Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 5. desember 2008 #1 Del Skrevet 5. desember 2008 Lurer bare på om dette er en myte eller ikke. Hvor viktig er det med høy sosial status og penger når man er på sjekkemarkedet? Ønsker ærlige svar fra dere kvinner om hvilke preferenser dere har når det gjelder menn. Hva ser dere egentlig etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #2 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er ingen myte. Det er fakta at kvinner går etter makt og penger. Om de sier noe annet lyver de. Finn 1 kvinne som ville valgt en mann uten penger og ingen sosial status. Isteden for en med penger og sosial status. Du vil ikke finne henne siden de eksisterer ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 5. desember 2008 #3 Del Skrevet 5. desember 2008 :klø: Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har valgt mann utfra sosial status. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #4 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er ingen myte. Det er fakta at kvinner går etter makt og penger. Om de sier noe annet lyver de. Finn 1 kvinne som ville valgt en mann uten penger og ingen sosial status. Isteden for en med penger og sosial status. Du vil ikke finne henne siden de eksisterer ikke Tull. Jeg er vakker og intelligent (fått høre av menn) , og vil gjerne ha mann uten penger eller status. Jeg vil imidlertid ikke ha en latsabb til mann! Ingen mann vil ha meg. Jeg jobber mye og tjener bra selv og har vel en slags status.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Penny Lane Skrevet 5. desember 2008 #5 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er ingen myte. Det er fakta at kvinner går etter makt og penger. Om de sier noe annet lyver de. Finn 1 kvinne som ville valgt en mann uten penger og ingen sosial status. Isteden for en med penger og sosial status. Du vil ikke finne henne siden de eksisterer ikke Nåja, det er vel litt hardt å ta i. Var en type jeg holdt på med som senere i forholdet kom med "hemmeligheter" om hvor mye penger han og familien hans egentlig hadde, syns det ble mer tåpelig enn forlokkende. En mann med status er vel ikke å forakte, men heller ikke noe jeg hadde gått etter ved valg av kjæreste. Makt kan derimot være litt tiltrekkende på det seksuelle plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #6 Del Skrevet 5. desember 2008 Det går ikke an å måle hvor mye penger og sosial status betyr, men det påvirker opplagt. Noe annet er naivt å tro selv om man ikke sitter og vekter årslønna direkte. Det merkelige er egentlig at det skal være så tabu at penger og sosial status påvirker valget. Men dette blir også ett spørsmål om hvor mye av en persons egenskaper man skal tillegge penger og status. Ett konkret eksempel på at penger kan påvirke er klær. Utseende vet vi alle teller og kler du deg i dyre klær er det lettere å kle seg oppover på skalaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. desember 2008 #7 Del Skrevet 5. desember 2008 Felles interesser og verdisyn er MYE viktigere for meg. Jeg vil heller ha noen jeg kan dele opplevelser og ha gode samtaler med, enn en som har dyr bil og Armani-dress, eller har råd til spontanferietur til Peru. Kan jo nevne som eksempel at han jeg er sammen med nå har brukt evigheter på utdanninga, har kun deltidsjobb og ikke akkurat driter penger. Det som gjorde at jeg falt for ham, var at han er et spennende og intelligent menneske, han har samme humor som meg og vi har stort sett likt syn på livet. Faktisk tror jeg at jeg lettere ville valgt en fyr med lav eller normal lønn, enn en med høy, fordi jeg ut fra erfaring har mer til felles med slike. Man får ofte fokus på de "viktigere" tingene når man ikke har så mye penger. Men det er selvfølgelig en litt overdreven generalisering. For noen jenter er nok penger og status veldig viktig, men blant de jeg omgås mest er det ikke noen vanlig innstilling. Man legger kanskje mer merke til de jentene som er opptatt av sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. desember 2008 #8 Del Skrevet 5. desember 2008 Det går ikke an å måle hvor mye penger og sosial status betyr, men det påvirker opplagt. Noe annet er naivt å tro selv om man ikke sitter og vekter årslønna direkte. Det merkelige er egentlig at det skal være så tabu at penger og sosial status påvirker valget. Men dette blir også ett spørsmål om hvor mye av en persons egenskaper man skal tillegge penger og status. Ett konkret eksempel på at penger kan påvirke er klær. Utseende vet vi alle teller og kler du deg i dyre klær er det lettere å kle seg oppover på skalaen. Det er nok litt tabu ja, du har rett i det. Men husk at det er store forskjeller fra person til person. Jeg befinner meg helt sikkert i enden av opptatt-av-penger-skalaen (jeg bryr meg IKKE), men jeg skjønner og at ikke alle er som meg. det gjelder klær og, jeg synes faktisk "dyre" klær er et hakk ned på skalaen, det er ikke den stilen jeg synes er tiltrekkende. Egentlig spørs vel alt dette på hva slags menneske man er ute etter å fange interessen til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 5. desember 2008 #9 Del Skrevet 5. desember 2008 Høy status og penger har ingen betydning for meg. Dette gjør ikke en mann mer egnet til å leve sammen med, etter min erfaring. Nå synes jeg derimot ikke at det er ensidig negativt om han har status og penger, synes det har lett for å tyte frem fordommer om akkurat dette. En mann med penger kan jo faktisk være snill og god han også, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. desember 2008 #10 Del Skrevet 5. desember 2008 I seg selv betyr det null og niks. Det eneste kravet jeg setter er at han skal være i stand til å brødfø seg selv. Ville ikke likt å være sammen med en dagdriver som ikke gadd gjøre det slag og jeg ville så visst ikke likt å ha oppgaven med å forsørge ham til evig tid. Men hva status angår så hadde det holdt at han var lovlydig og normalt sivilisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lara_* Skrevet 5. desember 2008 #11 Del Skrevet 5. desember 2008 Enig med Pingting i at felles verdisyn og interesser er det viktigste. Selv om man har mye penger og liker å reise, så er det ikke sikkert at man liker å reise på samme måte. Her kan interessene og verdiene vise seg å sprike i forskjellige retninger. Å flotte seg på luksushotell og cruise har aldri vært i min interesse,f.eks, men det er visst noen som setter likhetstegn ved det og høy status. Å reise for å lære om andre kulturer osv, er noe helt annet. Hvis jeg hadde valget mellom en oppegående, snill og empatisk vaktmester og en iskald ingeniør, var jeg ikke i tvil om hvem jeg ville valgt. En mann som har litt orden på seg selv og livet sitt, holder i massevis. Les: greier seg økonomisk og ikke har skuffene fulle av inkassosaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #12 Del Skrevet 5. desember 2008 Men hva status angår så hadde det holdt at han var lovlydig og normalt sivilisert. Det utelukker mange med makt og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. desember 2008 #13 Del Skrevet 5. desember 2008 For å ta et ekstremt eksempel: det er ikke mye jeg syns er MER turn-off enn sånne folk som det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. desember 2008 #14 Del Skrevet 5. desember 2008 Lurer bare på om dette er en myte eller ikke. Hvor viktig er det med høy sosial status og penger når man er på sjekkemarkedet? Ønsker ærlige svar fra dere kvinner om hvilke preferenser dere har når det gjelder menn. Hva ser dere egentlig etter? tror ikke du finner EN fasit på hvor viktig dette er, kvinner er såpass forskjellige både i hva de søker og hva de synes er viktig i en partner. Mange vil helt sikkert synes mye penger og høy sosial status er ett kjempepluss, for ikke å snakke om ett must. Også har du i tillegg en haug kvinnfolk som ikke synes det er viktig, så lenge han har så han klarer seg, så er det mer en bra nok om andre ting er slik de skal være. Noen av oss, kan faktisk til og med synes mye penger er en negativ ting, og høy sosial status kan virke litt rart, dersom man ikke verken er der selv eller har noe stort ønske om å være der. Selv er jeg en av den siste gruppen, jeg har datet ett par menn som har vist seg at er meget godt holdt i forhold til penger, og som har høy sosial status. Det har IKKE vært ett pluss for min del, og skaper egentlig litt skeptis hos meg. Jeg har ikke masse penger eller status over normalen, og ikke er det noe mål for meg å få dette heller. Det er så mange andre ting i livet mitt som er viktig, og verdiene jeg ser etter i en mann, har overhode ikke noe med om han har mye penger og høy status. Han skal være selvstendig økonomisk ja, men utover det, er det mer komfertabelt om vi ligger relativt likt i forhold til inntekt og forbruk. Det blir fort enten dyrt eller ukomfertabelt å være sammen med en med mye mere penger. Han har ett annet forbruk en meg, og er vant til ett liv jeg ikke har verken råd til eller behov for. Mange som har mye penger og høy status, har også, slik jeg oppfatter det, fokus på litt andre ting en jeg har. Jobb tar en mye større plass i livet deres f.eks. Hos meg er det som opptar mest av mitt liv, lidenskaper som koster penger og som blir prioritert forran mye annet (som fancy restaurantbesøk, dyre champagneflasker og supereksotiske reiser, skulle gjerne hatt mulighet til dette OGSÅ, men det er ikke tid til det uansett hvor mye penger han og jeg har.) Det er ingen myte. Det er fakta at kvinner går etter makt og penger. Om de sier noe annet lyver de. Finn 1 kvinne som ville valgt en mann uten penger og ingen sosial status. Isteden for en med penger og sosial status. Du vil ikke finne henne siden de eksisterer ikke og slike som dette, er bare kranglefanter som enten ikke vet bedre eller som vet men bare digger å provosere. Det går ikke an å måle hvor mye penger og sosial status betyr, men det påvirker opplagt. Noe annet er naivt å tro selv om man ikke sitter og vekter årslønna direkte. Det merkelige er egentlig at det skal være så tabu at penger og sosial status påvirker valget. Men dette blir også ett spørsmål om hvor mye av en persons egenskaper man skal tillegge penger og status. Ett konkret eksempel på at penger kan påvirke er klær. Utseende vet vi alle teller og kler du deg i dyre klær er det lettere å kle seg oppover på skalaen. Helt enig i at utseendet teller, men idag MÅ man vel strengt tatt ikke ha over normalt mye penger for å ha råd til å se bra ut. Det ER tross alt ikke alle av oss jenter som titter etter merkelappen på mannens klær for å sjekke at han bruker dyre merkeklær. De som er opptatt av høy status, gjør nok kanskje dette i større grad en det jeg gjør. Selv bryr jeg meg faktisk ikke om hvor han kjøper klærne sine hen, og hva de koster, så lenge han kjører en stil som jeg synes er stilig og kledelig til ham. Han kan kjøre T-skjorte fra hvor som helst for meg, så lenge den er kul på ham. og jeans som sitter fint på kroppen hans, så kan han helt fint være sexy nok for at han dekker mine behov for bekledning. det plager meg ikke med menn som kjøper dyre klær altså, men det er liksom ikke nødvendig, for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miau Skrevet 6. desember 2008 #15 Del Skrevet 6. desember 2008 Veldig enig med Aline over. For meg personlig spiller hverken penger eller sosial status så veldig stor rolle. Jeg ville lett valgt en fyr som tjener kun til livets opphold over en med masse penger om jeg hadde kjemi og samme verdier og passet bedre sammen med fattiglusen. Men det er dog viktig for meg at vedkommende er engasjert i noe han trives med og blir lykkelig av. Tror det er nok av kvinner som oss. For min del virker det ikke som at sosial status og penger er noen varige verdier å bli særlig lykkelig av i lengden, eller noe som holder vann, uten at alt det andre er på plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 6. desember 2008 #16 Del Skrevet 6. desember 2008 tror ikke du finner EN fasit på hvor viktig dette er, kvinner er såpass forskjellige både i hva de søker og hva de synes er viktig i en partner. Mange vil helt sikkert synes mye penger og høy sosial status er ett kjempepluss, for ikke å snakke om ett must. Også har du i tillegg en haug kvinnfolk som ikke synes det er viktig, så lenge han har så han klarer seg, så er det mer en bra nok om andre ting er slik de skal være. Noen av oss, kan faktisk til og med synes mye penger er en negativ ting, og høy sosial status kan virke litt rart, dersom man ikke verken er der selv eller har noe stort ønske om å være der. Selv er jeg en av den siste gruppen, jeg har datet ett par menn som har vist seg at er meget godt holdt i forhold til penger, og som har høy sosial status. Det har IKKE vært ett pluss for min del, og skaper egentlig litt skeptis hos meg. Jeg har ikke masse penger eller status over normalen, og ikke er det noe mål for meg å få dette heller. Det er så mange andre ting i livet mitt som er viktig, og verdiene jeg ser etter i en mann, har overhode ikke noe med om han har mye penger og høy status. Han skal være selvstendig økonomisk ja, men utover det, er det mer komfertabelt om vi ligger relativt likt i forhold til inntekt og forbruk. Det blir fort enten dyrt eller ukomfertabelt å være sammen med en med mye mere penger. Han har ett annet forbruk en meg, og er vant til ett liv jeg ikke har verken råd til eller behov for. Mange som har mye penger og høy status, har også, slik jeg oppfatter det, fokus på litt andre ting en jeg har. Jobb tar en mye større plass i livet deres f.eks. Hos meg er det som opptar mest av mitt liv, lidenskaper som koster penger og som blir prioritert forran mye annet (som fancy restaurantbesøk, dyre champagneflasker og supereksotiske reiser, skulle gjerne hatt mulighet til dette OGSÅ, men det er ikke tid til det uansett hvor mye penger han og jeg har.) og slike som dette, er bare kranglefanter som enten ikke vet bedre eller som vet men bare digger å provosere. Helt enig i at utseendet teller, men idag MÅ man vel strengt tatt ikke ha over normalt mye penger for å ha råd til å se bra ut. Det ER tross alt ikke alle av oss jenter som titter etter merkelappen på mannens klær for å sjekke at han bruker dyre merkeklær. De som er opptatt av høy status, gjør nok kanskje dette i større grad en det jeg gjør. Selv bryr jeg meg faktisk ikke om hvor han kjøper klærne sine hen, og hva de koster, så lenge han kjører en stil som jeg synes er stilig og kledelig til ham. Han kan kjøre T-skjorte fra hvor som helst for meg, så lenge den er kul på ham. og jeans som sitter fint på kroppen hans, så kan han helt fint være sexy nok for at han dekker mine behov for bekledning. det plager meg ikke med menn som kjøper dyre klær altså, men det er liksom ikke nødvendig, for min del. Signerer denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #17 Del Skrevet 6. desember 2008 Personlig blir jeg litt skremt av "sånne" da det får meg til å føle at jeg ikke er bra nok, nettopp fordi jeg ikke innehar de samme "kvalitetene" selv. Men jeg ser ikke bort i fra at jeg kunne falle for en sånn hvis han hadde en herlig personlighet! Men det er ikke det jeg går etter altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
{Wilma} Skrevet 6. desember 2008 #18 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vil gjerne ha en som er på samme nivå som meg selv, og siden jeg ikke finnes opptatt av hverken status, makt eller penger, så sier det seg selv at det ville vært en dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. desember 2008 #19 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vil gjerne ha en som er på samme nivå som meg selv, og siden jeg ikke finnes opptatt av hverken status, makt eller penger, så sier det seg selv at det ville vært en dårlig kombinasjon. og det var den korte og enkle måten å si det jeg mener.. *ler godt av meg selv* veldig veldig enig, så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. desember 2008 #20 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vil gjerne ha en som er på samme nivå som meg selv, og siden jeg ikke finnes opptatt av hverken status, makt eller penger, så sier det seg selv at det ville vært en dårlig kombinasjon. Henger meg på denne jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå