Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. desember 2008 #1 Del Skrevet 5. desember 2008 Flere her inne som er veldig nærsynte? Har - 5,5 på den ene øyet og -3 på det andre... har vært sånn i mange år. Bruker nå døgnlinser men er nesten redd for at det ikke skal være bra for øynene jeg da og kanskje bli enda mer nærsynt.. Optikeren sier det er helt trygt å bruke de linsene og synet har vært stabilt i over 10 år.. mistenker at jeg må ha litt sterkere på ene øyet nå men.. Hva bruker dere? briller eller linser? Hvor nærsynt kan man egentlig bli? synes -5,5 er mye jeg da for uten linser ser jeg jo skikkelig dårlig på det øyet så blir liksom litt småredd av og til jeg da, men er vel ikke noe farlig.. Noen som har erfaring med laseroperasjon på nærsynthet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Osiris Skrevet 5. desember 2008 #2 Del Skrevet 5. desember 2008 Tja, egentlig er du vel ikke veldig nærsynt. Tror det finnes de som er oppe i det dobbelte og vel så det. Brillestyrken min er -6,00 og -4,25, linsene litt annen styrke. I tillegg har jeg skjev hornhinne på et øye. Bruker linser vanligvis, men har briller som jeg har på innimellom, og før jeg legger meg. Skulle gjerne brukt briller litt mer, men vanlige glass blir så tykke og tynnere glass gidder jeg ikke å kjøpe, for de er så dyre og så endrer styrken min seg ofte. Jeg bruker heldøgnslinser, men bruker dem som vanlige månedslinser, så jeg tar dem av hver kveld. Bruker du dine hele døgnet? Bruker du briller innimellom, eller kun linser? Tror ikke du behøver å bekymre deg så lenge du går til årlige linsekontroller. Optikren sier nok fra om det er noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 5. desember 2008 #3 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Jeg var tidligere -7 og -9, og gikk da alltid med briller. Ble laseroperert i 2004 (var da 22 år), så bra de første årene, men i vår var synet -1,25 og -1,5 igjen. Bruker nå stort sett kontaktlinser. Jeg spurte optikeren om det var noe jeg kunne gjøre for å ikke bli enda mer nærsynt, han sa at hvis man går med harde linser kan det hjelpe på at øynene ikke forandrer seg. Men det greier i hvert fall ikke jeg å gå med. Det andre var at jeg skulle prøve å ha dataskjerm og bøker ganske langt fra ansiktet, pga av at jeg var så nærsynt i 15 år hadde jeg lagt meg til uvanen med å holde det meste nært. Prøver å få det til, men jeg tror jeg kommer til å bli mer nærsynt igjen uansett. Angående hvor nærsynt man kan bli tror jeg ikke det finnes noen grense, men på et punkt blir man vel blind. Jeg har en kamerat som har -10 på begge øynene. Endret 5. desember 2008 av Lady Lovelace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 5. desember 2008 #4 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg har -3.5 og -5.5 i linsestyrke (-4.0 og -6.0 i brillestyrke) og jeg bruker bare linser. Aldri i verden om noen får meg til å gå tilbake til briller. (også synes ikke jeg at jeg er "kraftig nærsynt" heller... Jeg ser bare skikkelig dårlig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 5. desember 2008 #5 Del Skrevet 5. desember 2008 Og forresten; Synet mitt har ikke blitt verre etter at jeg staret med døgnet-rundt linser Og det har blitt verre for hver gang jeg har vært hos optiker siden jeg var 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå