Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Jeg har i mange år brukt saltsten eller saltspray som deodorant, og den har fungert helt fint. Men de siste ukene så føler jeg at jeg lukter mer enn normalt. Jeg antar det er pga sykdom, og til en viss grad stress, men det irriterer meg alikevel. Så, nå er jeg på uktikk etter en ny. Men jeg har strikse krav. - Ikke testet på dyr. Og med det mener jeg at selskapet ikke tester selv, eller får andre selskaper til å teste for de, eller bruker ting som nylig har blitt utprøvd på dyr. Jeg er veldig fornøyd med "fixed cut off date" på rundt 1980 tallet, men aksepterer 90 tallet. - På selve produktet, og gjerne hele selskapet, ingen parabener, aliminium og andre tvisomme kjemiske stoffer. - Ikke for sterk lukt. - Jeg er heller ikke overbegeistet for lukten på aloevera. - Den behøver ikke nødvendigvis stoppe svetten. Det er en deodrorant jeg er ute etter, ikke antiperspirant. Weleda, Dr hauschka, Lavera, Green people, L'occitane er merker jeg kjenner til og sier meg fornøyd med etisk og "renhetsmessig" sett (har ikke testet produkter på alle merkene ennå), men andre merker er også av interesse Tenker litt på denne: http://www.greenpeople.co.uk/productdetail...CB-E3990738F386 Noen som har prøvd den?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Jeg er også litt sånn anti-kjemikale-person. Liker ikke deo rett på huden. Det jeg gjør når jeg trenger å lukte litt "fresh" (ikke at jeg tror jeg lukter "u-fresh" men man vet aldri), er å ta parfyme på klærne heller. Da lukter jeg, men får ikke noe stoffer på kroppen. Og jeg sprayer heller ikke mye, det skal ikke så mye til før man eventuelt dekker noe vondt. Sambo kommenterer iblant at jeg lukter svett, så han er jo ærlig. Han har aldri sagt det dager jeg VET jeg har vært svett, men ikke orka å kaste meg i dusjen bare fordi vi skal ut. Litt parfyme og i verstefall ny genser (er jo ofte der lukta sitter da!), så er man fresh igjen . Det er ihvertfall min måte å være "grønn" og "fresh" på. Om det finnes parfyme eller ei som er bra aner jeg ikke.. denne er "haug-gammel", fikk den til jul for MANGE år siden, men den er drøy. og jeg sprayer jo ikke 2 liter på meg slik enkelte EGOISTER gjør. Jeg tenker på astmatikere og lignende og tar hensyn! Så om du utvider til å se etter parfymer også?
Ginen Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Kan noe herfra være altuelt? Dette er "bibelen" min, finner mye forskjellig her som tilfredsstiller mine krav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå