Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

o

Endret av Katrine86
Videoannonse
Annonse
Gjest WildRider
Skrevet
Hei!

Jeg er en forvirret og noe oppgitt jente som har vert gjennom samlivsbrudd (etter 6 år) på grunn av utroskap. Jeg merket jo at ett eller annet var på gang og begynte å lese meldingene på telefonen hans, der jeg fant den ene etter den andre grusomme detaljen om sidespraget fra hun andre, hun er heretter kalt for "rævhullet". (hehe)

Jeg gikk gjennom sorgen og sinnet og bitterheten og kom meg ovenpå igjen. Når han så ser meg slik (selvsikker og uavhengig) blir han helt forelska i meg igjen og forteller at han angrer fælt på det han gjorde og at han ikke mente noe med det. Han var bare glad for å få oppmerksomhet fra annet hold, og det gikk for langt.

Han er bokstavelig talt alt for meg! Jeg møtte han da jeg var 15 år og vi ble et par etter 1 ukes bekjentskap (nå er jeg 22 år) Vi har vert gjennom mye mer enn de fleste unge par som for eksempel nær døden opplevelser, tvangsinnlegging på psyk. selvmordsforsøk/-tanker og bla bla bla. Så vi har vert gjennom tykt og tynt.

Nå holder han på med å avslutte forholdet han fikk til rævhullet, men som viser seg å vere vanskelilg fordi hun truer med å ta livet av seg vist han ikke er sammen med henne *grrrr*

Håpløs situasjon med andre ord!

Spørsmålet mitt er vel egentlig: Er utroskap mulig å tilgi og komme over? Går det an å fungere etter at noe slikt har skjedd? Og spesielt når han vil holde kontakten med vedkommende?

Er jeg dum som fortsatt vil ha han?

At hun truer med å ta livet av seg er ett kjent fenomen blant folk som skal bli dumpet. Det fine er at de nesten aldri gjør det, ikke at jeg kjenner til tilfeller der de har dødd, men skriver nesten så jeg ikke tråkker noen på tærne der. Og dersom hun skulle ta livet av seg, så bunner nok det i meget mye dypere problemer enn ett avsluttet forhold, og hun trenger hjelp. Det kan ikke den fyren gi henne, så ærlig talt ja.. Man må bare sette hardt mot hardt og bestemme seg for at truslene ikke skal nå inn til en. Og heller kontakte familien hennes og si i fra hvorden det står til med dama. Så slipper han at hun er hans problem lenger. Selvmordstrusler er dessverre ofte en svært god måte å få kontroll over noen på, man vet jo aldri hva vedkommende egentlig tenker, og hvem vil vel risikere noens liv på samvittigheten? Det er ufattelig respektløst å komme med slike trusler dersom de ikke er reelle.

Spørsmålet ditt er det vel egentlig bare du som kan svare på. Er du villig til å tilgi utroskapen og komme over det, er du villig til å nedlegge det arbeidet som kreves? Er du villig til å akseptere at han faktisk vil holde kontakten videre? Det er ikke noe som er bra for deres forhold dersom det blir ett nytt ett. Skal man se fremover, må man ikke se bakover!

Når du sier hvor lenge dere har vært sammen, alt dere har opplevd og måten dere har stått sammen på og i tillegg sier at han er alt for deg, så tror jeg du kan finne styrken i deg selv til å jobbe med dette.. Eller hva tror du selv?

Skrevet

Livet hennes er ikke hans ansvar. Be han kontakte foreldrene hennes så de kan ta seg av henne.

Hvis han velger henne, så velger han bort deg. Han kan ikke velge begge to. Dvs. han kan jo det, men ikke finn deg i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...