Gjest lmari Skrevet 19. juni 2003 #1 Del Skrevet 19. juni 2003 I min iver og sorteringsglede (se tråden om bøkene i bokhylla), satte jeg også i gang med cd-hylla.... Har noen tusen cd-er, men vet ikke helt hvordan jeg skal sortere dem. Da jeg var liten, pleide jeg å sortere pappas cd-er etter farge. Det så litt morsomt ut, men det var jo helt håpløst å finne fram. Vet at mange sorterer etter alfabetisk rekkefølge. Men jeg tenker litt på å sortere etter sjanger, jeg... Har dere system i cd-ene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. juni 2003 #2 Del Skrevet 19. juni 2003 Vi har ikke mange CD-er og de vi har er ikke sortert. De er sjelden i bruk, ettersom vi har all musikken vår i en PC. Og DER er de sortert . CD-ene står inni en TV-benk sammen med Playstationspill, DVD-filmer og videokassetter. Disse har egne hyller (DVD-er i EN hylle), CD-er i en annen osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 19. juni 2003 #3 Del Skrevet 19. juni 2003 Cd'ene har i huset står alfabetisk etter artist/band. Det blir så mye enklere å finne frem den man har lyst å sette på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. juni 2003 #4 Del Skrevet 19. juni 2003 Hva med å dele opp i noen få men store grupper, også sortere alfabetisk innenfor gruppene? Vet ikke hvilken musikk du har, men en gruppe kan vel for eksempel være klassisk. Dersom du har tenkt på å sortere etter sjanger har du sikkert tenkt på noen som er naturlige for deg allerede. Men dersom du har mange andre som bruker dine cd'er kan det jo være litt dumt, vanskelig å finne ut for andre hvor cd'ene skal stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 19. juni 2003 #5 Del Skrevet 19. juni 2003 Våre står hulter i bulter uten noe sytem i det hele tatt, og en god del flyter litt ansdre steder enn i reolene også... Vi har ikke så veldig mange plater (selv eide jeg ca 10, pluss noen singler, da jeg flytta sammen med sambo som jo hadde merkbart flere, men tusen er vi ikke nært....) Og på toppen av det hele fungerer ikke cd-spilleren i stereoanlegget lengre, den rett og slett nekter å registrere at det er plate i den, så... Musikk spiller jeg på pc'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 19. juni 2003 #6 Del Skrevet 19. juni 2003 Mine cd'er er sortert slik at alle cd'ene fra samme gruppe/artist står sammen. De står ikke etter i alfabetisk rekkefølge, men jeg har mitt eget lille system i hodet slik at jeg alltid vet hvor de står. Men jeg har bare ca. 200 cd'er ikke 1000 så det er kanskje lettere å ha system da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. juni 2003 #7 Del Skrevet 19. juni 2003 CD'ene mine er sortert alfabetisk, etter artist og deretter kronologisk innenfor hver artist. Veldig fint og oversiktlig. Det er dødsviktig for meg at alle CD'ene er på rett plass og inne i cover'ne sine så sant de ikke er inne i spilleren! Suz - neatfreak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 19. juni 2003 #8 Del Skrevet 19. juni 2003 CD'ene mine er sortert alfabetisk, etter artist og deretter kronologisk innenfor hver artist. Veldig fint og oversiktlig. Det er dødsviktig for meg at alle CD'ene er på rett plass og inne i cover'ne sine så sant de ikke er inne i spilleren! Suz - neatfreak Uhhææ... finnes det to av meg eller?? Blir fysisk syk dersom noen kødder med CD samlinga mi. Seriøst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. juni 2003 #9 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg har mine sortert alfabetisk og er nøye med å holde orden i dem slik at jeg finner det jeg skal ha- kjøper mye musikk og har ett sted mellom 1000 og 1500 CD'er. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 20. juni 2003 #10 Del Skrevet 20. juni 2003 har man mange CD'er er det viktig at de er sortert! Vi har prøvd ulike sorteringspunkter. Bl.a. alfabetisk, men det funker dårlig. For det er tross alt en del CD'er man hører lite/aldri på, og det er bare dumt at de står sentralt. Så vi har det mer etter sjanger/hvordan vi liker dem, og alle de vi hører lite på står nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 20. juni 2003 #11 Del Skrevet 20. juni 2003 Har prøvd å sortere noen ganger, men prøv å få mann og barn til å forstå system.......! Nå har jg gitt opp. Bruker ikke cd lenger. Kun pc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 20. juni 2003 #12 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg hadde cdene mine strengt sorter etter sjanger helt til jeg flyttet sammen med min mann. Han har nemlig ikke noe forståelse for sånn sortering, han setter cdene inn der det er plass, og jeg orker bare ikke rydde opp der mer. Det varer jo bare en liten stund og så er alt ødelagt igjen. Pleide å holde streng orden på mamma sine også, og det gikk faktisk ganske bra helt til jeg flyttet ut. Da sklei det ut fordi mamma kjøpte nye cder som ho ikke satte inn der jeg ville ha gjort det. Ho skjønte nemlig aldri systemet mitt, men godtok at det var sånn da jeg bodde hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 20. juni 2003 #13 Del Skrevet 20. juni 2003 Cd'ene står alfabetisk. Jeg har skilt ut de med klassisk musikk + barneplatene, ellers står hver artist/gruppe på sin plass. Lett å finne, lett å rydde ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 20. juni 2003 #14 Del Skrevet 20. juni 2003 Har noen CD'r her i PC-pulten min, noen i bilen, noen i CD'hylla nede i stua..........noen ligger nede i kjeller'n - i hobbyrommet mitt. Så jeg tror ikke jeg kan si at mine er sortert nei..... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 20. juni 2003 #15 Del Skrevet 20. juni 2003 CD'ene mine er sortert alfabetisk' date=' etter artist og deretter kronologisk innenfor hver artist. Veldig fint og oversiktlig. [/quote'] Samme her. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 20. juni 2003 #16 Del Skrevet 20. juni 2003 alle våre CDer ligger pent nedpakket i esker("nettopp" flyttet). De CDene vi faktisk hører på, ligger i bilen. Og der er de iallefall ikke sortert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 20. juni 2003 #17 Del Skrevet 20. juni 2003 Vi har CD'ne sortert etter sjanger og type vokal. Enkelt og greit å finne frem i. I allefall for oss som har laget det.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 20. juni 2003 #18 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har faktisk cd'ene mine sortert etter farge, og himmel så mange kommentarer jeg har fått på det! :o Blir mobbet med spørsmål som "skal vi ta en fra den blå hyllen nå eller?" :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 20. juni 2003 #19 Del Skrevet 20. juni 2003 Hehe, nei. Hadde sikkert vært fint det, men her er det hverken mann eller barn som ødelegger systemet, men meg. Jeg ville forøvrig valgt å sortere etter sjanger - lettere å finne for min del, siden jeg hører på musikk etter innfallsmetoden (humør), og ikke hva bokstaven i etternavnet begynner på ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. juni 2003 #20 Del Skrevet 20. juni 2003 Skuklle jeg sortert dem ville jeg sortert dem slik jeg hadde sortert mine (max 20 stykker) på den tiden jeg hadde så få å holde orden på at jeg gad (sambo har jo mange jeg aldri har hørt om) nemlig etter hvor mye jeg hørte på dem/hvor godt jeg likte dem. Favorittene øverst, de eldste/kjedeligste/lite spilte nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå