Gjest sjktrh Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 jeg bruker å handle her, og nå er mascaraene i flere merker gått opp med 60 - 70 kr...:/ noen som vet hvorfor?
Gjest78 Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Sannsynligvis fordi krona har sunket veldig i verdi i det siste, og prisene på strawberrynet omregnes fra andre valutaer.
NysgjerrigeNilsi Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Sannsynligvis fordi krona har sunket veldig i verdi i det siste, og prisene på strawberrynet omregnes fra andre valutaer. Det skjedde før dette. Regner med at det har noe med at de betaler tilbake moms og fortollingsutgifter, de pengene skal jo tas fra et sted de også.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Det skjedde før dette. Regner med at det har noe med at de betaler tilbake moms og fortollingsutgifter, de pengene skal jo tas fra et sted de også. men dette gjorde de også før? har sett andre har kommentert det før uten at jeg merket det på produktene jeg handlet. nå er jo det meste satt kraftig opp, nesten til norske priser:=/ buhuuuuuu...... regner ikke med det er så mange land som har problemer med fortollingsavgifter, hele EU er vel uten det på så små beløp som her - samme med USA også? hm.....jeg må jo uansett slutte å handle der, det meste er nå over 200 kr grensen. snufs......
venus_ Skrevet 7. desember 2008 #6 Skrevet 7. desember 2008 Er ikke det fordi dollaren og euroen har steget da?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Dollaren er jo nå over 7kr. På det laveste var den under 5kr. Noe lignende har også skjedd med Euroen så det er jo ikke noe mystisk som foregår her. Mange firma setter også opp prisene fordi ting rett og slett har blitt dyrere i innkjøp og kostpris i tillegg. Vi betaler alle for denne ubeleilige (noen sier nødvendige) finanskrisen.
Fantomina Skrevet 7. desember 2008 #8 Skrevet 7. desember 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
NysgjerrigeNilsi Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har handlet på Strawberrynet i over 5 år, og dollaren har da føket mye opp og ned, men aldri har det vært så dyrt som nå. Før har det alltid vært billigere der enn på Tax-free, nå er det billigere i tax-free selv med 10% rabatt. Så det er nok ikke bare kursen, nei.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 Jeg og er skuffet, har handlet på SN i tre år, nå handler jeg der ikke mer. Gruer meg til jeg er tom for mascara. Har rett og slett ikke råd som student å kjøpe meg mascara til 260 kroner Håper prisene snart går ned igjen!
Bex Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 Hei Jeg kan ikke skjønne at det er kronekursen som er forklaringen. Deodoranten min fra Biotherm koster NOK 163,50, og $23,50. Bruker du dagens kurs blir dollarbeløpet 162,15 NOK. Jeg pleier alltid å velge priser i dollar, for det er jo tollverket sin kurs som avhjør om det kommer over 200 kr, og ikke kursen til Strawberrynet. Det er vel ikke dyrere fordi man velger norsk flagg under pålogging??
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 Nå tror jeg du har misforstått litt. Når man legger skylda på kronekurs/dollarkurs er det ikke prisene på Strawberry det gjelder. Problemet er at det nå koster ca 7kr å kjøpe 1 dollar. Ifjor kostet det 5kr. Det samme skjer med Euroen. Britiske pund er fortsatt ok så det kan lønne seg med Engelske nettbutikker framfor Amerikanske i disse dager.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #13 Skrevet 12. desember 2008 jeg handler hos feeluniqe.com i england .sender portofritt.YSL MASCARA BILLIG. 140 KR.
hufsa! Skrevet 12. desember 2008 #14 Skrevet 12. desember 2008 jeg handler hos feeluniqe.com i england .sender portofritt.YSL MASCARA BILLIG. 140 KR. Heia,skriver de summen på pakka tro?? Husker du det?
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #15 Skrevet 12. desember 2008 HAR BARE HANDLE FOR UNDER 200 HVER GANG SIDEN DET ER GRATIS PORTO.VENTER PÅ PAKKENE.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #16 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har handlet på Strawberrynet i over 5 år, og dollaren har da føket mye opp og ned, men aldri har det vært så dyrt som nå. Før har det alltid vært billigere der enn på Tax-free, nå er det billigere i tax-free selv med 10% rabatt. Så det er nok ikke bare kursen, nei. Jeg er enig. Jeg la merke til at prisene på Strawberrynet gikk opp en god del tidligere i år, så det er nok en kombinasjon av valutakursen og at SN generelt har satt opp prisene. Synd, for det meste er ikke billig lengre. Så da kjøper jeg på Ebay...
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #17 Skrevet 12. desember 2008 Hei Jeg kan ikke skjønne at det er kronekursen som er forklaringen. Deodoranten min fra Biotherm koster NOK 163,50, og $23,50. Bruker du dagens kurs blir dollarbeløpet 162,15 NOK. Jeg pleier alltid å velge priser i dollar, for det er jo tollverket sin kurs som avhjør om det kommer over 200 kr, og ikke kursen til Strawberrynet. Det er vel ikke dyrere fordi man velger norsk flagg under pålogging?? Ikke så nøye hva kursen til tollverket er på, hvis man velger prisene i NOK skriver strawberrynet prisene i NOK utenpå pakken. Hvis noe sto oppgitt som NOK 198 den dagen du kjøpte det, står det NOK 198 utenpå pakken, uavhengig av hva som har skjedd med dollarkursen siden pakken ble bestilt.
Gjest Raptuza Skrevet 12. desember 2008 #18 Skrevet 12. desember 2008 Sjekk prisane på cheapsmells.com og ebay.co.uk. Ofte lurt å velgja engelske ebay'en pga portoen er billegare.
Chimamanda Skrevet 12. desember 2008 #19 Skrevet 12. desember 2008 Tror parfyme har gaatt ganske mye opp i pris overalt? Noen som har merket det? Flere parfymer jeg har brukt aa kjoepe koster naa over $20 mer i de fleste amerikanske butikker. Noen som vet hvorfor?
katta80 Skrevet 13. desember 2008 #20 Skrevet 13. desember 2008 men dette gjorde de også før? har sett andre har kommentert det før uten at jeg merket det på produktene jeg handlet. nå er jo det meste satt kraftig opp, nesten til norske priser:=/ buhuuuuuu...... regner ikke med det er så mange land som har problemer med fortollingsavgifter, hele EU er vel uten det på så små beløp som her - samme med USA også? hm.....jeg må jo uansett slutte å handle der, det meste er nå over 200 kr grensen. snufs...... Jeg har handlet flere ganger over 200kr grensen, betalt tollen, sendt strawberrynet kvitteringen over hva jeg måtte betale i toll, og fått refundert beløpet!! Helt utrolig!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå