Ce'Nedra Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Noen som har en god reisehåndbok å anbefale for New York City? Skal bare være der noen få dager i første omgang.
MissStiles Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Jeg synes Topp 10 bøkene er bra. Brukt dem da jeg var i new york, london, praha..
Ce'Nedra Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 Takk, den var blant de tre bøkene jeg står mellom Men er det veldig forskjellige ting som står som Topp 10 i de bøkene? Vi er en gjeng voksne i alle aldre som skal dit, så hadde vært gøy å få med seg både party og kultur.
MissStiles Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Takk, den var blant de tre bøkene jeg står mellom Men er det veldig forskjellige ting som står som Topp 10 i de bøkene? Vi er en gjeng voksne i alle aldre som skal dit, så hadde vært gøy å få med seg både party og kultur. Det står mye i de bøkene som de forskjellige bydelene, hva som er bra av hoteller, restauranter, utsteder, shopping osv. Jeg synes de bøkene er bra når man skal på storbyferie. Ellers finnes det også de bøkene som heter: Turen går til... Der står det enda mer og detaljert.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Noen som har en god reisehåndbok å anbefale for New York City? Skal bare være der noen få dager i første omgang. New York City er helt sikkert en by du kommer til å ønske å dra tilbake til. Kjøp deg derfor en omfattende nok bok allerede ved første kjøp. Jeg har Time Out og er veldig fornøyd med den. Hvis du ikke har noe i mot bøker på engelsk vil jeg anbefale deg å bestille på nettet. Men det er alltid lurt å ha vært i en bokhandel å kikket før du kjøper.
gard Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg pleier å kjøpe Gyldendals reiseguider (eller det vil si den engelske varianten som heter DK Eyewitness Guides). Men da vi reiste til NYC sist hadde vi også med oss en Aschehoug reiseguider, i "Rett på" serien og den var også veldig bra.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Vi var i New York i sommer og brukte da Rett på. Veldig godt fornøyd med den. I tillegg hadde vi med lommeguide og kart fra Gyldendal. Veldig greit med en liten guide også som er enkel og grei å ha med i vesken hele døgnet. Rask oppsummering av de viktigste tingene, men gjerne aller mest pga kartet (både kart over subway og vanlig kart)
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Jeg bruker alltid reisebøker fra Lonely Plnet. de har masse god info om alt fra severdigheter, mat og hoteller til offentlig kommunikasjonsmuligheter.
Ce'Nedra Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2008 Takk for tipsene! Har skrevet opp alle, og skal sjekke ut i bokhandel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå