Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tenkte å lage noe godt og legge oppi syltetøyglass. Kan jo alltids pynte med klistremerker eller maling, men det holder kanskje ikke i vask?

Enkle tips taes imot! :) Barn skal hjelpe til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mocca_*
Skrevet

ungene mine har malt syltetøy glass med glass maling og det blir kjempe fint. han minste her var bare to år første gangen han malte på glass. Da kan du brenne glassene i ovnen etter de er malt og da skal de tåle oppvaskmaskin etter på.også er det bare å fylle opp med goderi etter på.

Skrevet

Er det til å ha selv eller til å gi til unger i gave?Hvis jeg skulle hatt det selv (regner med det er Norgesglass)ville jeg ha knytta bare noe fillet hyssing på eller kjøpt strikk og ett pyntesmykke som de bruker på lysa,husker ikke hva de kaller det og knytta det rundt.Enkelt og pent og kan tas av når man vasker de ;-))

Skrevet

Takk for tips! Tror jeg går for glassmaling. Finner jeg det andre steder enn Panduro tro? Pris ca?

Og så noe stoff oppå lokket, med bånd til å knyte rundt. Noe smart å tenke på der?

Skrevet

Det hender jeg lager f.eks konfekt og legger i glass og da tar jeg bare smårutete stoff på toppen av lokket og en pen, rød sløyfe på. Skriver en koselig merkelapp -ofte litt om hva det er laget av, eller en julehilsen eller et vlite vers - som jeg fester på sløyfen. Til jul dekorerer jeg med bittesmå julekuler henger på en 2-3 stykker på sløyfen. Slike små kan kjøpes på IKEA, Nille osv.. Eller så setter jeg på noen sånne små røde pynteepler.

Om sommeren har jeg noen ganger bare sydd et trekk til glassene. Altså en sylinger og så tatt stoff i samme farge på lokket + et bånd. Da er gaven både "pakket inn" og dekorativ.

Gjest Lille Bie
Skrevet

*abonere* Dette blir nemlig julegave til besteforeldre i år! :nisse:

Skrevet (endret)

Hos meg blir det gjerne et fint blondebånd, kanskje sammen med grov hyssing, knyttet rundt kanten av lokket, eventuelt med en fin merkelapp klistret på foran på glasset. Hvis man skal male syns jeg enten man burde være flink til å male eller male noe helt enkelt som det ikke er mulig å mislykkes med. Jeg syns nemlig fort det kan se ut som noe et barn har malt, om man ikke holder tunga ordentlig rett i munnen.

Endret av Vera Vinge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...