Dåsa Skrevet 7. desember 2008 #61 Del Skrevet 7. desember 2008 Samme her, jeg kaster virkelig som en jente, og det ville bare blitt pinlig å kaste snøball tilbake :fnsie: Jeg har en grandtante som er klin gæren. For 20 år siden kastet noen unggutter snøball på de nyvaskede vinduene hennes før jul. Hun heiv på seg skoene og løp ut og tok tak i dem. Hun tvang dem med inn for å vaske vinduene. Hun stod nøye og fulgte med da de vasket, og da de sa de ikke rakk opp var beskjeden: Hopp for faen, hopp! Hun møtte en av disse guttene nå for litt siden og spurte om de synes hun var for hard mot dem. Han mente hun hadde gjort akkurat det riktige, og at de bare hadde hatt godt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 7. desember 2008 #62 Del Skrevet 7. desember 2008 Er ikke dette typisk foreldre da. Deres unger gjør ikke noe galt siden deres unger er bare noen små engler. Det er de andre ungene som gjør noe galt Veldig ofte så er det desverre slik som du skriver her C.R. ...................... Hadde mitt barn gjort noe sånn som A.P.katt skriver hadde jeg blitt flysint på barnet mitt, beklaget overfor de det gjalt og takket for at de sa fra. Førøvrig så er glovarmt vann kjempefarlig og det samme med harde snøballer, og spesielt snøballer som har ligget i fryseren (isballer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #63 Del Skrevet 7. desember 2008 Vet du, jeg hadde blitt så provosert, at jeg ville kastet snø tilbake (en neve snø, ball nytter ikke sikte med for meg.. ), tatt tak i han og dynket han. Jeg tror jeg ville vært så sint at kameratene hadde bare blitt stående og måpe. Og JEG driter i politianmeldelse og sinte foreldre altså, skulle det blitt noen sak av det, skulle jeg gjerne stått i bresjen for en en propaganda for litt mer rom for å kunne hanskes med motbydelige snørrvalper i tenårene. Var det snakk om en mindre unge på 7-8 ville jeg nok moderert meg mer, og sagt at dette er ikke greit, å kaste snøball på folk som bare går forbi dere. Men dette bør for pokker en tolvåring ha lært seg. Unger i dag, særlig prepubertale, er så motbydelige, at jeg tror faktisk det bare er et spørsmål om tid før den loven om "å ta tak i" blir opphevet. Broren min stjal en gang en moped (han var vel 14-15 år), en i nabolaget så det og løp etter han og kameraten, fikk tak i dem og gav dem faktisk ris! Verken han eller kameraten stjal noen verdens ting etter det. Foreldrene våre syns det de hadde gjort var uakseptabelt, og mamma gikk faktisk og takket mannen for at han hadde observert dem og tatt fatt i dem. Altså, kaster en tolvåring snøball på meg når jeg ikke har gjort annet enn å passere, da gidder jeg ikke stå og dulle og dikke med dem. Han får lære seg folkekskikk, og gidder ikke foreldrene, så gjør jeg det. Basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abraxas Skrevet 7. desember 2008 #64 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg hadde blitt fly forbanna og skjelt ut vedkommende. En 12-åring bør vite at dette kan gjøre vondt for den som blir truffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 7. desember 2008 #65 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg husker noe lignende som skjedde da jeg gikk i 6. klasse. Noen gutter i klassen min kastet snøball på ei gammel dame, slik at hun falt og ikke kom seg opp. Dette skjedde etter skoletid og utenfor skolens område, men noen kjente igjen de som kastet som elever på skolen vår. Neste dag ble klassen vår samlet, og lærerne våre var så rasende at det nesten sto flammer ut av ørene på dem. Det var nok at de sto sånn og stirret på oss for at de skyldige tilsto på flekken. Men det var riktignok for en god del år siden, og med to rivjern som lærere som visste å sette seg i respekt. Vet ikke hvordan det er i dag, men får følelsen av at det meste skal forstås ihjel og "snakkes om". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #66 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg husker noe lignende som skjedde da jeg gikk i 6. klasse. Noen gutter i klassen min kastet snøball på ei gammel dame, slik at hun falt og ikke kom seg opp. Dette skjedde etter skoletid og utenfor skolens område, men noen kjente igjen de som kastet som elever på skolen vår. Neste dag ble klassen vår samlet, og lærerne våre var så rasende at det nesten sto flammer ut av ørene på dem. Det var nok at de sto sånn og stirret på oss for at de skyldige tilsto på flekken. Men det var riktignok for en god del år siden, og med to rivjern som lærere som visste å sette seg i respekt. Vet ikke hvordan det er i dag, men får følelsen av at det meste skal forstås ihjel og "snakkes om". Det inntrykket har jeg også, hva hjelper det å snakke og snakke med en tolvåring som VET innerst inne hva normal folkeskikk er? Jeg er så lut lei denne holdningen om at alt poden foretar seg "bare" er guttestreker, og man skal for guds skyld ikke ta tak i ungen i armen for da kan den knuses. Ære være de lærere som i innlegget over her, vet å sette seg i respekt. Det blir færre og færre av dem. Og dessverre fins det ikke mange foreldre lenger heller, som vet å ha kustus på ungene sine. Og igjen, trusler om politianmeldelse biter ikke på meg. Har ikke folk vett til å lære unga folkeskikk, hjelper jeg dem gjerne om uretten blir begått mot meg eller noen jeg er sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaarin Skrevet 8. desember 2008 #67 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg hadde nok gjort det samme som jeg gjorde da det var en liten dritt som rakk finger til meg (også på vinterstid); tatt ham med meg ned i grøfta og snødøpt ham! Kunne helt klart latt det passére den gangen, men han var så tilfreds med seg selv der han gikk mot meg med fingeren opp... Provoserende! Hvis foreldrene ikke kan lære barne sine å respektere fremmede, så gjør jeg det gjerne hvis de plager meg. Han ble mest sint og paff, forresten. Hadde han begynt å gråte eller blitt redd så hadde jeg selvsagt vært mildere! Det som sjokkerer meg litt er hvordan skoleungene kan være i dag (bor rett attmed barneskole). Jeg hadde ALDRI turt å kaste snøball eller lignende på/mot noen da jeg var så lita! Jeg gjør det selvsagt ikke nå heller, men dere skjønner sikkert hva jeg vil frem til :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Temperance Skrevet 11. desember 2008 #68 Del Skrevet 11. desember 2008 Dette har skjedd meg. Jeg gikk med to handleposer, på et utrolig glatt fortau, da en drittunge dryler en snøball på meg. Han traff meg midt i ansiktet. Jeg hadde noen ikke særlig billige briller på meg, og snudde meg rolig mot gutten som stod og hånflira. Jeg gikk sakte, men bestemt mot han, så han ikke skulle bli redd og løpe vekk. Så tok jeg tak i han, (slapp av dere som gnåler om politianmeldelse, jeg holdt såvidt tak i arma hans, var mere jakka som fikk gjennomgå) og kjefta så det suuuuuste. Jeg sa han kom til å måtte betale 7000 kr for brillene mine (som forresten var helt fine, for han traff meg litt nedenfor.) og at jeg visste hvem foreldrene hans var og at jeg definitivt skulle ta meg en prat med de. Det tok ikke mange sekundene før gutten begynte å gråte, og da slapp jeg han. Det var kanskje litt unødvendig å få gutten til å gråte, men fyfaen så forbanna jeg var. Jeg håper hvertfall den ene gutten aldri mer kaster snøballer på fremmede mennesker, for det er rett og slett uakseptabel oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest realist Skrevet 11. desember 2008 #69 Del Skrevet 11. desember 2008 Interessant å legge merke til at det nesten alltid er gutter som er drittungen og offeret for snøballen er en kvinne. Tydelig at menn lærer tidlig oppfatningen om at kvinner ikke fortjener respekt og at det bare er å plage for det får ingen konsekvenser (er vel derfor de kaster snø, de regner ikke med at det får noen konsekvenser annet enn at de får noe å flire av)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 12. desember 2008 #70 Del Skrevet 12. desember 2008 Eldste broren min er straks tolv Hehe! Her synes jeg setningen var formet som at han var storebroren din, synes da du hadde et særs utfordrende bilde og godt språk til å være under 12! Men så kom jeg jo på at du kanskje bare har småbrødre, og at han er den eldste av de, og da var det ikke så morsomt allikevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 13. desember 2008 #71 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Dynker ham. Hihi, jeg hadde også dynket ham. Hadde fliret stort, snudd meg mot ham og ropt "jassåja!" - og så hadde enten ungen løpt fra meg eller blitt snøvaska Ellers var det en haug med guttunger som sto og kasta snøballer på forbikjørende biler en gang, og når jeg kom kjørende så løp de foran bilden min og kastet masse snøballer midt i "fleisen" på meg. Jeg ble skikkelig skremt, så jeg rygget tilbake til ungene, tok tak i jakka på den ene og spurte hva de ville gjort hvis jeg ikke hadde klart å bremse, eller hvis jeg mistet siktet og kjørte på en av dem. Det virket ikke som om det hadde så mye innvirkning på de små og "udødelige" - så jeg spurte hva de hadde gjort hvis jeg hadde kjørt på en annen person, bare fordi jeg ikke kunne se ut av ruta fordi de kastet snøballer. Det hørtes ikke like moro ut, og guttene sa de skulle slutte og trasket småfurtne vekk. Endret 13. desember 2008 av Phaedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pascale Skrevet 13. desember 2008 #72 Del Skrevet 13. desember 2008 Husker jeg engang kjørte bil på snøføre og det var noen unger som kastet snøballer rett i fleisen, med stein inni slik at vinduet sa "krakk". Jeg kom meg ikke ut i forfjamselsen men kjørte videre, men de ungene burde få bank på blanke baken. Det kunne vært direkte farlig. Det som er ille, er om ballen er hard. Jeg hadde en venninne som fikk en hard isball rett i fleisen av noen unger på 6-7 år. Hun gikk med briller som ble ødelagte og det ene øyet ble skadet. Hvor er foreldrene til slike unger og hva faen er de lærer hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 13. desember 2008 #73 Del Skrevet 13. desember 2008 Dette skjedde meg senest i går. Det satt fire drittunger i veikanten og hadde lagd mange snøballer. Først hørte jeg den ene si "Klar? FYR!" også regna det snøballer. De første traff meg ikke, men så var det en som traff. Og da kasta jeg meg ned på bakken og vred meg og hylte. Drittungene kom løpende mot meg og spurte om det gikk bra og hva som hadde skjedd så jeg fant opp en historie om at de hadde truffet meg i øret og at jeg hadde sprekt trommehinna og at jeg nå måtte komme meg på sykehus så fort som mulig. Den ene hadde løpt inn i huset ved siden av og henta mammaen sin. Og hun kom ut og spurte om det gikk bra. Jeg reiste meg opp og sa at det gikk helt fint, men at hun burde vite at ungene sitter og kaster snøballer på de som går forbi. Drittungene ble lange i maska og mora kjefta på dem og fikk dem inn i huset ganske kjapt. Jeg tør så vidt tro at det ikke ble noe lørdagsgodt på dem i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 14. desember 2008 #74 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg hadde nok prøvd å få tak i ham og lagt ham i bakken eller noe i den duren. Jada jada, feigt siden jeg er 20 og han 12, men mange små barn (spesielt gutter) er så kjepphøye og tøffe at de trenger å jekkes ned noen hakk. Er jo ikke snakk om å skade barnet, bare la ham smake sin egen medisin og skjønne at man ikke kan gå rundt og herse med andre uten at det får konsekvenser. Noen 12-åringer plaget lillesøstra mi på 10 på vei hjem fra skolen en gang. Det var helt uprovosert, hun kjente dem ikke en gang, annet enn at hun visste at de gikk på skolen to hakk over henne. De dyttet henne flere ganger så hun falt, ropte stygge ting til henne, og tok sekken hennes og nektet å gi den tilbake før de hadde mobbet henne ferdig. Da lille jenta mi kom gråtende hjem og fortalte hva som hadde skjedd sa det KLIKK i hodet mitt, og jeg løp ut av døra for å ta disse snørrvalpene. Heldigvis (kanskje både for dem og meg) så de meg lenge før jeg kom fram til dit hvor de var, så jeg fikk aldri tak i dem. Hadde jeg gjort det, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Forhåpentligvis skremt dem fra sans og samling og fått dem til å pisse i buksa. Jævler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #75 Del Skrevet 14. desember 2008 Dette skjedde meg senest i går. Det satt fire drittunger i veikanten og hadde lagd mange snøballer. Først hørte jeg den ene si "Klar? FYR!" også regna det snøballer. De første traff meg ikke, men så var det en som traff. Og da kasta jeg meg ned på bakken og vred meg og hylte. Drittungene kom løpende mot meg og spurte om det gikk bra og hva som hadde skjedd så jeg fant opp en historie om at de hadde truffet meg i øret og at jeg hadde sprekt trommehinna og at jeg nå måtte komme meg på sykehus så fort som mulig. Den ene hadde løpt inn i huset ved siden av og henta mammaen sin. Og hun kom ut og spurte om det gikk bra. Jeg reiste meg opp og sa at det gikk helt fint, men at hun burde vite at ungene sitter og kaster snøballer på de som går forbi. Drittungene ble lange i maska og mora kjefta på dem og fikk dem inn i huset ganske kjapt. Jeg tør så vidt tro at det ikke ble noe lørdagsgodt på dem i dag. Jeg blir litt glad når jeg leser at moren her tok det alvorlig. For et par tre år var det en sak om noen ungdomsskoleelever som hadde stått på ei bru og kasta stein ned på veien hvor bilene kjørte, og det var en vei med mye trafikk. Lokalavisen og skolen elevene gikk på tok det alvorlig, men foreldrene unnskyldte dem med at dette var jo bare noen uskyldige rampestreker, vi måtte da unne ungdommen litt moro!! Jeg unner barn og unge mye moro mens de ennå er unge, jeg, men hvorfor MÅ det absolutt gå på bekostning av andre sikkerhet og i verste fall andres liv?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #76 Del Skrevet 15. desember 2008 En gang jeg og ei venninne var på vei til fest så kastet nabolagets største drittunge en slapsete og sølete snøball rett i fleisen på venninna mi. Han sto trygt og godt oppe på et berg, men venninna mi var så illsint og forbanna at han krympet ganske godt i buksene bare av den verbale utskjellingen hennes. Hun sverget på at hun skulle si det til mora, men jeg tror hun glemte det etterpå. Har hendt en annen gang at jeg og en annen venninne fikk noen snøballer etter oss, og vi satt i gang med å kaste tilbake. Noe som utviklet seg til en snøballkrig. Kan jo tenke dere hvordan det gikk, to litt brisne frøkner i stiletthæler mot en hel horde med guttunger. Å kaste tilbake er ikke nødvendigvis en god idé altså, faktisk er det vel kanskje det en del av dem håper på. Vi måtte rømme for livet til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå