Gå til innhold

Rengjøring av vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har farget en bukse og en t-skjorte svart i vaskemaskin. Nå er maskin svart på gummien foran. Jeg har prøvd å sette på en maskin uten klær på 90 grader med masse vaskepulver, men det har ikke hjulpet. Hvordan får jeg vaskemaskinen ren?

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg satt nettopp og søkte på hvordan jeg skulle få rengjort vaskemaskinen min, og fat dette inlegget på sol.no

by Molok on 06/05/2008 - 19:56

8

Jeg så på ekstrem rengjøring og der kan man lære mye. De anbefalte å ta en kopp krystallsoda i såpeskuffen og sette på varmeste program på vaskemaskinen - uten tøy selvfølgelig. Da det var ferdig skulle man fylle skuffen for skyllemiddel med ren, blank eddik og sette på varmeste program en gang til - uten tøy denne gangen også. Da får man renset alt for fett og skitt, også i rør... Lykke til.

• 5 uker senere...
Skrevet
jeg satt nettopp og søkte på hvordan jeg skulle få rengjort vaskemaskinen min, og fat dette inlegget på sol.no

by Molok on 06/05/2008 - 19:56

8

Jeg så på ekstrem rengjøring og der kan man lære mye. De anbefalte å ta en kopp krystallsoda i såpeskuffen og sette på varmeste program på vaskemaskinen - uten tøy selvfølgelig. Da det var ferdig skulle man fylle skuffen for skyllemiddel med ren, blank eddik og sette på varmeste program en gang til - uten tøy denne gangen også. Da får man renset alt for fett og skitt, også i rør... Lykke til.

Jeg endte med å skure gummien med Jif skurekrem. Funket bra det, men var litt arbeid.

Skrevet

Gummien er du nok til å skrubbe ren, ja. Å sette maskinen på 90 grader vil ikke bli kvitt overskuddsfargen inni foldene i gummien. Pass på at du også vasker vekk farge som samler seg bak gummien, både mellom gummien og selve metalltrommelen, og i alle folder. Brett den til side og vask godt.

Det samler seg farge inni alle folder og kriker og kroker. Det er det som gjør farging av klær til noe drit...

Og vask noe du ikke er så redd for første gangen etter du har farget... I tilfelle det skulle være noe igjen som du ikke har fått med deg. Sett ihvertfall ikke på hvite skjorter eller lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...