Gå til innhold

Har ingen allergier og plages ikke av pollen  

1. 1. Har ingen allergier og plages ikke av pollen

• Litt plaget av pollen
      7
    • Veldig plaget av pollen
      14
    • Ingen allergier
      12
    • Har andre allergier
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opp med hånden! Hvor mange går tundt og føler seg som i tåkeheimen av influensa nå i disse pollentider?

Hvordan overlever dere om dagene? Går dere for halv maskin som meg, eller har dere funnet mirakelkuren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva?! La jo til to andre alternative også, nemlig "Ingen allergier" og "Har andre allergier".

Hvor ble det av de?! :o

Skrevet

Titt tei...og *high flap* for : meget plaget av pollen!!! Urk!! Gress?...nei, det går ikke.....Skogstur? ...nei, det går ikke...og så kan dere sikkert slutten på den historien....

*AAAAAAAAAtsjoooo!*

*snufs*

8)

Skrevet

Nei. Lider heldigvis ikke av det.

Tåler ikke katter.

Dvs. jeg kan være i et hus med katt, men da bør ikke katta røyte, eller jeg bør ikke overnatte mer enn ei natt. Ellers går det bra.

Skrevet

Jeg er plaget mye av bjørkepollen og litt av gresspollen... Fra mai til juni er jeg som regel helt ødelagt!

Skrevet

Ingen allergier. Hadde nikkelallergi en stund, men så ble jeg lei og begynte å gi faen i det. Lot være å stappe t-skjortene oppi buksa og eksponerte magen for jeansknapper hver dag. Etter noen uker var jeg allergifri. Jeg har i grunnen gode erfaringer med å gi litt faen.

Gjest Zalomine
Skrevet

Litt plaget.

Ikke mye. Jeg går nemlig på allergimedisin året rundt (reagerer visstnok også på husstøv (?) og den hjelper godt.

skal forøvrig til en prikktest for å se hva jeg reagerer på, sånn egentlig. Skulle opprinnelig ha vært der, men ble flyttet til neste tirsdag (jeg skal ikke ta allergimedisin i ei uke i forkant, så jeg slutta med den etter helga) fikk i går et brev om at den ATTER en gang er utsatt, til 9. juli nå. Håper de sier fra om neste utsettelse før jeg har sluttet med medisin i alle fall. Det er ikke festlig å gå uten, nemlig, så det vil jeg ikke flere dager enn jeg må...

Skrevet

Til dere som er skikkelig plaget av allergi vil jeg råde dere til å ta kontakt med en øre/nese/halsspesialist fremfor å fly til allemenpraktiserende leger.

Jeg var veldig plaget med pollen og gressallergi i barndommen og ungdomsårene, og tok medisiner i bøtter og spann som reduserte plagene noe, men som også gjorde at man ble trøtt og slapp.

Redningen ble altså en øre/nese/halsspesialist som virkelig testet ut hva jeg var ellergisk mot og som satte meg på en vaksinekur. Det finnes nemlig vaksine man kan ta, og som gjør en "nesten" symptomfri. Ja, sier nesten for på de verste dagene vil man alltid ha føling med allergien.

Uansett, jeg tok denne vaksinen i en 3 års periode i tiden 92-94 og har siden den gangen klart meg uten medisiner.

Skrevet

Jeg er veldig plaget av pollen OG har andre allergier!

Både noen mat-allergier, dyre-allergier og kontakt-allergier.

Hadde det vært mesterskap i allergier så hadde jeg antagelig stått på seierspallen!

:briller:

Skrevet

Glad jeg ikke har noen allergier i det hele tatt! :)

Skrevet

litago.. skal vi konkurere? jeg har også masse forskjellige allergier..

Pollen er fortiden verst.. går rundt i ei tåke å nyser..

Vsr på sånn prikkstest og testa positivt på 8 av 9 med +++ på alle (det er regna som det strerkeste mens + er svakest)

Den prikken jeg ikke ble rød på var en sån negativ som jeg ikke skal teste på da.. Å som det klødde..

Sykepleier dama sa bare OI da hun skulle lese av resulatet..

Skrevet

Jeg lever i fornektelse. "Blir bare lett forkjøla på denne tida av året", "fikk røyk i øya, det er ikke katten" og "neida, det er bare middstikk, ikke eksem" er det det går mest i.

Har aldri vært allergisk mot noe, i barnehagen skrøt jeg på med allergier for å være som de andre... troll i ord, som de sier. Ikke veldig plaget, dog.

Skrevet

Trodde jeg skulle slippe unna i år, har fått soneterapi og øreakupunktur. Men nå har jeg begynt og nyse, er pottetett og øynene begynner å bli sandpapir. Håper jeg ikke blir så tett i brystet ihvertfall. Tåler heller ikke katter eller støv. Godt jeg er så glad i tørke støv.....

Trude

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Nei heldigvis så har jeg sluppet unna. Håper jeg aldri får det.

Gjest vampie
Skrevet

jeg er allergisk mot aloe vera.... smurte en krem med aloe vera i trynet... hele huet mitt hovnet opp og brant og var helt forferdelig. måtte på letevakta

Gjest Virvel
Skrevet
måtte på letevakta

Fant du det du lette etter, da? :sjarmor:

Jeg er ikke så veldig plaget av pollen, men jeg merker det godt. Gidder ikke å ta noen medisiner, de gjør meg jo bare slapp og ekkel. Redningen for meg er saltvann, blunkeglass og nesehorn. Brodern spiser Rhinoplex.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg knasker Zyrtec (sterk variant) året rundt. Har støvallergi, muggallergi, pollenallergi og er i tillegg allergisk mot pelsdyr generelt. Er råstolt av at jeg ikke går rundt i måne-drakt, men faktisk lever tilnærmet normalt, selv om pollenet slår inn i mars og varer et sted inn i september/oktober. Føler meg generelt sett frisk og sprek, selv om legene ble bekymret da de så reaksjonen på allergiprøvene de tok.

Tåler bare ikke å gå konstant rundt i støv. Da blir jeg helt elendig med en gang. Katter tåler jeg også dårlig, men har forferdelig lyst på. Men som en hovedregel går det greit, så lenge det støvsuges en til tre ganger i uken og sengetøy skiftes ofte. Derfor er det litt flaut å ha meg på besøk hvis en sluntrer med renholdet - jeg begynner å nyse med en gang. Når vertskapet da spør hva som er i veien, sier jeg bare at jeg har støvallergi. Har avslørt mange dårlige renholdsvaner på den måten... :blunke:

Gjest Milah
Skrevet

Har heldigvis ingen allergier i det hele tatt!! :D Håper virkelig jeg ikke utvikler noen med årene heller.. Kjenner mange som er plaget, og det er ikke morsomt...

Skrevet

Har masse allergier, pollen er en av de. og dyr, bjørk, gress mat osv osv. Knasker allergitabletter konstant året rundt.

Skikkelig irriterende er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...