Gå til innhold

Bidra med ditt fremmedord

Kitsune

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Vagina er det samme som skjede. Den ytre, synlige delen av kjønnsorganet kalles vulva. Det er vel den folk stort sett mener når de snakker om f****.

Hvorfor sensurerte du fitte i innlegget ditt? Det og vulva vetyr jo akkurat det samme, så hvorfor skrev du ikke v****?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Gefundenes Fressen" (fra tysk)

Egentlig ikke et fremmedord, men en vending jeg liker å bruke i visse sammenhenger. Finner ikke noen tilsvarende god oversettelse til norsk. Det nærmeste må vel kanskje være sladder, men ikke helt det samme, tror jeg.

Det betyr vel noe man kaster seg over for å få medhold eller samtykke for sine egne meninger/vann på mølla - gjerne "forkvaklede" sådan.

Og et uttrykk jeg ofte tenker på når jeg ser enkelte svar/spml her på KG. :fnise:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
"Gefundenes Fressen" (fra tysk)

Egentlig ikke et fremmedord, men en vending jeg liker å bruke i visse sammenhenger. Finner ikke noen tilsvarende god oversettelse til norsk. Det nærmeste må vel kanskje være sladder, men ikke helt det samme, tror jeg.

Det betyr vel noe man kaster seg over for å få medhold eller samtykke for sine egne meninger/vann på mølla - gjerne "forkvaklede" sådan.

Og et uttrykk jeg ofte tenker på når jeg ser enkelte svar/spml her på KG. :fnise:

"Gefundenes fressen" brukes gjerne i betydningen "midt i blinken", "riktig en godbit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*

Inkorporere, betyr innlemme

Misogyn, betyr kvinnehater

Adekvat, betyr fullgod eller dekkende

Plausibel, betyr troverdig

Reaksjonær, betyr bakstreversk

Konglomerat, konsern med virksomheter innenfor ulike sektorer. Et mediekonglomerat er for eksempel Schibsted

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dioxide

Xenofobi, betyr fremmedfrykt.

Ambivalens, å ha motsridende meninger om noe. At man er for og imot en sak.

Kalamitet, betyr uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...