Abraxas Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Hva gir man til en som har alt, har råd til å kjøpe alt og som egentlig ikke har noen spesielle interesser? Det er snakk om min svigermor, i begynnelsen av 60-årene. Hun har bodd sammen med svigerfar i over 40 år, så skapene bugner selvfølgelig av duker, tallerner, glass etc - så det er det ikke noe vits i å kjøpe. Hun bryr seg ikke om verken bøker, filmer, musikk etc, så det faller bort, det samme gjør billetter til kulturopplevelser. Kosmetikkting kjøper hun på NILLE, og dyrere, "fine" kremer blir ikke brukt. Klær er håpløst pga størrelse, gavekort i kjedebutikk vil uansett kun bli brukt på barnebarna, konfekt eller annet til matlaging ville hun tatt som en stor fornærmelse, da hun spiser veldig lite. Svigerfar er allergisk, så blomster kan vi ikke kjøpe. Hun har selvfølgelig alt hun trenger av vesker, lommebøker etc. Så vi har enten endt opp med pynteting (som har veldig lett for å bli støvsamlere) eller vin, men det hadde vært OK med noe annet. Noen som har forslag? Størrelsesorden 300-400 kroner, tenker jeg.
Abraxas Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 En geit? Det er en kjempefin gave jeg kunne tenke meg å gi til flere, men svigermor er ikke verdens mest sosialt engasjerte menneske, så den hadde ikke landa så bra...
Pingting Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Huhu - vanskelig! Det er ikke noe av mat som kunne passe? Vin + ost og kjeks kan jo være noe? Eller hjemmelaget kjeks til og med! Syltetøy? Spekemat? Virker ikke som om hun bryr seg mye om kosmetikk heller, og da er vel gavekort på spa eller noe sånt utelukket? Men hva med gavekort hos frisør? Smykker? Om hun er glad i matlaging - smarte ting til kjøkkenet? Gavekort er kanskje en dårlig ide selv om det kan brukes i mange butikker? www.presentkort.no er ihvertfall veldig kjekt, det kan brukes på flere hundre steder i hele Norge. Du sier hun ikke er interessert i bøker, men gjelder det absolutt alle slags bøker? Hva med en bok om håndarbeid? Kryssord/sudoku? Eller hva med denne? Denkjøpte jeg til pappa, og han ble kjempeglad, og veldig nostalgisk. Er det noen nye hobbyer du kan "gi" henne? Brodering? Scrapbooking? Abonnement på et blad hun kan ha interesse av? Skulle til å foreslå digital fotoramme, men de får man kanskje ikke så billig?
Chimamanda Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Det er en kjempefin gave jeg kunne tenke meg å gi til flere, men svigermor er ikke verdens mest sosialt engasjerte menneske, så den hadde ikke landa så bra... Ah, skjoenner Hva med massasje? Fotpleie? Fancy te om hun liker det (staar hoeyt paa min liste i aar)? Morgenkaape? Toefler?
venus_ Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 (endret) - Gavekort på massasje - Et fint bilde til veggen - Har du unger kan du lage en kalender med bilder av de på - Gavekort på en "damebutikk" slik at det ikke kan brukes på barnebarna - Glassmagasinet har en telysholder, men et julemotiv på glass, der det kommer en ny med nytt julemotiv hvert år (litt vanskelig å forklare ) - Et forkle - En kokebok - En god bok (hun kan jo begynne å lese ) - Et smykke/armbånd - Fotbad (koster fra 200 til 700) Endret 6. desember 2008 av venus_
Abraxas Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2008 Tusen takk for mange gode forslag! Det med digital fotoramme skal jeg jammen sjekke ut, for hun er helt ekstrem på å ta bilder. Hvis det blir dyrt, kan jo hun og svigerfar få det sammen.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 Digital fotoramme er ikke dumt, virkelig et godt forslag til de som har alt. Vi kjøpte først til mine foreldre og så til svigers året etter. Virkelig en kjempehit. Det er soleklart den gaven vi har gitt som helt tydelig har falt mest i smak. I begge hus har det blitt nevnt flere ganger hvor fint de synes det er og hvor mye de koser seg med bildene de har lastet inn på rammen.
Dåsa Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Digital fotoramme er ikke dumt, virkelig et godt forslag til de som har alt. Vi kjøpte først til mine foreldre og så til svigers året etter. Virkelig en kjempehit. Det er soleklart den gaven vi har gitt som helt tydelig har falt mest i smak. I begge hus har det blitt nevnt flere ganger hvor fint de synes det er og hvor mye de koser seg med bildene de har lastet inn på rammen. Enig! Eller så hadde jeg gått for massasje eller hudpleie. Men dersom hun tar mange bilder så viser det jo at du har tenkt på hva hun liker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå