Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Hva mener dere om boka/filmen? Filmen "Top Secret" er mer opplysende og interessant.
BrunetteBarbie Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Litt vel materialistisk. Ikke noe nytt for min del. Litt amerikanisert. Men den er absolutt tankevekkende, og kan gi mange gode følelser, og "aha-opplevelser". Selve ideologien tror jeg definitivt på. Vi tiltrekker oss det vi vil og kan. For min del gikk den for lite i dybden.
SIFA Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2008 Den er absolutt litt vel amerikansk.. Men for meg var det det første jeg hørte om loven om tiltrekning, så var absolutt en aha-opplevelse! Synes det er bra det har blitt et stort tema:)
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 Mesteparten av det filmen sier er logisk helt umulig. De sier at man kan få alt til å skje bare man tror det sterkt nok og repeterer tankene nok og at det ikke er noen forskjell på de små enkle forbedringene og de store. Med andre ord er det like enkelt å bruke dette for å bli milliarder over natten som til å finne en parkeringsplass noe som åpenbart er absurd. Dette innebærer også at vi ikke ville havnet i en trafikk ulykke hvis det ikke var fordi vi ville det og dermed tiltrakk oss det. Det innebærer også at alle barna som sulter i afrika gjør det fordi det er noe de tiltrekker seg gjennom negativ tenkning. Det er rett og slett sprøyt og ekstremt umoralske tanker. Å tenke positivt er det derimot ikke noe galt med, det er nyttig, men av helt andre grunner enn de som gis her.
Mann 42 Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Mesteparten av det filmen sier er logisk helt umulig. De sier at man kan få alt til å skje bare man tror det sterkt nok og repeterer tankene nok og at det ikke er noen forskjell på de små enkle forbedringene og de store. Med andre ord er det like enkelt å bruke dette for å bli milliarder over natten som til å finne en parkeringsplass noe som åpenbart er absurd. Dette innebærer også at vi ikke ville havnet i en trafikk ulykke hvis det ikke var fordi vi ville det og dermed tiltrakk oss det. Det innebærer også at alle barna som sulter i afrika gjør det fordi det er noe de tiltrekker seg gjennom negativ tenkning. Det er rett og slett sprøyt og ekstremt umoralske tanker. Å tenke positivt er det derimot ikke noe galt med, det er nyttig, men av helt andre grunner enn de som gis her. Jo mer jeg hører om denne greien, jo mer minner det meg om den gamle herlighets-teologien, der bl.a et av kjernepunktene er at vellykkethet og rikdom er noe som tilkommer de troende, mens sykdom, fattigdom og andre gjenvordigheter, er syndens straff. Mao: Hvis du er rik og lykkelig, så er det fordi du har fortjent det, og dersom du er fattig og syk, så er det nok en grunn for det også. I Secrets og The Law of Attractions pakning, handler det da tydeligvis om at man har tiltrukket seg disse tingene, men man har altså det hele og fulle ansvar selv? Iallfall hvis uttalelser som BrunetteBarbie for et par poster siden "Vi tiltrekker oss det vi vil og kan" representerer kjernen i budskapet.
Gjest medium Skrevet 7. desember 2008 #7 Skrevet 7. desember 2008 Jo mer jeg hører om denne greien, jo mer minner det meg om den gamle herlighets-teologien, der bl.a et av kjernepunktene er at vellykkethet og rikdom er noe som tilkommer de troende, mens sykdom, fattigdom og andre gjenvordigheter, er syndens straff. Mao: Hvis du er rik og lykkelig, så er det fordi du har fortjent det, og dersom du er fattig og syk, så er det nok en grunn for det også. I Secrets og The Law of Attractions pakning, handler det da tydeligvis om at man har tiltrukket seg disse tingene, men man har altså det hele og fulle ansvar selv? Iallfall hvis uttalelser som BrunetteBarbie for et par poster siden "Vi tiltrekker oss det vi vil og kan" representerer kjernen i budskapet. selvsagt kommer det ting utenifra, men husk: det er igjen menneskeskapt (kreftfremkallende midler i vannet, altså forurensning), og når vi har skapt dette, kan vi ikke skape det tilbake til utganspunktet? Det tror jeg. Dere oppfatter oss medium som arrogante. At vi vet alt, og at siden vi vet alt igjen finner vi lykke, rikdom og alt som er??? Du som tror på vitenskapen mener her og nå at siden du ikke "tror på deg selv" (eller menneskets paranormale kraft), slik vi gjør, så er du dømt til sykdom og elendighet. Det er litt riktig og litt feil. Vi tiltrekker oss det vi vil og evner. Å bruke ordet kan blir "feil", for alle kan hvis de vil! :-) Men jeg skjønner hva hu mener. Det handler ikke om å fortjene eller ikke. det er noe du TROR! Det handler om å ville og å evne. Å ville kan vi alle og å evne kan vi også hvis vi vil!!
SIFA Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2008 Det er så mange som misforstår.. De tolker at i the secret så mener de at de som opplever vonde ting, har fortjent. Eller har ville opplevd det. Det er jo ikke sånn ment! Ja, noe av det er litt spesielt. Men jeg synes ikke det er absurd.
Mann 42 Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 selvsagt kommer det ting utenifra, men husk: det er igjen menneskeskapt (kreftfremkallende midler i vannet, altså forurensning), og når vi har skapt dette, kan vi ikke skape det tilbake til utganspunktet? Det tror jeg. Dere oppfatter oss medium som arrogante. At vi vet alt, og at siden vi vet alt igjen finner vi lykke, rikdom og alt som er??? Du som tror på vitenskapen mener her og nå at siden du ikke "tror på deg selv" (eller menneskets paranormale kraft), slik vi gjør, så er du dømt til sykdom og elendighet. Det er litt riktig og litt feil Vi tiltrekker oss det vi vil og evner. Å bruke ordet kan blir "feil", for alle kan hvis de vil! :-) Men jeg skjønner hva hu mener. Det handler ikke om å fortjene eller ikke. det er noe du TROR! Det handler om å ville og å evne. Å ville kan vi alle og å evne kan vi også hvis vi vil!! Vel, det kommer likevel tilbake til en slags "din egen lykkes smed"-tenkinng med et veldig tvilsomt årsaksmessig grunnlag. Jeg ser det som en sovepute for den som har det bra i utgangspkt.
SIFA Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2008 Jeg tror alle kan ha nytte av å bruke sånn tankegang som står beskrevet i The Secret. Trenger ikke tro på det, men å tenke positivt er bra uansett!
BrunetteBarbie Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 Den er absolutt litt vel amerikansk.. Men for meg var det det første jeg hørte om loven om tiltrekning, så var absolutt en aha-opplevelse! Synes det er bra det har blitt et stort tema:) Ikke sant!
Gjest dineVibber Skrevet 13. desember 2008 #12 Skrevet 13. desember 2008 Kjernen i loven om tiltrekning, er at du tiltrekker det du tenker og fokuserer på. F.eks. fokuserer du på at du IKKE skal bli forkjølet, så fokuserer du på forkjølelse. Fokuser heller på at du er frisk. I stedet for å tenke "Jeg må ikke bli forkjølet", så skal du tenke "jeg holder meg frisk, og jeg er glad over det". De tanker du tenker vibrerer i en spesiell frekvens. Dette er faktisk vitenskapelig bevist. Filmen the secret er bergenet på det amerikanske markedet. Derfor der den mer materialistisk i sin fremstilling av loven om tiltrekning. Husk at loven om tiltrekning er veldig gammel visdom. Den første boka om emnet kom ut i 1906 og heter "Thought vibration or the Law of attraction in the thought world". Forfatteren heterWilliam Walter Atkinson
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå