leveår. Sikkert noen udugelige fedre, men de fleste fedre jobber faktisk hardt for at økonomien skal gå rundt og slik at kravstore kvinner skal kunne gå på cafe med venner når de egentlig skulle brukt permisjonen til å passe barn. I tillegg til at flere og flere fedre vil ha pappapermisjon.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Nei, det har aldri slått meg. Hadde en episode som nygravert, med hormonene uttapå huden - da var jeg en smule forbanna. Men mannen har stilt opp på natta, han har hjulpet og stått i. Jeg har verdens beste mann:))
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 ja, selvfølgelig. Ikke bare tenkte jeg på det. jeg gjennomførte det også. Er vel nok med ett barn om ikke det skal være ett stort barn i huset i tillegg he he
Balooa Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 "men de fleste fedre jobber faktisk hardt for at økonomien skal gå rundt og slik at kravstore kvinner skal kunne gå på cafe med venner når de egentlig skulle brukt permisjonen til å passe barn" ? Hva innebærer det å passe på et eller flere barn?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 "men de fleste fedre jobber faktisk hardt for at økonomien skal gå rundt og slik at kravstore kvinner skal kunne gå på cafe med venner når de egentlig skulle brukt permisjonen til å passe barn" ? Hva innebærer det å passe på et eller flere barn? Da skal du sitte hjemme med småtten på gulvet og lage mat og vaske hus! Det må da hvem som helst skjønne...
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Sikkert noen udugelige fedre, men de fleste fedre jobber faktisk hardt for at økonomien skal gå rundt Jeg trodde permisjonen var lønnet, jeg? Da blir ikke forsørgelsesbyrden spesielt mye større. Forøvrig røk mitt første ekteskap på grunn av mannens manglende evne til å forstå at etter en beintøff fødsel med påfølgende revning fra "øre til øre", så er man ikke overhippen på sex etter seks uker. Jeg hadde ikke lyst, han sutret over at barnet tok oppmerksomheten min, jeg tvang meg til å "stille opp", og fikk dermed aldri lysten igjen. Forholdet hanglet og gikk til barnet var tre, men lot seg ikke reparere.
Nabodama Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Nei, jeg tenkte ikke på, vi hadde det veldig bra vi:) Det falt meg ikke inn engang. Jeg var 20, og mannen like gammel, men vi var begge ansvarlige selv om vi var unge.
Gjest kaffedama Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 Nei, heldigvis! Vi hadde en grei sønn og var ikke utslitte, og jeg har en mann som stiller opp og tar sin del av ansvaret som en selvfølge.
Arielle Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 Hei jenter En liten uhøytidelig spørreundersøkelse..Har jo hørt at hos mange får forholdet seg en knekk den første tiden etter at man har blitt foreldre. Mange går fra hverandre under det første leveåret til barnet. Mitt spørsmål til dere er da følgende:tenkte du noengang på samlivsbrudd under ditt første barns 1. leveår? og evnt. hvorfor? Nei
tingeling Skrevet 7. desember 2008 #15 Skrevet 7. desember 2008 Nei, har en mann som skjønner at man er to som er foreldre og selv om den ene jobber og den andre er hjemme så må den totale arbeidsbyrden fordeles rimelig like slik at ikke en fortsetter livet sitt som før mens den andre er utslitt. (men som jeg misunte ham som kunne gå på jobb den første tiden med baby i hus. Jeg var helt utsultet på voksenkontakt og savnet det gamle livet mitt. Heldigvis ble det bedre etterhvert og pappan hadde også 4 måneder hjemme med barnet. )
Furstina Skrevet 7. desember 2008 #16 Skrevet 7. desember 2008 Nej, men vi har tänkt flera gånger bägge två att det inte blir flera barn, särskilt när nr 2 kom. Nu börjar vi känna oss "gamla" och det frestar på med spädbarn och större barn som ska aktiveras i kombination. Vi såg nog sömnbristen, svårigheterna och irritationen som något övergående. Vi har också delat på permissionen så min man har tagit större delen av ledigheten. Det har nog underlättat i alla fall för oss.
Gjest Gjest_Nadia_* Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Ett spørsmål som jeg ikke kan svare på enda!!! Er i den fasen jeg, forlova, og har en hau av problemer, i følge tradisjonene skal man HELST ikke gi slipp på hverandre. har blant annet lagt ut et spørsmål på denne siden med tanke å høre en del meninger. Klikker du på denne linken så kan du eventuelt hjelpe meg om Du er kanskje mere erfarn enn meg? Gjør det så er du snill ... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=378447
Gjest imli Skrevet 8. desember 2008 #18 Skrevet 8. desember 2008 Tja. Ikke direkte, men det har blitt en del krangling og jeg har irritert meg en god del over mannfolket mitt... Som såvidt gadd å holde ungen så jeg fikk meg en dusj den første tida...
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #19 Skrevet 8. desember 2008 Jeg tenkte på det ja...Søvnmangel og krangling kan gjøre hvem som helst "gal".hehe.Barnet vårt sover ikke bra fremdeles (er over et år)og kan bli fort sint/krangle nå også.Barnet vårt hadde kolikk og mange ganger når jeg ville han skulle hjelpe til om natten begynte vi å krangle og han sa han måtte sove fordi han måtte på jobb.Kranglet om at jeg "bare" var hjemme og måtte gjøre det meste osv.Men jeg hadde permisjon med lønn og han stod ikke for den eneste inntekten.
angelou Skrevet 8. desember 2008 #20 Skrevet 8. desember 2008 Aldri Og vi har ikke sovet mye om natta heller Samboeren min har tatt sin tørn og mer enn det, selv om han har vært på jobb. Men vi har hatt noe munnhuggeri midt på natta innimellom, men er ikke akkurat noe vi vurderer å gå fra hverandre for akkurat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå