Gjest Gjest_zellica_* Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Om skinnhalsbåndet kommer den ene eller den andre veien, eller stopper midt på. Ulvehundhannen min var nemmelig alene i 2 timer idag, og klarte å spise av seg skinnhalsbåndet sitt. Hvordan han fikk det av er for meg en gåte, men nå ligger iallefall bare igjen den delen hvor metallet sitter. Kjørte i han saltblanding, men fikk han ikke til å brekke seg nok til at båndet kom opp. Dyrlegen hadde bare brekkmiddel å tilby, og det ville antagelig ikke hjelpe når saltet ikke klarte oppgaven. Så da er det bare å vente da, og håpe at det enten kommer opp eller går ut bak. Det vil vel helst gå bra, med tanke på allt det han har lagt i seg av truser, sko, sokker, sofaer, og bamser. Han har separasjonsangst, og spiser ting hvis han må være alene. Nå tømmer vi gangen for alt av løse gjenstander, men det hjalp visst ikke. Ja ja det er en utfordring å være hundeeier enkelte ganger!
Gjest StockDama Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Ooo..husker naboens hund spiste en colakork engang....den fikk bokstavelig en kork i rompa. Blir vel lettere å presse ut et bånd enn en kork, får vi håpe..
Gjest Lamia Lenis Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Min hund spiste en glidelås en gang. Den kom ut igjen like hel, men ikke uten vanskeligheter. Pappa måtte dra den ut...
Gjest Always Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Min families hund har det med å spise alt hun finner på badet, så en dag vi gikk tur klarte jeg å kjenne igjen en bæsj hun hadde lagt en dag hun hadde stukket av rett og slett fordi en av mine stringtruser (fra skittentøyskurven) lå surret rundt bæsjen :S Hun har det med å spise midten på trusene, noen som vet hvorfor? Også brukte bind, alltid like deilig da jeg kunne gå inn på badet og finne en haug med bind delt opp i tusenvis av små biter. Hun gjorde aldri noe sånt når vi kunne se, hun sneik seg bort for å gjøre jævelskapen :O Utenom dette så ødelegger hun aldri noe, verken sko, matter osv. Nå bor hun hos søstra mi, ikke helt sikker på at hun er like ille i dag, med unntak av oppspiste tyggegummipakker med extra
FangeLiv Skrevet 7. desember 2008 #5 Skrevet 7. desember 2008 Hvordan har det gått, har du merket noe til at hunden spiste halsbåndet ennå? Vet du om det har kommet ut?
Gjest Gjest_zellica_* Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Hvordan har det gått, har du merket noe til at hunden spiste halsbåndet ennå? Vet du om det har kommet ut? Jo takk det har kommet ut. Iallefall det jeg kan se. Utrolig nok ble det helt fordøyet, så det var fargen jeg kunne kjenne det igjen på. Avføringen var mørk grønn, og det pleier den ikke å være til vanlig. Så denne gangen gikk det greit. Brukte parafin som en ekstra hjelp til å få systemet i kjappere virksomhet. :gjeiper: Hva vi skal bruke til bånd nå, er jeg jammen ikke sikker på. Tar ikke sjansen på en slik runde til. Metallbånd tør jeg ikke å bruke, da jeg er redd for tennene til den andre hunden min. Har vært borte i hunder som har fått revet ut tenner i slagsmål pga metallhalsbånd. Det blir vel å gå tilbake til halstørkle.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Du kjøper vel bare et halsbånd du liker. Hunden trenger jo ikke å ha det på seg når den er inne?
Gjest Gjest_zellica_* Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Du kjøper vel bare et halsbånd du liker. Hunden trenger jo ikke å ha det på seg når den er inne? Jo jeg trenger at den har halsbånd inne, da det smeller her noen ganger. Da må jeg ha noe jeg kan trekke ham bort med. Han veier 68 kg, så det nytter ikke å ta tak i pelsen for å dra ham bort. Og jeg trenger noe som ikke er farlig for ham, hvis jeg skulle glemme å ta det av når han er alene hjemme. Men jeg regner ikke med at jeg glemmer at han ikke kan ha halsbånd på alene lenger. Følelsen av avmakt når det er fredag kveld, hunden din har spist noe farlig, og vetten ikke kan gjøre noe, glemmer man ikke så fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå