Gjest Embla s Skrevet 20. juni 2003 #21 Del Skrevet 20. juni 2003 Klart de er sortert! De band/artister jeg har flere cd av står selvfølgelig sammen. Resten grupperes slik: Mine yndlinger, mine som jeg nesten aldri hører på, andres yndlinger, andres som de nesten aldri hører på, folkemusikk, klassisk bra, klassisk mindre bra, punk, 60,70 og 80-talls samleplater, rariteter, barneplater. Det er et bra system! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 20. juni 2003 #22 Del Skrevet 20. juni 2003 Ferdinand sorterer CD'ene våre alfabetisk etter artist. Og jeg roter dem til igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 20. juni 2003 #23 Del Skrevet 20. juni 2003 Ferdinand sorterer CD'ene våre alfabetisk etter artist. Og jeg roter dem til igjen! er det dette som er 50/50 arbeidsfordeling bare spør jeg altså.......... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest biafra Skrevet 21. juni 2003 #24 Del Skrevet 21. juni 2003 Har ca 300 stk fordelt på mange forskjellige kategorier. Sortert omtrent som ein finn dei i musikkbutikken, norsk for seg, skandinavisk for seg, rock for seg og så videre. Har heldigvis lite samlealbum, men det som fins av summer hits, absolutt music o.l. har havna i ei lite synleg hylle på sida av tv-bordet. Har liksom aldri slått an hos meg, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 21. juni 2003 #25 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg har ingen system på våre cd - plater, men jeg har også vurdert å sortere etter sjanger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 21. juni 2003 #26 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg har dem faktisk sortert etter kjøpstidspunkt. Mye mer spennende. Bryr meg ikke så mye å sortere dem, uansett, jeg har vel en plass rundt 2000, og det bruker ikke være noe problem med å finne det jeg skal ha. (derimot - jeg er ikke flink med å legge rett cd i rett cover...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 21. juni 2003 #27 Del Skrevet 21. juni 2003 Ja, vi har sortert cd'ene våre. Har så maaaaaaaaaaaaange at uten et visst system hadde det ikke gått. Vi sorterer først etter sjanger (klassisk, norsk jazz, utenlands jazz, norsk pop, norsk rock ...etc etc...), så etter artist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. juni 2003 #28 Del Skrevet 21. juni 2003 har hatt en rekke systemer. musikkfrik selv, og har hatt to musikkfrik samboere, og alle tre har vi hatt våre preferanser i forhold til system. en gang i tiden da det ikke var så mange cd'er, jeg bodde alene på hybel og fikk plass til alle i en hylle, hadde jeg dem sortert etter farge. det er ikke særlig praktisk, men dekorativt. måtte gå over til alfabetisk-kronologisk system. med første samboer hadde vi alltid et oppbevaringsproblem, fordi samlinga hele tiden vokste fra hyllene vi hadde tatt med oss inn i forholdet og det ble litt rotete uansett. måtte liksom ommøblere på dem hver uke. og jeg slenger cd'er uten cover i en stabel og covere i en annen stabel, og min noe pedantiske samboer holdt på å gå fra vettet. med samboer nummer to var det først vilt kaos fordi vi ikke hadde nok hylleplass. seinere bygget han hylle med god plass til ekspansjon, og da fikk vi endelig orden på ting. da var det også helt nødvendig å kjøre alfabetisk-kronologisk system siden vi definerte genre forskjellig og ikke hadde noen oversikt over hverandres samlinger. nå for tiden bor jeg alene og kan ha akkurat så lite eller mye system jeg vil. dvs at de jeg hører mest på ligger i stabler ved cd-spilleren, de jeg hører minst på og ikke trenger å ha fremme ligger i den nederste boksen, mens de jeg hører sånn passe mye på ligger i den øverste boksen. uten noen form for system. nå er det som en oppdagelsesferd hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 21. juni 2003 #29 Del Skrevet 21. juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest biafra Skrevet 22. juni 2003 #30 Del Skrevet 22. juni 2003 Oi - å måtte gå inn på pc'n for å sjekke kor eg finn ei plate, det vert litt for tungvint for meg. Så god tid har eg ikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. juni 2003 #31 Del Skrevet 23. juni 2003 Ehh, å lete gjennom masssssser av plater eller "gå inn på pc'n" Å lete det opp på pc'n ville neppe tatt lang tid (når man jo forutsetter at pc'n likevel står på, og man vet hvor man har programmet, så tipper jeg det tar langt kortere tid enn å finne den manuelt, med mindre man bruker en halvtime i uka på å rydde og sortere, MINST.... Glad vi har så få at ejg kan bare se på dem og se om der er noe jeg har lyst til å høre, uten å vite hva jeg ser etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 23. juni 2003 #32 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har hyllemeter på hyllemeter med cd-er, og coverne er sortert etter farge (!) Jeg husker alltid hvordan coveret ser ut, men ikke alltid hva plata heter, så alfabetisk sortering er utelukket...har også en stabel med cd'er uten cover, men de er bortgjemt i et skap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå