Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skrev et innlegg her for litt siden at naboene mine var noen bråkmakere.

De har blitt flinkere, etter at jeg klagde, så flinke som de kan bli tydeligvis. De bråker ikke til sent på natt lenger, men det gjør de på dagen. Litt bråk er greit, men denne gutten spilte skytespill i 10 timer i strekk hver dag i en uke (og da overdriver jeg ikke) på høyttalere.. Krig i leiligheten min.. og jeg prøvde å lese hjemme. Til slutt gikk jeg opp og spurte om de kunne vennligst bruke headphones eller bare skru ned lyden litt. Da var kjæresten hans hjemme (jeg forstår virkelig ikke at hun holdt ut). Jeg kom opp i gangen og da hørte man det godt gjennom døra. Hun virket nesten fornærmet når jeg kom for å spørre litt på midnatt om kvelden om det var mulig å skru ned lyden. Jeg hadde satt pris på om noen kom og bad kjæresten min skru ned lyden om jeg var hjemme og han ikke hørte på meg.. (but thats me)

Uansett. De sloss fortsatt masse. Krangler kjempehøylytt. Og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når de krangler. Det er nesten ikke fordi de bråker, men på grunn av hvordan denne gutten er mot henne. Jeg aner ikke hva hun gjør mot han som får han til å bli så hissig, men han hyler og skriker.. jeg har aldri hørt noe sånn før. Den stemmer virker morderisk (for å beskrive den mildt).. Og det er mye banking i gulvet. Store dunk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Selvfølgelig, de må få lov til å krangle, men de krangler tilnærmet hver dag. Og jeg begynner å bli litt bekymret. Det er ikke min sak egentlig, jeg vet det, men jeg bilr jo dratt inn i det når jeg sitter i sofaen og hører på alt drittet han skriker til henne. Henne hører jeg ikke så godt, utenom hylinga.

Hva syns dere jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har forsøkt alle hyggelige metoder og fulgt alle manualer. Så kan du jo klage til for eksempel huseier, borettslaget, sameiet eller hva det måtte være der du bor.

Du kan ringe politiet og si at du er redd han denger henne så de kommer og ringer på. Det er ikke hyggelig for dem og får kanskje muligens folka til å se seg selv utenfra.

Eller du kan skaffe deg skikkelig stereo og GUFFE på Rammstein HVER gang de drar igang noe. Kan jo hende de tar et hint. Og hvis ikke så er jo Rammstein å foretrekke fremfor kranglefanter....(Evnt fele eller visesang om det er foretrukket)

Siste utvei; flytt. (Få dem kasta ut...?)

Skrevet

Ringe politiet når de begynner å bråke?

Flytte?

Skrevet (endret)

Jeg har klagd til sameiet en gang før. For ca. en mnds tid tilbake. Og å flytte er ikke et alternativ. Hvorfor skal jeg flytte for de bråker? Man skal kunne respektere naboer og at de ikke er de eneste i blokka. Jeg er sikker på at andre naboer hører dem også, det er plent umulig at det bare er meg. Kanskje de ikke tør å si ifra til sameiet?.. Kanskje.. Jeg tenkte at om jeg klager igjen, så blir det en sak ut av det, og da må vi ha samtale alle sammen med lederen for sameiet. (Dette ble jeg fortalt sist gang) Og det kan bli litt ubehagelig. H*n sa forresten at jeg skulle ringe med en gang om de begynte å bråke igjen.. Men jeg har jo ikke på en måte lyst til at de skal bli kastet ut.

Jeg har tatt på stereo på full guffe, måtte ta pause i lesingen da, for det ble for høyt til å høre meg selv tenke. Har til og med stått på bordet og banket med hammer i taket og skreket til dem i frustrasjon.. :fnise: Har begynt å vurdere om jeg skal gå opp og spørre om vi kan bytte leilighet, så kan de bo under meg og oppleve hvordan det er å bo her.. Eller kanskje det er mulighet for å bytte leilighet innenfor adressen jeg bor på om det blir ledig her.. Kanskje. Jeg tviler på at det blir ledige leiligheter, og jeg har ikke spesielt lyst å flytte fra min leilighet :kjefte:

Edit: Btw, forteller politiet hvem som har ringt til dem i tilfelle jeg ringer? For det virket som om sameiet fortalte at det var jeg som klagde, og når jeg gikk opp dit personlig, ble jeg møtt med frekkhet.. så.. jeg vil ikke det skal være stemning.

Endret av ninuska_
Skrevet
Edit: Btw, forteller politiet hvem som har ringt til dem i tilfelle jeg ringer? For det virket som om sameiet fortalte at det var jeg som klagde, og når jeg gikk opp dit personlig, ble jeg møtt med frekkhet.. så.. jeg vil ikke det skal være stemning.

Nei, de gjør vel ikke det hvis du ber om å bli holdt utenfor. Dessuten trenger du vel ikke å si hvem du er hvis du ikke vil det?

Skrevet

Aha, ok.

Jeg har ikke tenkt å lydisolere for jeg leier, men det betyr ikke at jeg har lyst å flytte herifra.

Kanskje jeg skal ringe politiet neste gang. Jeg vet ikke. Eller så får jeg bare gjøre noe konsekvent hver gang de sloss, så de skjønner at jeg hører alt. Det ekke koselig å sitte her og høre på skjellsord fra den munnen :P

Skrevet

For meg ser det ut som at eneste løsning er å få dem hevet ut. Disse folkene kommer definitivt ikke til å forandre seg.

Gjest WildRider
Skrevet
For meg ser det ut som at eneste løsning er å få dem hevet ut. Disse folkene kommer definitivt ikke til å forandre seg.

Enig her..

Dessuten, neste gang de krangler og bråker så det høres helt helvette ut, syns jeg du skal ringe politiet. Høres ut som du selv lever i helvete når naboene finner ut at de garantert er de eneste som bor i hele blokka og ikke sjenerer noen med bråket sitt... :roll:

Skrevet (endret)

Jeg føler at jeg ikke kan klage til styret igjen på grunnlag av at de krangler og bråker på dagen (??), men det er ikke spesielt hyggelig.

Det må være mulig å dempe seg. Jeg pleier å se med headphones om jeg ser serier sent på kvelden, jeg hever aldri stemmen så høyt at det dundrer utenfor veggene, om jeg krangler med samboer, så skriker jeg ikke konstant. Det er lov å heve stemmen, men det fins grenser for hvor høyt man kan brøle inne. (Og jeg spretter ikke en ball i gulvet inne en halv time slik at det plager andre) Jeg vil ikke at naboene mine skal føle seg utilpass siden jeg bråker. At de skal bli irritert og bruke energi på det.

Altså, jeg sier ikke at naboene mine ikke skal få leve, det hørtes litt sånn ut i beskrivelsene, de må få lov til å bråke litt på dagen og krangle om de vil dette, men jeg syns man skal ta hensyn til naboene sine selv om det er dag. Hvis du sitter og bråker HELE dagen med en eneste lyd (f.eks skytelyd eller dunk dunk i gulvet), så vil det påvirke andre. Jeg har ingen verdens ting om han bytter ut den skytelyden med musikk. Han må gjerne ha på musikk om dagen, hele dagen, musikk er fint, det er ikke kun EN lyd. Nå har han som sagt ikke spilt med høy lyd siden jeg sa ifra forrige uke, men de kranglet jo ikke en hel uke etter at jeg klagde.. :tunge1:

Jeg får prøve å manne meg opp til å ringe politiet neste gang. Syns det er så drastisk å ringe politiet på grunnlag av dette (ja, jeg er pyse!) Jeg hadde tenkt å gi det en sjanse til og snakke med dem om dette, men jeg føler jeg blir møtt med en kald skulder. :sjokkert:

Endret av ninuska_
Skrevet

Slik det er nå så virker det som om du har grunn til å både være irritert og bekymret. Ring politiet, og si du har mistanke om en situasjon som er i ferd med å trappe seg opp til å bli skummel.

Skrevet

Leide en bolig for et år tilbake, der var det veldig lytt og naboen bråkte veldig. Etter jeg hadde sagt ifra flere ganger, så ringte jeg styrelederen for boretslaget. Han ville ikke si ifra til naboene mine at de bråket fordi han synes det var flaut! Trodde "ledere" skulle ha litt mot?

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

En gang ringte jeg polititet fordi noen i nabolaget hadde reist fra hunden sin ute. Og den bjeffet. Og bjeffet. Og bjeffet. Stakkaren var sikkert mørkeredd.

Når jeg stod i telefonen HØRTE politimannen i andre enden åssen dyret bar seg og da sa han bare "ja det der er jo ikke så hyggelig for de som har småbarn i seng, vi tar en tur". Og så gikk det et kvarter og noen kom kjørende hjem i full fart og slapp pelsen inn i huset. Jeg så politibilen rullet forbi etterpå.

Så om du ringer når de bråker som aller verst, og holder røret så de kan høre, og si at du er redd for voldsbruk. Så kommer de raskt! Uten å si at det var deg som ringte.

Skrevet

Huhu, det er nesten så jeg blir irritert bare av å høre beskrivelsene dine! :fnise: Jeg synes det er utrolig frekt og lite omtenksomt å vise så lite hensyn. Jeg ville nok ikke nølt med å ringe til politiet en gang. Eller så får du skifte strategi og gå på døra deres og si fra HVER gang det er bråk. Kanskje det banker litt vett inn i skallen på dem?

Skrevet

Åh, hvis du blir irritert over beskrivelsene, da skal du tenke deg hvordan jeg har det et par dager i uka. Jeg skal se hvordan de er nå i eksamenstiden. Jeg nøler ikke med å si ifra. Før lot jeg det gå, men når det er midt i eksamenstiden orker jeg ikke masse bråk, så :)

Skrevet

:fnise: ...du har min dypeste medfølelse!

Jeg blir alltid så nysgjerrig på sånne mennesker - vet de ikke at de er bråkete, eller bryr de seg rett og slett ikke?

Skrevet

De er nok ikke uvitende med tanke på at jeg klagde til styret og de fortalte at jeg hørte dem krangle. Bryr de seg rett og slett ikke? Altså, jeg vil ikke at blokka skal høre om mitt privatliv..

"Du kan dra tilbake til h*remorra di som skapte deg din h*re"

Om samboer skrek slike ting til meg og andre hørte det, hadde jeg vært temmelig flau når jeg møtte på naboer i gangen..

Skrevet
"Du kan dra tilbake til h*remorra di som skapte deg din h*re"

:overrasket:

Skrevet
:overrasket:

Dette var den milde versjonen for KG's lesere :P

Skrevet

*fnis*

Jeg hilste på vedkommende i gangen,

og jeg fikk bare et stygt blikk.

Gjett hvem som strammer inn tøylene på bråket deres nå

:kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...